Gå til innhold

Ny 5 GB harddisk på CF type II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at det er prisen som her er "nyheten"? For selv om det er aldri så mange GB, og så billig, så er det fortsatt en Microdrive, uansett hva Sony kaller den. Og Microdrive er mindre robust enn CF, pga bevegelige deler. Veldig mange velger jo CF pga stabiliteten, og med tanke på det, så er jo dette kortet ingen ny oppfinnelse..

Lenke til kommentar
Stygg sak, det skal være 97,6Mb/s. Det vil si 12 MB/s.

5168145[/snapback]

Merk opp til ca 12 MB/s. Vanligvis er det overføringshastigheten ytterst på platene som oppgis siden de er mest imponerende. Hastigheten synker innover på plata. Altså mot "slutten" av lagringsplassen. Normalt er overføringshastigheten ca halvparten på slutten av platen. Altså rundt 6 MB/s i dette tilfellet. Men husk at selv om hastighetene ikke er imponerende så er det pris/kapasitet som er hovedfordelen med denne fremfor flash-baserte CF-kort. I følge prisguiden koster flashbaserte CF-kort ned til 2085kr for 4GiB, mens denne på 5GB trolig vil koste rundt halvparten.

 

b = bit og B = Byte

m = milli = 0,001 og M = Mega = 1000000

 

Se forøvrig linken 1 kB = 1000 Byte i signaturen min.

 

Bortsett fra det så er ikke Sony-produkter særlig interressant for meg for tiden på grunn av skandalen med XCP-DRM, tyveriet og den massive piratkopieringen av ærlige folks arbeid som Sony driver med, og spywaren som de har prøvd å snike inn i PC'ene til ærlige kunder. Boikott er i hvertfall iverksatt fra min side.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...