Gå til innhold

Vil kvitte seg med .com-endelsen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med tanke på den krasse, spydige og useriøse tonen i artikkelen til ITpro.no vil jeg heller lese artikkelene til HWB.no og programmer.no.

 

Derimot er jeg veldig skeptisk til UnifiedRoot seriøsitet. Med tanke på prisnivået virker det ikke som om de virkelig er ute etter å skape et nytt system parallellt med det gamle.

Tanken bak er prisverdig, men gjennomføringen trur jeg detter i dass.

 

EDIT: Etter ny info fra Feynmann, se nedenfor, modererer jeg kommentaren min på lederen til ITpro: Jeg syns den er noe for krass og spydig selv for en leder.

Lar orginalinnlegg stå for ettertiden ^_^

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Humret litt for meg selv når jeg leste hwb.no sin artikkel mot itpro sin artikkel.. itpro sin minte jo om en kjempesur blogg på dagbladet eller noe. Men de har et poeng, blir jo bare uoversiktlig å plutselig slenge inn et tilfeldig DNS-system... men dette sier vel seg selv.

 

Håper bare dette er et steg mot at FN får ta over kontrollen som Icann har...

Lenke til kommentar

hmm, noen som husker gamle "New.net" som sikkert har holdt det gående i 4-5 år? Tjenesten stinker og er, om jeg ikke husker helt feil så er den programvaren de bruker faktisk registrert som spyware.

 

2. What are the minimum system requirements for the plug-in?

The plug-in requires Windows 98, Windows ME, Windows 2000, Windows XP Home, or Windows XP Pro. Installation requires Internet Explorer 5.0 or higher.

 

Note: Windows 2000, and Windows XP users require administrator access in order to install our plug-in.

 

Ie, alle som besøker domenet du har må ha et plugin for å se siden.

 

Altså, ikke så langt unna denne nye ideen. Problemet består i at de fleste som er smarte nok til å klare å bruke den, er også smart nok til å skjønne at kundegrunnlaget ikke er smarte nok til å bruke denne tjenesten. Tja, du klarer alltids å få en og annen kunde til å installer new.net sin funksjon, men hvor mange kunder, eller bedriftsledere tror dere finnes som er kompatible med å endre dns-tjener, eller legge til en slik at man ikke mister resten av verden? Ikke mange. Heldigvis. .com domenet er kommet for å bestå.

Lenke til kommentar

:no: Virkelig trist at folk nå til dags ikke er i stand til å skille mellom en lederartikkel og en nyhetsartikkel. Det ville i så fall ha senket øyenbrynene til dem som forundret seg over den forskjellige vrien mellom HWB og ITpro.

 

Det er flere som deler ITpros bekymring for at Internett blir "ødelagt". Mange av disse ønsket derfor at styringen skulle foregå i FN-regi. Nå må man i grunnen finne seg i at ICANN får konkurrenter.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva jeg synes om å ha mer eller mindre frislipp på toppdomener, Icann eller ikke. På en side så husker jeg ikke på langt nær alle toppdomener utenat nå, så om man får flere, blir det noe vanskligere å huske? På den nadre siden så risikere man jo at både n, no, nor, norg, og norge blir brukt som toppdomener, og det kan jo bli litt styr....

 

AtW

Lenke til kommentar
Virkelig trist at folk nå til dags ikke er i stand til å skille mellom en lederartikkel og en nyhetsartikkel. Det ville i så fall ha senket øyenbrynene til dem som forundret seg over den forskjellige vrien mellom HWB og ITpro.

5218923[/snapback]

Med tanke på at eneste forskjellen er teksten "leder" i fontstørrelse 8 står over overskriften i fontstørrelse 21 er det ikke vanskelig å unngå skillet.

Videre er også denne lederen den eneste dekningen av saken på ITpro. En mer paranoid kritisk mann enn meg ville kanskje sagt at dette er fordi ITpro ikke er interessert i å dekke saken på en saklig og objektiv måte.

Men jeg må si at jeg modererer mitt inntrykk av artikkelen, lederen, etter denne nye informasjonen. Takk Feynman

 

Det er flere som deler ITpros bekymring for at Internett blir "ødelagt". Mange av disse ønsket derfor at styringen skulle foregå i FN-regi. Nå må man i grunnen finne seg i at ICANN får konkurrenter.

5218923[/snapback]

Godt poeng. Det er nok ikke tilfeldig at dette dukker opp etter at FN-regi forslaget ble skutt ned. Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Med tanke på at eneste forskjellen er teksten "leder" i mindre enn halvparten av fontstørrelsen til overskriften under er det ikke vanskelig å unngå skillet.

5218964[/snapback]

Kanskje det. I aviser er det litt enklere da slike artikler plasseres fremme i avisen (gjerne på side 2). Men når en nyhetsformidler slenger inn egne meninger bør det ringe en bjelle om hva slags artikkel det er snakk om. En lederartikkel er hva den er pga. at avisens meninger uttrykkes, ikke pga. ordet "mening". Greit å ha i bakhodet til neste gang.
Lenke til kommentar
Jeg er litt usikker på hva jeg synes om å ha mer eller mindre frislipp på toppdomener, Icann eller ikke. På en side så husker jeg ikke på langt nær alle toppdomener utenat nå, så om man får flere, blir det noe vanskligere å huske? På den nadre siden så risikere man jo at både n, no, nor, norg, og norge blir brukt som toppdomener, og det kan jo bli litt styr....

 

AtW

5218927[/snapback]

 

om flere brukere er som en kompis av meg så blir det ikke noe problem. bokmerker og google/yahoo som startside og vi er i gang.

 

er vel bare "vi" nerdene som går rundt å husker addresser :p

Lenke til kommentar
Er ikke bare det å huske adresser, men tenk hvor kjekt det er i reklamesammenhenger og lignende!

5233164[/snapback]

 

skjønnet godt hva du mener. har jo sett visse filmreklamer som viser til AOL nøkkelord som skal ta en rett til side om filmen osv.

 

disse er gjerne enkle å huske, slik som filmtittel eller en forkortelse basert på den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...