Gå til innhold

Fire ganger PCIe x16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saklig Yonaz :roll:

 

Men dette blir vel overkill synes jeg...

 

Men uansett.. Tenk deg 4x av ASUS 7800GT Dual, det blir jo 16 skjermer :dribble:

8x DVI og 8x VGA, hvis det er mulighet for å slå av SLi på de korta da...

 

Så min konklusjon: en unødvendig kuriositet som alle (nesten) vil ha :p

 

Edit: ikke vil ha, men kanskje mere "drømmer" om

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
Det her blir rett å slett bare for dumt. Ingen har brukt for 4 skjermkort! Eller 16 stk skjermer, samme hva. Cpuene som lages i dag tror jeg blir en kjempe problem når 4stk kort fra 7800 serien skal kjøres i SLI. Finnes det noen tester av det her?

5151724[/snapback]

 

Gigabyte har mange morsomme produkter :) For SLI-formål så er det litt merklig at det er et Intel-hovedkort, er jo alltids noen som har bruk for mange skjermer, men er det nødvendig med bra 3d-ytelse på alle skjermkortene da? Trenger man 16x PCIe-slotter for å kjøre 16x-kort? Trodde det var noe med at det var krysskompatiblet, eller er det bare sånn at man kan kjøre kort med "mindre X" enn selve slotten har?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg et slikt kort.

Så kan jeg endelig gjenskape scena fra Swordfish da Jackman først blir vist det systemet han skal bruke for å lage "hydra'en" :roll:

Dere vet det systemet med hele syv "uavhengige monitorer" og annet fjas han sitter å programmerer på mens han drikker rødvis og heier høylytt på seg selv.

 

Sto det ikke Gigabyte på det a forresten :p

 

Jeg trur Gigabyte lager slike kort først og fremst som "proof of consept". De har vel en R/D avdeling som får rimelig slappe tøyler slik at Gigabyte kan sette dagsordenen for HK i fremtiden. Dessuten har jo Gigabyte lenge vært en av de som har absolutt mest muligheter med HKene sine..

Lenke til kommentar
Tror heller kortet er rettet mod CAD/PRO brukere.

Kanskje et eller annet digitalt musikkstudio.

Men genialt konsept.

Tror at de valgte Intel pga båndbredden og tilgjengeligheten for en sørbro.

5152639[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke helt det, de har jo en fullverdig AMD-chipsett der, hva hindrer de å å bare sette på en AMD-sokkel, og å koble om noen kretser, så er dette et AMD-hovedkort?

 

AtW

Lenke til kommentar

jaja morsomt konsept, men en kan uansett ikke forskyne 64 PCIe kanaler med kun to DDR2-667 kanaler. Det blir 32GB/s full duplex vs. 10.6GB/s half duplex. Altså en worst case på 64GB/s vs. 10.6GB/s. Uansett er vel dagens PCIe svitsjer den største flaskehalsen. Tror de ligger på ca 4GB/s men her er det jo snakk om bruk av to svitsjer. De aller første PCIe svitsjene var vel på usle 2GB/s uten at det gjorde systemene noe tregere enn de AGP baserte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...