Gå til innhold

Slik blir mobiltelefonen din i 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt dust å lese om hsdpa når telenor og netcom knapt har fått umts ut døra.

 

takk, men jeg går NMT :p

så snart jeg får tilbakemelding fra kunderservice om hva som kan være galt. utstyret er på plass, signalet er perfekt, men likevel ikke noen oppkobling *sukk*...

 

men men, det skal jo ikke offisielt åpnes før i desember...

 

satelittsporing høres sånn passe spennende ut, men resten kan jeg allerede gjøre mer eller mindre. en t610 og floats mobile agent så kan jeg styre winamp, bsplayer, og forskjellig annet også :p

 

problemet er at det krever en seriell kobling over BT, noe som fører til batterisluk uten sidestykke :(

 

så den kan nok være en fordel med å få det standardisert slik at en ikke trenger å sende signaler hele tiden...

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at GPS er det mest nyttige verktøyet her.. Ellers kan jeg se for meg at det blir mye rot når både mor, far, sønn og datter har hver sin fjernkontroll og apetitt på tv-kvelden ;)

 

Ellers er jeg enig i at kvaliteten ofte er et forsømt område innen mobiltelefoner. Telefoner har blitt forbruksgjenstand. Har man en 3 år gammel telefon, burde både du og telefonen på teknisk museum :S

Lenke til kommentar
når blir vi kvitt telenor og de andre? snart 10 års siden nå at det ble lagd prototyper på "mobiltelefoner" som sender signaler direkte til sattelitt!

da var riktig nok de tlf på størrelse me en 1 1/2 liters cola flaske

me det er 10 år siden og har skjedd en del..

5166247[/snapback]

 

vel det er ett problem med avstand. siden signalet må reise lengre må enten antennen være større eller signalet sterkere. for å si det slik, om du er bekymret for srålingskade fra mobiler i dag, ikke vurder disse en gang ;)

 

løsningen skulle være å plasere satelittene i lavere baner, noe som gjør at de ikke er geostasjonære. noe av det samme er hva som har blitt gjort med gps satelittene...

 

i det en forsvant under horisonten så skulle en annen komme opp og dem skulle foreta en overføring av brukere...

 

desverre så er det ett fåtall av folk som egentlig har bruk for en slik telefon. rett og slett fordi dem ikke reiser mye i områder hvor dekningen er dårlig. til og med fattige afrikanske land får nå solide mobilnett bygget ut. de hopper rett og slett over ledningen :p

 

så har du en triband telefon så skulle det ikke være noe problem å reise til mesteparten av verden og fortsatt ha dekning. dette utenom kansje japan og deler av usa. faktisk så har usa den dårligste roaming dekningen jeg har hørt om (men dette er bare rykter jeg har plukket opp). du kan vist bare glemme å ta løs fra en kyst til den neste å forvente å ha dekning hele veien.

 

du kan ha bedre roaming på en tur rundt om i europa osv den innenfor usa...

 

grunnen til dette er nok enkel, deregulering.

ingen krav om dekningsgrad eller noe sånt. dermed velger en leverandør å bruke ett system for byer og ett for landsbygda. er også historier om at noen leverandører velger cdma over gsm siden dem ikke nødvendigvis trenger sim kort. de bare låser hele telefonen til sitt nett.

 

dermed er det ikke nok å bytte kort om du er utenfor dekning av en leverandør, du må bytte telefon :no:

 

og vi trodde telenor var sprø?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...