Gå til innhold

Turion 64 får doble minnekanaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er uvisst hvilken sokkeltype man vil måtte benytte for å utnytte teknologien i de nye modellene, men tankene går mot sokkel S1 (638 pinner).

Etter det jeg har forstått så er sokkel S1 en sokkel som kun har støtte for en minnekanal (arvtager til sokkel 754). Så jeg regner med at Turion64 vil få sokkel M2 (940 pinner) for å kunne støtte to DDR2-kanaler.

Lenke til kommentar
Det er uvisst hvilken sokkeltype man vil måtte benytte for å utnytte teknologien i de nye modellene, men tankene går mot sokkel S1 (638 pinner).

Etter det jeg har forstått så er sokkel S1 en sokkel som kun har støtte for en minnekanal (arvtager til sokkel 754). Så jeg regner med at Turion64 vil få sokkel M2 (940 pinner) for å kunne støtte to DDR2-kanaler.

5200039[/snapback]

Jeg tenkte på det samme. Men jeg forstår ikke hvorfor AMD skal gå over fra 754 pinner til 638 pinner. Jeg håper at det er noe lurt som ligger bak. Men en annen ting; mange nettsider regner ikke med at S1 vil komme, blant annet PCWorld. Der ble det nylig sagt at AMD skal gå over til én sokkel igjen. Vi får vente og se til den dagen kommer.
Lenke til kommentar

Jeg tror noe av tanken bak reduksjonen fra 754 ned med 116 til 638 pinner var at den skulle siktes inn på bærbare PC'er og dermed kunne de kutte ned på antall pinner til Vcc og Gnd. Altså redusert effektforsyning fra de 89W som var beregnet på sokkel 754. Men det var spennende det du sa om at det kanskje ikke blir noe av S1. Vi får vel vente og se :)

 

Edit: Takk for link :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...