Gå til innhold

NEC MultiSync 90GX2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper store OLED skjermer kan komme på markedet snart. Er det noen som vet hvordan det står til med fargestabiliteten for OLED utviklingen?

5206257[/snapback]

 

Word! tror også at OLED feier LCD av banen når de kommer på markedet. Men først skal markedet melkes for den nåværende lcd teknologien.

:thumbup: up til den produsenten som mener nok er nok og dytter ut OLED i store kvanta. Uansett er det uaktuelt å kjøpe en skjerm som ikke kan spille av HD DVD. samt at min neste skjerm skal seff være 16/9 fromat.

Lenke til kommentar
Hmm, er litt skeptisk til blanke overflater selv... Ellers så begynner jo TN-panler å bli bedre ser det ut til, er det sånn at de er i ferd med å ta over konsumentmarkedet? Personlig liker jeg bedre skjermer som ofrer litt respons mot å være bedre i andre ting.

 

AtW

5206175[/snapback]

Nå er det vel godt og vel et år siden det var særlig utstrekning av IPS og VA paneler på markedet for denne typen skjermer. Jeg definerer personlig konsumentmarkedet til å omfatte størrelser opp til 19 tommer. Mulig jeg bør revurdere snart, men sett i salgsvolum er det 17 og 19 tommer som dominerer grovt. 20 tommer har fram til nå fortsatt vært forbeholdt over gjennomsnittet interesserte.

Lenke til kommentar
Hmm, er litt skeptisk til blanke overflater selv... Ellers så begynner jo TN-panler å bli bedre ser det ut til, er det sånn at de er i ferd med å ta over konsumentmarkedet? Personlig liker jeg bedre skjermer som ofrer litt respons mot å være bedre i andre ting.

 

AtW

5206175[/snapback]

Nå er det vel godt og vel et år siden det var særlig utstrekning av IPS og VA paneler på markedet for denne typen skjermer. Jeg definerer personlig konsumentmarkedet til å omfatte størrelser opp til 19 tommer. Mulig jeg bør revurdere snart, men sett i salgsvolum er det 17 og 19 tommer som dominerer grovt. 20 tommer har fram til nå fortsatt vært forbeholdt over gjennomsnittet interesserte.

5206941[/snapback]

 

Hmm, får håpe 20-tommere fortsatt beholder ips og også blir billigere da :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Filmer er enten 4:3 eller widescreen. At 5:4 ikke er lurt sier seg selv.

 

For spill er det kanskje ikke fullt så innlysende. For det første, mange spill støtter 5:4, men ikke alle, 4:3 er mer universell. For det andre er en oftest interessert i å se mest mulig til sidene for å få øye på fiender osv, mens vertikalt syn sjelden er like viktig. For det tredje passer widescreen mer naturlig til det menneskelige synsfeltet. Hvis jeg setter meg så nær en 5:4-skjerm at den nesten fyller synsfeltet i høyden, så mangler det mye horisontalt.

 

Dessuten er 4:3 en eldre og mer veletablert standard. Å innføre 5:4 var tull.

Lenke til kommentar
Men, hva er grunnen til at de har blank overflate?

Kun at de skal se fine ut i butikken? :p

5223863[/snapback]

Skulle nesten tro det ja...

Det gjør faktisk at bildepresentasjonen ser penere ut. Ikke mer grafisk korrekt, men mer levende for den som ser på. Lot meg selv blende av dette på denne skjermen. Nå var riktignok fargene bra i utgangspunktet, men i et godt opplyst rom (les: butikklokale) ser fargene enda bedre ut.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Beklager at jeg tar opp denne posten, men er på utgikk etter akkurat en slik skjerm (eller flere stykker av de for å være presis), med slik 'blank overflate' og 5:4 format, gjerne sølvfarget.. Altså, denne skjermen er perfekt for mitt bruk, men finnes ikke noen steder. Har kun funnet 1 stk på lager (hos netshop, demobrukt).

 

Lages det fortsatt skjermer med slik 'blank' overflate?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...