Gå til innhold

Scythe SCNJ-1000 Ninja


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Imponerende reultater, det må jeg si. Utkonkurer denne ribba Bigwater, om en kjører samme volt på vifta?

 

Den passive løsningen blir vel mer for dem som kjører mobile cpuer o.l, med lav volt.

Tror at det blir et heller mislykka støydempningsforsøk ved å fjerne cpu viften, for og så måtte sette inn 2x 120mm nærme ribba. Ren logikk ;)

Lenke til kommentar
Imponerende reultater, det må jeg si. Utkonkurer denne ribba Bigwater, om en kjører samme volt på vifta?

 

Den passive løsningen blir vel mer for dem som kjører mobile cpuer o.l, med lav volt.

Tror at det blir et heller mislykka støydempningsforsøk ved å fjerne cpu viften, for og så måtte sette inn 2x 120mm nærme ribba. Ren logikk  ;)

5170195[/snapback]

 

Egentlig ikke siden jeg kjører Boxed CPU-kjølere som bråker som et helvete uten like.

Skal kjøle ned 2stk AMD Opteron 252 (2x 2,6GHz)

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Hvorfor får dere så merkelige tall på KT-3 i forhold til A64 systemet? Hvor stor er "core" på KT-3?

5169934[/snapback]

 

Det var vel fordi de to første testene ble kjørt med passiv løsning (vifteløst), mens A64 testen ble kjørt med en 120mm ved 7v...

Det lønner seg å lese hele teksten serru.. :whistle:

5170485[/snapback]

Pft, jeg leser helt fint jeg. Tror du bør lese en gang til. :realmad::tease:

Lenke til kommentar

Jeg beskylder dere herved for å plagiere overskriften. Dette er jo en ren omskrivning av min brukererfaring i prisguiden for ThermalTake Sonic Tower.

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=17435

.

.

ja, tuller :)

 

Bare tenkte å droppe dette produktet inn i diskusjonen siden det er av samme typen. Også en veldig bra og veldig stor kjøler.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Bra kjøler, men festeanordningene for vifta var virkelig noe herk - spesielt når man skal ta den av nede i kabinettet for å komme til RAM-slottene :(

 

(To ståltråder som skal inn i spor i finnene - man får ikke skikkelig tak med fingrene, og må bruke tang for å sette de fast i vifta, og de sitter ikke fast i kjøleren, så hvis man ikke passer på, kan de ramle ned i rotet med påfølgende jobb å fiske dem ut igjen)

 

Kjører Venice 3200+ på 2,4 GHz - blir ikke varmere enn 31 grader! :thumbup:

Endret av Biera
Lenke til kommentar
(Passer nok på ASUS SLI Deluxe men anbefaler ikke Deluxe-utgaven pga chipsettvifte, derimot Premium har passiv løsning på chipsetten)

5171064[/snapback]

Oi, det har jeg ikke fått med meg. Er kortene identiske bortsett fra at det ene har passiv kjøling?

 

Edit: Men i følge testen på Anandtech.com er da deluxeutgaven 100% vifteløs...?

Layout of the A8N32-SLI Deluxe is close to, if not exactly, the layout of the Intel version reviewed last week. This should come as no surprise, since both versions are based on similar NVIDIA chipsets. The board is dominated by interacting heatpipes in a totally fanless and silent design.

Det følger riktignok med en vifte man kan koble til dersom man ønsker ytterligere kjøling i forbindelse med overklokking og slikt, men som standard er dette kortet så vidt jeg kan se vifteløst. Testen ligger forøvrig her.

Endret av Juke
Lenke til kommentar
Hvorfor får dere så merkelige tall på KT-3 i forhold til A64 systemet? Hvor stor er "core" på KT-3?

5169934[/snapback]

Core er tilnærmet lik en A64 Venice(husker ikke helt str, er på jobb)

 

Forskjellen i temp er pga forskjellene i tempavleser etc.. statisk benk og reelt system er langt i fra likt..

 

Er en grunn til at jeg tester på mer en kun en statisk benk :)

Lenke til kommentar
Lurer på om denne vil passe på et ASUS A8N32-SLI Deluxe? Dersom den gjør det, vil jeg ha en. :yes:

5171027[/snapback]

Jeg har bestilt begge deler, men lurer litt på det samme :)

Har pratet om temaet i denne tråden.

Jeg tror ikke plass blir noe problem!

 

Legger til et lite bilde for å vise hvor stor (og liten) kjøleren faktisk er.

ninja8m.jpg

 

EDIT: überGoliath, les ASUS A8N32-SLI Deluxe - et kort som er 100% vifteløst, men medfølger vifter. (ikke avbildet) :yes:

Endret av craaash
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...