Gå til innhold

EyeToy - status quo? (PS2)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff. Jeg må innrømme at jeg var en av eye-toys største faner i begynnelsen. Jeg håpet på en banebrytende utvikling og en helt ny måte å spille på. Men hvorfor kommer det da kun ut pakker med minispill? Jeg håpet på stilige singelplayer-spill med eye-toy som et viktig inkludert element i spillopplevelsen i tillegg til at du styrte med dual shocken. Men den utviklingen har jeg ikke sett. I starten sa jeg: "Tenk på alle mulighetene. Tenk på alle spillene som kan komme!". Men jeg tok feil. Som det blir konkludert med i artikkelen. Det er ikke nok dybde. Ikke nok variasjon. Og når kvaliteten på disse minispillene er så variert som de er, forsvinner spille gleden raskt.

 

Det mest positivie spillopplevelsen er vel eye-toy antigrav, men der slet jeg med kameraet.

Lenke til kommentar

Egentlig er det vel EyeToy: Antigrav som har tatt konseptet lengst, i den forstand at de fleste andre titler plasserer bildet av deg på skjermen, og detekterer når "figuren" av deg treffer en "figur" i spillet. Nesten som god gammeldags "sprite collision detection".

 

I Antigrav er derimot kroppen din en "spillkontroller" for det som skjer på skjermen i stedet for. Det er vel mer det Agres tenker på... eller? Men implementasjonen i det spillet er visst ikke av de mest nøyaktige heller; kanskje en innebygget svakhet i Sonys tolkningsprogramvare?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...