Gå til innhold

Iomega lagrer 1 TB eksternt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei nok størrelse, men jeg synes den var dyr i forhold til lagringsplassen. 4x250GB koster i følge prisguiden ned mot ca 3000kr og da synes jeg det blir dyrt å betale yttligere 3000kr for kabinettet og sikkert et par tusenlapper til siden ting som oftest blir en del dyrere i norge enn i USA. For ca 5000kr som er "mellomlegget" mellom 2x250GB interne disker og denne saken så kan man kjøpe en hel PC å ha som filserver.

 

Det forundrer meg at ikke flere kommer med slike diskkabinetter og selger de uten disker. Markedet er sikkert til stede, de er billige produsere (billigere enn vanlige kabinetter med PSU), profitten er høy, osv.

Lenke til kommentar

Det forundrer meg at ikke flere kommer med slike diskkabinetter og selger de uten disker. Markedet er sikkert til stede, de er billige produsere (billigere enn vanlige kabinetter med PSU), profitten er høy, osv.

5231452[/snapback]

 

dette er jeg enig i men prisen må være folkelig. vet at a-open har en for 2 disker til ca 900KR

Lenke til kommentar

Det forundrer meg at ikke flere kommer med slike diskkabinetter og selger de uten disker. Markedet er sikkert til stede, de er billige  produsere (billigere enn vanlige kabinetter med PSU), profitten er høy, osv.

5231452[/snapback]

 

dette er jeg enig i men prisen må være folkelig. vet at a-open har en for 2 disker til ca 900KR

5231489[/snapback]

 

Synes det fortsatt er litt drøy, hvor billig får man en PC nå? under 2k uten skjerm? Riktignok må man legge på litt for å få et HK med gode ekspansjonsmligheter, og et digert kabinett, men allikevel? Den ser jo fin ut da, men så mye er jeg ikke ville til å betale for en så ufleksibel boks (kun 2 hd og ikke nett)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

hadde det bare vært nettverkskort på den, med mulighet for NAS, så hadde prisen til dels kunnet forsvares. Tipper den kan lage litt støy og bli ganske varm også? noen vifter på denne lille rakkeren ?

 

Det MÅ jo være ett marked for en tilsvarende støydempet utgave av denne (med NAS) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...