Gå til innhold

Omtale av Call of Duty 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si meg veldig enig med anmeldelsen, selv om jeg antakeligvis ville endt opp med en 8'er selv. Jeg ble meget imponert over CoD 2, særlig fordi jeg var en av de få som ikke synes 1'ern var det helt store (spesielt pga noen svake oppdrag). CoD 2 er som du sier et spill som tilfører lite nytt til sjangeren, men det er jammen meg god underholdning likevel.

Endret av Polar Pål
Lenke til kommentar

spillbarhet 7!!? hva i alle dager er det du baserer det på? og holdbarhet 6?

 

nei makan, doom 3, quake 4, F.E.A.R osv er greie spill, men spillbarheten deres må jo være ræva hvis ikke C.O.D 2 fortjener mer enn en lusen 7er....

 

spiller fortsatt et slag i multiplayer call of duty, og 2`rn er ikke noe dårligere akkurat...

 

nei, tar meg en bolle tror jeg... puh :mad:

Lenke til kommentar

Kjempe bra skrevet omtale! Synes det var bra hvordan anmelderen klarte å skvise det meste på en side. :thumbup:

 

Denne omtalen fikk meg til å ville kjøpe dette spillet, men har allerede brukt mer penger på spill, enn det som egentlig var i budsjettet. Kan ikke Gamer være så snille og sende meg anmelderkopien (med mindre dere sendte den tilbake til de dere fikk den av) til meg? :blush:

 

Ellers kan jeg jo ønske den til jul. :)

Endret av Xs2n0n
Lenke til kommentar

Spillet fortjener absolutt ikke 9 i grafikk! Det ser riktignok bra ut på bilder, men ingame er det helt likt første CoD spillet, med litt oppdatert texture og overdrevet bruk av bump mapping for å skjule hvor dårlig det egentlig er.

Mangelen på fysikk skuffer også, ragdoll har jo blitt en selvfølge i nye FPS spill! Noen vil riktignok si at det er for mange folk på en gang til å kunne støtte ragdoll, men det er ikke sant. Andre spill har klart det, se bare på painkiller.

For meg ser spillet til å bare bygger videre på den gamle CoD motoren, dessuten krever grafikken mye mer enn den burde og 90% er skriptet.

 

En totalt karakter på 7 fortjener det riktignok, men jeg mener 8 på gameplay og 7 på grafikk er mer passende for dette spillet.

Lenke til kommentar

Spot-on anmeldelse, selv om karakteren ble noe høy (inflasjon? =). En 6'er hadde vært riktig i mine øyne.

 

De fikset hvertfall en veldig merkbar ting fra CoD1, og det var tilsynelatende å sparke den animatoren som laget bevegelsene på soldatene i CoD1 - du vet, der hele slagfeltet alltid så ut som en balett med ender i synkron dans. Ødela CoD1 totalt for meg. Nå ser det riktig ut i CoD2, og alt er godt på den fronten.

 

Det andre som plager meg enormt (CoD1 og CoD2) er denne rabiate re-spawninga av fiender. Den er så lite tenkt ut og horribelt gjennomført at det ruinerer hele spillfølelsen til tider. Du kan få et godt overblikk over slagmarka og det er ikke en soldat i mils omkrets - sett deg ned med en MG, snu deg rundt litt kjapt eller lignende, og plutselig er det 1-2 fiender RETT i ansiktet ditt som angriper. Noen ganger ser du også de spawner i løse lufta, detter ned på bakken og flyr på deg. Men med så mange WWII fps spill som har løst dette godt, virker det som for CoD2's del at de rett og slett ikke gadd eller hadde tid. Virkelig sloppy =/

 

Dette har litt med spillfølelsen å gjøre - greit nok at WWII fps kommer i bøtter og spann enda, men hvis man ikke har innlevelsen i settingen (noe som ellers er veldig bra i CoD2) og det hele bare blir en arkade type shoot-em-up på belter, har en WWII tittel feilet stort i mine øyne. Her kommer også dette med skade i CoD2 inn. I starten dukker man for skudd, trekker seg tilbake når man tar "skade" og passer litt på, men måten dette er gjort på fører fort til at du ikke gidder bry deg etterhvert - det er ett fett om du sniker deg rundt og prøver å unngå skade, eller om du stormer inn i arken på en MG42 og tar imot et titalls MG skudd. Resultatet er akkurat det samme, ingenting skjer egentlig (spilte gjennom på vanskelighetsgrad 3, ikke prøvd noe annet).

 

Bortsett fra ovennevnte, er CoD2 en virkelig solid WWII opplevelse, meget godt samsvar mellom grafikk/vær-effekter/lyd som lager et skikkelig "gritty" og troverdig bilde.

Lenke til kommentar

Eg for min del er ganske enig i anmeldelsen, likte dette spillet utrolig godt. Og Mp er akkurat som i 1`er, ufattelig hektisk bra. Eg aner nok muligens en utvidelsepakke i likhet med UO til COD1, der MP muligens blir pepret med kjøretøy og deploybare (eey nytt ord) MG`er :love:

 

Vel eg håper i hvertfall! UO gjorde MP i COD MYE bedre ihvertfall :w00t:

Lenke til kommentar

For å være litt pirkete.. "Call of Duty 2 introduserer også en ny spillmodus kalt "headquarters"". Denne modusen kom vel med CoD:UO.

 

Er ikke så veldig imponert om flerspillerdelen i CoD2. Litt for små brett, med altfor mange spillere. Det er rimelig kjedelig å respawne for så å bli drept 2 sek senere. Dette blir sikkert fikset etterhvert. Ellers bør de legge til mer rekyl på eks. BAR og MP44, samt å begrense hvor mange skudd en soldat tåler, etc.. Patch 1.4 har sikkert rettet på det meste :)

Lenke til kommentar

Jeg syns COD2 har elendig friendly AI. Jeg er ganske langt ute i spillet, og har gang på gang forbannet meg sinnsykt over teammates som springer rett ut i kryssild, står i veien i dører, popper rett framfor meg når jeg skal skyte noen osv. Ikke minst de "kikke"-animasjonene er jo ofte helt på bærtur. Det skal liksom være realistisk, men når kompisene dine sitter og kikker motsatt vei av der fienden er...spiller på hardeste vanskelighetsgrad, og må si det vanskeligeste er å unngå å drepe kompisene dine, evt. at de springer i veien og ødelegger siktet ditt. Om og om og om igjen.

Noen ganger blir man så forbanna at man plaffer de i hodet for å få restarte fra siste save!

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Har spilt multiplayerdelen av COD 1 i nesten to år og nå COD2.

Der 1 er mer "strategisk" og presis, virker 2 som mer "arcade".

Kan hende at det har sammenheng med størrelsene på kartene.

De minste kartene i 2 virker som en brøkdel av de største modene i 1.

Alt i alt virker 2 nesten et helt annet spill i multiplayerdelen.

Synd, MP i 1 var helt rått!

 

En ting til:

 

Det oppstod en konflikt når jeg skulle starte MP delen første gang.

Feilen lå i det innebygde lydkortet på hovedkortet (Gigabyte).

Endte med at jeg måtte kjøpe meg et PCI lydkort og disable det gamle.

 

Det rare var at det ikke var noen problemer i SP modus :hmm:

Endret av vitamin2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...