Gå til innhold

Faser ut Sygate-brannmur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fjerner gratis alternativet for å selge mer av sitt eget produkt til privatmarkedet. Jeg har ikke så mye positivt å si om symantec sin pakke. Den er tung, treg og tuller for mye til med operativsystemet som gjør jobben å rydde opp etter virus og spyware som fortsatt har sluppet forbi til en teit situasjon i motsetning til mange andre løsninger.

 

Greit at microsoft har integrert en brannmur inn i xp da, men jeg syntes det var leit for alle som sitter med eldre os fra bill. 2000 pro er jo en helfungerende pakke som holder mer enn nok for de fleste bedrifter enda, men det er vel ikke bedriftsmarkedet dette er mest skummelt for. De fleste bedrifter med litt respekt for seg selv har vel en egen dedikert brannmur før modemet uansett.

Lenke til kommentar

andre gratisalternativer er også i ferd med å forsvinne for tiden:

"CUSTOMER ALERT

Kerio Personal Firewall is being discontinued on December 31, 2005. While Kerio will continue to support this product for all customers through 2006, we will not be actively developing any new features or functionality going forward.

We strongly encourage those customers interested in purchasing Kerio Personal Firewall to download the product and evaluate it free of charge for 30 days before purchasing as our strict no refund policy will continue to apply for the three remaining months the product will be available. We thank you for your understanding."

 

kerio.com

Ellers kan jeg legge til at mange brukere på fileforum.com regner Kerio personal firewall 2.14 / 2.15 som siste "gode" versjon (nåværende versjonnummer er 4.2.2.91). Dessuten er siste versjon av Sygate personal firewall fra midten av 2004 (build2808), så jeg vil tro at brukere kan fortsette å bruke programmet uten problemer i god tid framover

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Meget synd at Symantec tar det valget. Sygate Personal Firewall er min favoritt blant de gratis alternativene. Håper de endrer mening etter hvert.

 

For de som har SPF allerede installert så vil nok programmet fortsette å fungere uten problem, samt det er nok heller ikke noe problem om man formaterer og reinstallerer windows for deretter å installere SPF igjen.

 

Jeg vet at jeg i allefall kommer til å laste ned SPF når jeg kommer hjem + sjekke etter oppdateringer ut året (om det kommer noen da). Det skal taes vare på! :D

 

Håper også at noen tar over der SPF slapp med like god eller bedre kvalitetet. :)

Lenke til kommentar

Ja, det måtte jo skje... Selv ville jeg ikke kjørt symantec's brannvegg om jeg fikk den gratis.

 

Da pappa fikk pc gjennom jobben for et par mnd siden, hang pc'n seg, og brukte flere minutter på å slå seg av. Løsning: Avinstallere Norton Internet Security. Installere Norton Antivirus (den fungerer faktisk fint) og SPF. Da var problemene løst.

Lenke til kommentar

jæ... for... sa... ehh, "dumme" symatec!! :mad:

 

kjøpte sygate firewall pro fordi jeg XXXXX symatec, også kommer de å kjøper opp sygate, og nå ber de meg tydeligvis om å tørke meg i stumpen med min sygate pro som jeg har betalt med mine surt tjente penger (les: dra kabel!)

 

og AVSLAG på å kjøpe eventuelt norton personal firewall, som plaster på såret? aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahhahhahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrgh!

 

norton firewall gjør aldri det du ber den om, og antivirus bare regelrett føk... roter til pc`n din... og hørt om avinstallere? makan til suppehuer!

 

og beklager på forhånd... frustrert bruker/kunde (og igjen ufrivillig norton sponsor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...