Gå til innhold

Asus P5N32-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bruksområde for den eksterne S-ATA-kontakten som deler RAID-mulighet med en intern:

 

Kjør RAID 1 på to like disker, en inni kabinettet, og en ekstern, via et S-ATA-kabinett.

 

Når man har lastet disken(e) fullt av film..eh EXCEL-filer, kan man enkelt nappe med seg den eksterne disken til en kompis (som da har ekstern S-ATA-port....?).

Eller enda mer praktisk, bruke til backup, eller for å legge over image til en lik PC, så man enkelt får koblet til en disk til en annen maskin med ekstern S-ATA-port.

Lenke til kommentar

ehhhh, hvorfor så vi ikke test av 3D-spill med høy oppløsning og AA/AF på? Det står innledningsvis at det er her man kan merke økningen fra 8x PCIe til 16x, men da bør man jo absolutt teste dette også... Hvis ikke er testen så og si uinteressant ettersom det nye ikke er tatt med i det hele tatt.

Endret av Mad Wolf Magnux
Lenke til kommentar
Hva er dette for noe tull? Teste SLI hovedkort uten å bruke 2 skjermkort i SLI? Eller et KREVENDE spill der man kan se forskjell mellom SLI i 8x og SLI i 16x? Latterlig dårlig test, tilogmed JEG kunne gjort en bedre test om jeg bare hadde hatt råd eller mulighet til å teste!

5133563[/snapback]

 

Må si meg enig i det ja... var det ikke nettopp denne 32 PCI ex hastigheten som gjorde dette hovedkortet attraktivt da?

Lenke til kommentar
Hva er dette for noe tull? Teste SLI hovedkort uten å bruke 2 skjermkort i SLI? Eller et KREVENDE spill der man kan se forskjell mellom SLI i 8x og SLI i 16x? Latterlig dårlig test, tilogmed JEG kunne gjort en bedre test om jeg bare hadde hatt råd eller mulighet til å teste!

5133563[/snapback]

 

Må si meg enig i det ja... var det ikke nettopp denne 32 PCI ex hastigheten som gjorde dette hovedkortet attraktivt da?

5133596[/snapback]

 

Enig jeg og. Forløpig er denne testen mer å "stole" på. Her tester de jo med krevende ins.

Lenke til kommentar
Hm... Kortet støtter 16GB minne? Det finnes ikke engang 2GB minne-brikker enda, og innen den tid 16GB blir nødvendig (enten det er desktop eller server), så er nok hovedkortet utdatert. Klager dog ikke, var bare en observasjon. :)

 

Er også enig med det folk har skrevet ovenfor, du/dere burde testet med SLI oppsett.

5134609[/snapback]

 

EEEhhm men jo det finnes 2gb minne brikker. Har vert det en stund nå, er bare ikke spessielt mange som har det enda.

 

Har tenkt å kjøpe ny PC til nyåret og da er nok dette kortet meget aktuelt hvis prisen på 7800 kortene synker en del.

Lenke til kommentar

Jeg gledet meg enormt til å se ytelsen etter anandtech sin test, men ble jo enormt skuffet da jeg så hva slags hardware det ble testet på :nei: . Enig med de andre her... :thumbdown:

 

EDIT: Kunne det vært så vanskelig å slenge inn et til skjermkort da :innocent: ? Kunne godt ha tatt med flere spilltester, siden det har vist seg å ha så utrolig ytelse med sli og spill.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Denne heatpipe utviklingen for hovedkort liker jeg. Når kan en vente tilsvarende AMD baserte hovedkort?

5133661[/snapback]

Du får jo Asus A8N-SLI Premium og ASUS A8N32-SLI Deluxe.

5133731[/snapback]

 

Ja, der er jeg skeptisk til 32x-versjonen, da den stort sett har mindre features over linja, med unntak av 2*16x (som er relativt unødvendig), eg ekstern sata.

 

AtW

Lenke til kommentar

I helvete for en pris. Den der egner seg nok ikke til noe annet enn server-bruk. Men jeg står fortsatt bestemt på at innen 2 eller 4 GB brikker er "vanlig" slik 1 GB er i dag, er det hovedkortet obsolete. :) Litt merkelig at de først nå har lansert X16 lanes og når de først er igang skal de gjøre det mulig med 16GB minne bare for å få kortet til å høres enda mer attraktivt ut. Ekstern S-ATA var dog en god idé.

Lenke til kommentar

Som nevnt før synes jeg at denne testen var litt tynn... Det minste en kan forlange er en sammenligning mellom vanlig sli og 32x, alt annet synes jeg er utrolig lite intressant siden alle hk med samme chipset yter tilnermet likt. Men nå når det faktisk er kommet en "nyhet2 så tester dere ikke denne?? Om tiden var et problem så synes jeg at dere burde ha droppet alle andre tester og kun fokusert på sli ytelsen, det er jo dette folk lurer på. Det andre har vi sett hundre ganger allerede. Dog tviler jeg på at forskjellen i det hele tatt er målbar, men det hadde jo vert kjekt å vite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...