Gå til innhold

Telenor oppgraderer ADSL-tilbudet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var litt merkelig at du fikk det svaret Manx. Disse nye hastightene skal vel trå i kraft fra og med i morra eller torsdag såvidt jeg vet. Basis og pluss abbonementene skal kunne oppgraderes i løpet av et par timer så lenge DSLAMen er migrert til de nye hastighetene. De fleste begynner å bli det nå. Mens ADSL Ekstra så kan du settes på en liste slik at du kan få 6000/500 i løpet av 2-3 uker, men anbefaler dere å vente et par dager med å ringe inn, da dette ikke er lansert 100% ennå.

 

Kommer helt sikkert til å stå noe om det på www.online.no etterhvert.

 

Edit: leif

Endret av jo-kris
Lenke til kommentar
Det var litt merkelig at du fikk det svaret Manx. Disse nye hastightene skal vel trå i kraft fra og med i morra eller torsdag såvidt jeg vet. Basis og pluss abbonementene skal kunne oppgraderes i løpet av et par timer så lenge DSLAMen er migrert til de nye hastighetene. De fleste begynner å bli det nå. Mens ADSL Ekstra så kan du settes på en liste slik at du kan få 6000/500 i løpet av 2-3 uker, men anbefaler dere å vente et par dager med å ringe inn, da dette ikke er lansert 100% ennå.

 

Kommer helt sikkert til å stå noe om det på www.online.no etterhvert.

 

Edit: leif

5190097[/snapback]

 

Kan jo hende at jeg kom litt brått på dama i telefonen :) Kan jo vente en ukes tid å se hva svaret blir da. Stusset litt på det siden det var mulig sist men ikke nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Telenor klarer aldri å komme nær de andre aktørene nettopp fordi de har en avdeling salgsfolk som rett og slett ikke kan å markedsføre. Ja, det er Tele|\|or det.

 

Forøvrig en skrivefeil i artikkelen, slikt bør dere holde dere for gode for:

 

Telenor påkeker at de kundene som

 

mvh

Lenke til kommentar

Noen som tror Nextgentel kommer til å øke hastigheten som følge av Telenor sin oppgradering?

Har akkurat funnet ut at jeg kan få ADSL fra NGT men ikke ADSL2.

NGT har bedre upload en Telenor som jeg nå har,har det betydning for meg selv når jeg laster ned torrents(selfølgelig for de andre som laster ned),vil en kraftigere (600 vs 350)ut hastighet gjøre at jeg får mere utbytte av hastigheten inn?Sjelden man får fullt utbytte av hastigheten inn på torrents.Har nå 2000\300 og venter på 3000\350.

Tipper jeg slår til på NGT sitt tilbud på ADSL\IP telefon i februar da bindingstiden til Telenor er gått ut.Da blir det 2650\750 fra NGT men hvor mye stjeler IP telefonen av linja når den ikke er i bruk?

Lenke til kommentar
Fortsatt alt for dyrt i forhold til hva resten av europa betaler for langt "bredere" linje  :thumbdown:

5190204[/snapback]

 

Det er faktisk dårlig at mange alltid skal skikke ned på Telenor. Hver gang Telenor endrer hastigheten følger andre med oppover, og hadde ikke Telenor satt opp hastighetene i vår ville NGT og andre ikke hatt like høye hastigheter som i dag.

 

Telenor er kanskje fortsatt dyrere enn Bredbåndsbolaget i Sverige, men de er faktisk på vei oppover.

 

Edit: Drar du fram Norgeskartet fra geografien i tredje klasse ser du sikkert at vårt land er velsignet med mange flott fjell, fjorder og daler. Det gagner turistnæringen, men for Telenor er det langt dyrere å bygge ut Norge enn det ville vært å bygge ut Danmark eller Sverige.

Endret av TrashMaster
Lenke til kommentar
Ja telenor kommer seg. Likte den nye linja mi 6000/500 til 499,-

Men litt mer upload har ikke skadet

5190066[/snapback]

Ser bra ut det ja,men de kan sikkert ikke levere den til alle.

En venn av meg hadde bestilt 4000/400 linja. Etter en mnd fikk han brev fra Telenor der de sa"Vi har ikke kapasitet nok på linjen,så vi må dessverre sette ned hastigheten din til 2000/300".

Nå har han byttet til Bluecom 4400/612 og den er han storfornøyd med.

Jeg har også byttet fra Telenor til Bluecom 4400/612 og er også veldig fornøyd.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Prisene i norge er absolutt ikke ille i forhold til svært mange andre europeiske land. F.eks. har england 30 pund for 2 Mbps ned og 6 Gbps i måneden (BT).

 

Prisene er omtrent det samme for Frankrike, Nederland (som har en svært mye enklere topografi enn Norge), Tyskland osv. Men ja Sverige har i noen områder bedre priser og bedre hastigheter enn i Norge, men det skal være sagt at dekningsgraden i Norge er på rundt 90%, mens det i sverige ligger rundt 80%, det selv med stor finansiering fra den svenske stat. Dekningsgraden i Norge er langt høyere enn de fleste Europeiske land faktisk, selv med tanke på vår vanskelige topografi og spredte befolkning.

Lenke til kommentar
Dette er provoserende - de har ennå ikke oppgradert linja mi til 1000, sitter å sturer på 768 linje ennå. De får ikke en krone til av meg før dette er oppgradert!

5190339[/snapback]

 

Sist de satte opp hastigheten så skulle det bli gjort i løpet av 2005 og det er fremdeles over en månde igjen. Har du snakket med dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...