Gå til innhold

Sender falske SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny type kriminalitet? Som dere jo selv sier er dette eldgamle saker. Hvorfor skrive om det nå? Og hvorfor kalle det nytt?

5153211[/snapback]

 

Det er forholdsvis nytt at kriminelle bruker slike verktøy i større skala. Det er også forskjell på PunkSMS (antar det var det du mente var gammelt?) og et verktøy som lar deg sende SMS til folk over hele verden.

 

:)

Lenke til kommentar

Crocie, såvidt jeg ser nevner dere ikke engang i artikkelen om hvordan kriminelle bruker spoofing. Eneste er at det kan brukes til positivte ting og bølling. Så det å kunne si om fenomenet er nytt er litt vanskelig når dere ikke beskriver det nye :)

 

Ellers så var det ikke bare PunkSMS som opererte med dette, og var det kanskje med disse verktøyene ikke mulig å sende utenlands?

 

Forresten jornan, så, AFAIK, bærer ikke SMSen spor over hvor den ble sendt fra på den måten. Det står ikke "sendt fra internett" til slutt. Når en bruker slike verktøy så blir teksten puttet inn i en SMS og sendt på SMS-nettverket. PCer burde jo ikke ha noe problem å maskere seg som mobiler. Skal en blokkere dette må en kanskje blokkere serverene som sender ut de spoofede SMSene eller starte med noe kode-greier? (Litt gjetninger fra min side da :) )

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem for operatørene å finne ut om meldingen er sendt fra internett, det vil da nemlig ikke være noen IMSI på avsenderen, dessuten vil disse SMS'ene ofte være av typen 208 som betyr at de kan sette avsender til en alfanumerisk streng. Dette er ikke mulig å gjøre fra mobiltelefoner.

Endret av tech2
Lenke til kommentar

Brukte gsm-text eller noe slikt, for over 3 år siden. Et lite program som lot en skrive meldinger på datan, velge avsender-nr/navn og sende via modem. På min spesifiserte telefonregning poppet det da opp ringekostnader for bare noen ører. Et billig alternativ da, men det var SKUMMELT lett å lure folk:/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...