Gå til innhold

Asus A8N32-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble veldig overrasket da jeg leste en test av dette kortet på anandtech.com, hvor de av en eller annen grunn fikk en voldsomt mye bedre ytelse i de nyere spillene med dette kortet ved bruk av kun ETT skjermkort (dette skjedde i spillene Quake 4, Fear og Splinter Cell: Chaos Theory).

 

Sitat:

In single video card mode, we were completely surprised to find performance increases on the Asus as high as 17.3%. This is an even higher performance increase than SLI mode, but in this case, both the DFI and Asus are running a single card in x16 mode. How is this possible? We re-ran benches several times and attained the same results. It is also interesting that while there is almost no increase in single mode in "older" games, the newest and most demanding titles show the biggest increases.

 

Link til omtalen på Anandtech.

 

Hadde vært morsomt å se om liknende resultater kan gjentas i andre omtaler, men så langt er det så vidt jeg vet kun Anandtech som har testet kortet med disse spillene i en sammenlikning mot andre hovedkort.

Lenke til kommentar
Jeg ble veldig overrasket da jeg leste en test av dette kortet på anandtech.com, hvor de av en eller annen grunn fikk en voldsomt mye bedre ytelse i de nyere spillene med dette kortet ved bruk av kun ETT skjermkort (dette skjedde i spillene Quake 4, Fear og Splinter Cell: Chaos Theory).

 

Sitat:

In single video card mode, we were completely surprised to find performance increases on the Asus as high as 17.3%. This is an even higher performance increase than SLI mode, but in this case, both the DFI and Asus are running a single card in x16 mode. How is this possible? We re-ran benches several times and attained the same results. It is also interesting that while there is almost no increase in single mode in "older" games, the newest and most demanding titles show the biggest increases.

 

Link til omtalen på Anandtech.

 

Hadde vært morsomt å se om liknende resultater kan gjentas i andre omtaler, men så langt er det så vidt jeg vet kun Anandtech som har testet kortet med disse spillene i en sammenlikning mot andre hovedkort.

5225846[/snapback]

 

Ja, jeg så den testen jeg også. Det er det som får meg til å ville ha det :yes:

Lenke til kommentar

merkelig slutt summering da dette er likt et identisk kort som ble testa. ser dette

 

+ God ytelse

+ Fin layout

+ Gode tilkoblingsmuligheter

+ Stillegående

 

 

- AIbooster fungerer ikke tilfredsstillende

- Dyrt

- Noe rotete BIOS

 

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as..._deluxe/20836/5

 

 

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as..._deluxe/21391/6

Endret av kvase
Lenke til kommentar
merkelig slutt summering da dette er likt et identisk kort som ble testa. ser dette

 

+ God ytelse

+ Fin layout

+ Gode tilkoblingsmuligheter

+ Stillegående

 

 

- AIbooster fungerer ikke tilfredsstillende

- Dyrt

- Noe rotete BIOS

 

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as..._deluxe/20836/5

 

 

http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as..._deluxe/21391/6

5225925[/snapback]

 

Korta du samanliknar er faktisk heilt ulike. Eg er litt trøytt etter ein dag på skulen, men eg trur likevel at kortet som er testa her er eit socket939-hovudkort, og det du siktar til har LGA775. Altså eit AMD-hovudkort og eit Intel-hovudkort.

Lenke til kommentar
En ting jeg savner ved hovedkorttester, er støtten i GNU/Linux, eventuelt BSD. Som jeg har sagt i så mange andre lignende tråder: For de av oss som vurderer nettopp disse operativsystemene, kan det være interessant at også disse elementene tas i betraktning når kortet likevel er til test.

5226071[/snapback]

 

Japp, det er helt klart spennende. Problemet er bare at undertegnede har pent lite snøring på Linux og slikt. Men hvis det hadde holdt at man f.eks smalt inn Ubuntu kunne det jo latt seg gjøre.

Lenke til kommentar

Men er dette like godt til overklokking som DFI SLI-DR? Er det ikke det det heter? det er i samme prisklasse som dette. . .

har vurdert det pga. jeg skal overklokke opteron 175 sammen med en VapoChill LS ;)

men "ordentlig" SLI er jo ganske bra det også, da. . . så jeg har begynt å tvile litt. . . :hmm:

noen som vet noe om det er bra? virket ikke så alt for bra utifra testen. . . også må jeg bruke den viften, siden jeg ikke bruker vifte på CPU. . .

Lenke til kommentar
En ting jeg savner ved hovedkorttester, er støtten i GNU/Linux, eventuelt BSD. Som jeg har sagt i så mange andre lignende tråder: For de av oss som vurderer nettopp disse operativsystemene, kan det være interessant at også disse elementene tas i betraktning når kortet likevel er til test.

5226071[/snapback]

 

Japp, det er helt klart spennende. Problemet er bare at undertegnede har pent lite snøring på Linux og slikt. Men hvis det hadde holdt at man f.eks smalt inn Ubuntu kunne det jo latt seg gjøre.

5226100[/snapback]

Vi har et Linux/UNIX-forum hvor mange folk med kompetanse innen området henger. Det er også i det forumet jeg er mest aktiv.

Lenke til kommentar

Vurderte DFI UT-DR kortet sjøl en stund ja, men sjekket prisen på A8N32-SLIx16 for 2-3 uker siden etter at jeg hadde lest Anandtech review'en, og så at prisen var klin lik.

 

Så er det bare å bestemme seg om det blir ny data eller ny prosjektor når neste lønning kommer inn på konto. :w00t:

Lenke til kommentar
Bare plass til 5 S-ATA disker.  :thumbdown:

 

Trenger man mer så må man velge A8N-SLI Premium. Ikke helt gjennomtenkt av Asus.

5226989[/snapback]

 

Ja, premiumen scorer bedre på tilbkoblingsmuligheter synes jeg (selv om denne ahr en eSATA det er jo bra). Premium har jo flere PCIe-slotter også (selv om den ene av disse er under "hovedskjermkortet" og da er den jo i praksis ubrukelig i mange oppsett, men det tilsvarende kan du jo si om den ene PCIen på 32-versjonen, en slott mindre har den åkke som).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...