Gå til innhold

Mus utstråler negative ioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge AOpen skal negative ioner blant annet føre til at man ikke blir så lett trøtt, at immunforsvaret styrkes, at fordøyelsen forbedres og at PH-verdien i blodet normaliseres. Det høres vel og bra ut, men vi venter med å sprette champagnen til uavhengige testere har sagt sitt.

Jeg gleder meg til å se diagrammer over helsetilstanden til forsøkspersonene sammen med diagrammer over batteritid etc. :p

 

Negative ioner må jo bety at man blir statisk ladet, omentrent som når man gnir en ballong i håret. Dog, forhåpentligvis i en mindre grad. Jeg håper i så fall at folk passer på å lade seg ut før de roter inni kabinettet og ødelegger noe med statisk elektrisitet.

 

En annen ting er at jeg stusser litt på helseeffekten. De feste har jo LCD-skjermer i dag og de som har CRT har antistatisk belegg på skjermen. Men hva skjer om man mot formodning har en CRT-skjerm fra steinalderen uten antistatisk belegg? Jo, motpoler tiltrekker hverandre. Hvis personen som sitter forran skjermen blir negativt ladet vil han/hun tiltrekke seg positivt ladet støv. Og var det ikke disse positive ladningene som det ble sagt var usunne? Ville det ikke vært bedre om man ikke brukte negative ladninger slik at de positive ladningene kunne forbli på skjermen?

Lenke til kommentar
Interessant å se at AOpen prøver seg som kvakksalvere. Lurer på om de kommer med kabinett med holder for vidundermikstur eller høyttalere med innebygd fotsoneterapi.

5189588[/snapback]

 

 

Nå synes jeg du prater tull og tar alle over en kam.

 

Jeg hadde gonorre, AIDS, hjernekreft i siste stadium, lungekreft, lymfekreft, testikkelkreft, hadde amputert vekk armer og ben pga blodforgifning og koldbrann, var på mitt 5 hjerteinfarkt og var blind og døv når jeg prøvde denne musen.

 

I dag er jeg 100% helbredet pga. denne musen, og den gjorde også at jeg ble skikkelig populær blandt venner, dvs. før jeg fikk musen hadde jeg ingen venner.

 

Takk Aopen, dere reddet livet mitt.

Lenke til kommentar
Interessant å se at AOpen prøver seg som kvakksalvere. Lurer på om de kommer med kabinett med holder for vidundermikstur eller høyttalere med innebygd fotsoneterapi.

5189588[/snapback]

 

 

Nå synes jeg du prater tull og tar alle over en kam.

 

Jeg hadde gonorre, AIDS, hjernekreft i siste stadium, lungekreft, lymfekreft, testikkelkreft, hadde amputert vekk armer og ben pga blodforgifning og koldbrann, var på mitt 5 hjerteinfarkt og var blind og døv når jeg prøvde denne musen.

 

I dag er jeg 100% helbredet pga. denne musen, og den gjorde også at jeg ble skikkelig populær blandt venner, dvs. før jeg fikk musen hadde jeg ingen venner.

 

Takk Aopen, dere reddet livet mitt.

5189741[/snapback]

Jeg tar dette til etterretning og erkjenner samtidlig at hypokonderen i meg formelig krever en slik mus. Hvis han ikke får det vil han i det minste ha et webkamera som er klargjort for

Aurafotografi.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

tja, om prisen ikke blir høyere enn vanlige mus, så kanskje jeg prøver, bare for å prøve... Men tror kanskje att det har mer for seg med produkter som Ionic Breeze og dens søsken. (Her må man være obs på at mange prøver å selge dette produktet til absurde priser, så det lønner seg å shoppe rundt litt om man vil prøve.)

 

Er ikke sikker på om denne også sender ut negative ioner, men at den fungerer til å filtrere luft, det er det ingen tvil om.

 

:)

 

Syntes "rekke-vidden" på musa var litt liten, med tanke på at

According to medical experts, when the air contains 1,000 to 2,000 negative ions per cubic centimeter, the environment is beneficial to human health. When water contains 5,000 to 50,000 negative ions per cubic centimeter, the water will strengthen the human immune system.  When the air contains 10,000 to 500,000 negative ions per cubic centimeter, the air has therapeutic effects and create a virus resistant and deodorant effects.

 

...og musa produserer 100 til 150 tusen negative ioner på 100 cm... så den har såvidt (påstått) terapautisk effekt ved 100cm... greit nokk, men da burde man kanskje kjøpt en sånn mus og knytte den fast under nesa heller?? :D :D

 

 

edit:

 

bare så folk forstår ironien her og IKKE plutselig "løper og kjøper":

The Ionic Breeze is given a "poor" rating by Consumer Reports, who claims that the Ionic Breeze removed very few particles from the air in their tests. The Sharper Image complained about the testing method used by Consumer Reports, so the organization tested the Ionic Breeze a second time, after the testing method was reviewed and validated by an independent expert, and got the same result. The magazine also had two other independent experts examine the research studies provided by Sharper Image "proving" the Ionic Breeze was effective, and those experts found those documents to be unimpressive, with flawed methodology or simply irrelevant as to whether the Ionic Breeze was an effective air cleaner. A third round of testing by Consumer Reports, as reported in their May 2005 update on ionizing air cleaners, again showed the same results.

(fra Test/kommentar fra to uavhengige og "proffe" testere")

[/edit]

Endret av Dargar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Mus som utstråler ioner...her lukter d kreftfare lang vei

 

Feil, langt ifra. Hadde dette vært en GAMMA-mus, ja da hadde saken vært helt annereledes. Eller for den saks skyld; alfa eller beta. Ioner er ufarlige i denne skalaen vi snakker om her.

 

Ion

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi.

Gå til: navigasjon, søk

 

    Se også Ion (vindusbehandler)

 

Ion, eller ioner, er betegnelsen på et elektrisk ladet atom (eller en gruppe atomer). Et positivt ladet ion, kation, oppstår når atomet avgir et eller flere elektroner, mens et negativt ladet ion, anion, oppstår når atomet tar til seg et eller flere elektroner.

 

 

Les deg litt klok om elektromagnetisk stråling: http://no.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_str%C3%A5ling

 

mvh

Lenke til kommentar
Jeg gleder meg til å se diagrammer over helsetilstanden til forsøkspersonene sammen med diagrammer over batteritid etc. :p

 

Negative ioner må jo bety at man blir statisk ladet, omentrent som når man gnir en ballong i håret. Dog, forhåpentligvis i en mindre grad. Jeg håper i så fall at folk passer på å lade seg ut før de roter inni kabinettet og ødelegger noe med statisk elektrisitet.

5189729[/snapback]

 

Etter intens søking har jeg funnet ut at man har hatt en slik forsøksperson over en viss tid nå. Personen fikk et vannvittig godt humør, og har en positiv innstilling til det meste etter å ha brukt denne musa. Litt vel positiv synes noen, men det er jo ikke galt å være høy på livet.

 

Som du nevner, så blir man statisk ladet, og dette er den eneste bieffekten så langt. Det ser litt ut som om en har gnidd en balong i håret, men musen selges med en type voks som skal motvirke dette.

 

Her er forresten et bilde av forsøkspersonen:

 

roedodegaard1.jpg

 

Han skal ha for at han tør å ofre seg for vitenskapen! Dette bildet ble imidlertid tatt før man fikk utviklet den spesielle hårvoksen...

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...