Gå til innhold

Linksys One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Står ingenting om at den vil støtte redundancy ved å bruke flere bokser, men det hadde selvfølgelig vært kjekt. Uansett er det ikke så mye nedetid man får hvis det står en ferdig konfigurert boks i reserve, klar til å kobles til.

5166629[/snapback]

 

Jo, hvis personen med kompetanse til å koble om befinner seg en time unna blir det fort litt for mye nedetid.

(Jeg jakter for tiden på løsninger med full redudans i bedriftsnettverk til en pris også små bedrifter får råd til.)

Lenke til kommentar

Hvis du "reserve-utstyrer" deg med en ekstra enhet må du vel først speile den ene USB harddisken slik at du er "up to date" før du kan plugge den til nettverket. Da må du jo også ha en PC med USB porter, og riktig programvare for "speilings-jobben" tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Hmm, dette har Alcatel integrert i en type telefonsentral i en del år allerede, uten at det ble noen suksess her i norden iallefall, men den har ikke SIP støtte enda, men tror ikke filserver/epost/switch i en og samme boks er høyaktuelt.

Skulle denne død, mister du alt.

 

Mosher

5168132[/snapback]

 

Disken er en vanlig usb-disk. Man kan altså koble den til pc'n om routeren dør. Om disken dør er det en helt annen sak. Som om det var en pc (filserver) bør det være mulig å ta backup av denne regelmessig.

Om denne boksen støtter redudans - altså to bokser i paralell, som holder sine data synkront og dør en, vil den andre ta over, og automatikk i at dersom en internettlinje dør, vil den andre ta over - DA vil denne boksen være genial!

Uten redudans ville jeg ikke stolt på den. Hadde Cisco stolt 100% på denne ville de lansert den under Cisco navnet, ikke Linksys.

Forøvrig - uten å vite noe om funksjonaliteten på telefonløsningen: Telefonserver programvare kan være dyrt. Hvis denne boksen gir samme funksjonalitet som en software-basert telefonløsning kan det alene gjøre denne boksen til et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Står ingenting om at den vil støtte redundancy ved å bruke flere bokser, men det hadde selvfølgelig vært kjekt. Uansett er det ikke så mye nedetid man får hvis det står en ferdig konfigurert boks i reserve, klar til å kobles til.

5166629[/snapback]

 

Jo, hvis personen med kompetanse til å koble om befinner seg en time unna blir det fort litt for mye nedetid.

(Jeg jakter for tiden på løsninger med full redudans i bedriftsnettverk til en pris også små bedrifter får råd til.)

5166839[/snapback]

 

Vi ser på en clustret Cisco Callmanager nå. Er ikke så dyrt. Telefoner til 40 brukere koster 3 x hva sentalen koster..

 

Skal du ha det billig er vel asterix helt gratis! :)

Lenke til kommentar

Joa, telefoni programvare koster penger, ingen tvil om det. Men vil påstå at Cisco sin løsning er genial for større firma (bygd for amerikanske forhold), men her i Norge har vi mange små og mellomstore bedrifter.

Problemet med Asterix er hvordan skal bugfiksing skje, hvor klager man etc. Vi er forhandler av både Cisco og Alcatel, og til tider er nødvendig å ha et kontaktpunkt mot de som faktisk kan påvise/rette bugs innen kort tid.

Alcatel har tradisjonell telefoni, mens Cisco er ren IP. Flere funksjoner og muligheter på Alcatel, men de har også mulighet til ren IP løsning.

Men hos Alcatel kan man velge mellom to typer sentraler, stor eller liten. Men ulempen med den minste er at den ikke har SIP enda.

 

Tror nok en løsning der man kan lettere integrere telefoni med resten av systemet ditt, epost, filserver you name it, er veien å gå. Den veien tar iafall Alcatel nå.

 

Mosher

Lenke til kommentar

@mosher: Jeg er ikke så bevandret i telefoniverdenen, men i softwareverdenen er den supporten og bugfiksinga en kommersiell aktør skal stå for en illusjon. Prøv å overbevise MS om at de har en bug som plager deg.

 

Min erfaring er at man kommer mye lengre med åpne løsninger, hvor man i verste fall kan betale en konsulent til å fikse problemet.

 

Ellers fikk jeg nettopp oversendt mye dokumentasjon på API'ene til Alcatel så jeg skal prøve å få tid til å se på muligheten til å integrere diverse åpen programvare mot Alcatel-sentraler (gruppevareplatform).

 

Alcatel og Cisco står for meg som de to mest aktuelle på IP-telefoni, i tillegg til Asterisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...