Gå til innhold

FVD-spillere i produksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På tide å få en "disk" killer. Begynner å bli lei av disse superfølsomme dusteplatene som cd og dvd (og de andre er vel neppe bede). De får lett riper og tåler ikke bruk over tid. Og så på toppen kommer alle de latterlige standardene, og på toppen der igjenn kommer kopisperrene.

 

Lag heller noe forbrukervennligt.

5230631[/snapback]

 

Ja, jeg er litt enig, synes slike plater begynner å bli mindre og mindre attraktive. Og denne er ikke noe unntak egentlig, er det virkelig nødvendig med et mellomformat nå, når det er så kort tid til lanseringen av de nye? Det eneste som kan gjøre denne typen bra er om de har roet nazi-kopibesykyttelsen et hakk eller fem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det viser seg at vanlige DVD-spillere kan takle dette formatet og det er fullt mulig og enkelt å spille av ikke DRM-materiale fra slike plater så synes jeg det er en grei utvidelse av DVD-standarden.

 

Jeg tror dette kan sies å være DVDens svar på overburn CD'er med mer enn de orginale 650 MiB plass. CDen ble jo i sin tid tynt opp fra 650 MiB (74 minutter) til ca 900 MiB (99 minutter).

Lenke til kommentar

Etter det jeg forstår, så vil den jo ikke kunne spilles av i vanlige DVD-spillere. Tror derfor at folk flest vil vente på blue-ray eller hddvd.

 

Men dersom BlueRay eller HDDVD ikke blir tilgjengelig før i 2008 og blir veldig mye dyrere for forbrukeren enn disse FVD spillerne, så tror jeg det er et sjakktrekk å lansere plater og spillere som kan inneholde HD-media i et forholdsvis billig format allerede rett over jul.

 

Tror ikke den jevne forbruker bryr seg så mye om navnet på plata, så lenge han/hun får den filmen eller musikken i den kvaliteten som forventes.

 

Når det skal sies, så kunne jo filmindustrien lansert DVD-plater med HDmedia over 2 dual-layer plater. Men det er vel ingen standalone vanlige DVD-spillere som ville taklet slike oppløsninger.

Lenke til kommentar

Huff, det her var en særs dårlig idé synes jeg. Totalboikott av dette formatet fra meg i alle fall (om ikke det skjer noe helt sinnsvake krumspring i industrien og FVD slår noe sinnsvakt an). Desto flere half-assed produkter og standarder som kommer, desto mindre markedsandeler blir det på den standarden som folk/industrien skulle enes om.

Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at vanlige DVD-spillere kan takle dette formatet og det er fullt mulig og enkelt å spille av ikke DRM-materiale fra slike plater så synes jeg det er en grei utvidelse av DVD-standarden.

 

Jeg tror dette kan sies å være DVDens svar på overburn CD'er med mer enn de orginale 650 MiB plass. CDen ble jo i sin tid tynt opp fra 650 MiB (74 minutter) til ca 900 MiB (99 minutter).

5230677[/snapback]

 

Tynt og tynt til 650 mb. 650 mb på CD er en utnyttelse bare på litt over 20 % av kapasiteten. Resten går til feilkorrigering. Det lenge siden jeg lærte dette på ing. skolen, mulig det er andre tall nå, men det gir en pekepinn.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
Hvis det viser seg at vanlige DVD-spillere kan takle dette formatet og det er fullt mulig og enkelt å spille av ikke DRM-materiale fra slike plater så synes jeg det er en grei utvidelse av DVD-standarden.

 

Jeg tror dette kan sies å være DVDens svar på overburn CD'er med mer enn de orginale 650 MiB plass. CDen ble jo i sin tid tynt opp fra 650 MiB (74 minutter) til ca 900 MiB (99 minutter).

5230677[/snapback]

 

Tynt og tynt til 650 mb. 650 mb på CD er en utnyttelse bare på litt over 20 % av kapasiteten. Resten går til feilkorrigering. Det lenge siden jeg lærte dette på ing. skolen, mulig det er andre tall nå, men det gir en pekepinn.

5240466[/snapback]

 

80% feilkorrigering? Er du sikker på det? Det jeg har lest om korrigeringsalgoritmer på feks audio-cd tyder på at det er endel mindre enn det, men jeg ser ikke bortifra at jeg har misforstått noe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...