Gå til innhold

Microsoft truet seg til Defender-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uenig, da jeg synes Windows Defender er nærmere et plagiat da du har fullstendig bokstavlikhet i navnet Windows. Hvorfor skal Microsoft kunne styre alle navn som inneholder for eksempel bokstavrekkefølgen "indows" ? Det synes jeg er helt bak mål. Plagieringen av navn blir jo bare et definisjonsspørsmål som er advokatføde.

 

Det betenkelige er at Microsoft skal ha enerett til å bruke noe så dagligdags som ordet "window".

Endret av G
Lenke til kommentar

Dette er mer av kjente takter, det er ikke så lenge siden "et større selskap" "overtalte" utvikleren av Windows Commander til å skifte navn til Total Commander.

 

Merk at det står ingenting om Microsoft hadde retten på sin side, selv om det står at vedkommende tok juridisk råd. Med muligheten til å saksøke folk til de er ruinerte trenger man ikke å ha rett.

Lenke til kommentar

Han hadde vel ikke det, men han hadde brukt det lenge... Jeg synes de kunne ha gitt ham noen hundre dollar eller noe.

 

Jeg synes det er greit at Microsoft forsvarer retten til merkenavnet, selv om det er et rart merkenavn. I Australierens "Windows Defender" er det klart merkenavnet "Windows" som siktes til, han lagde "programmet som forsvarer Windows". Da spiller det ingen rolle hvor "vanlig" merkenavnet er, Microsoft har jo også bruk for "Windows Defender"-navnet, så det er jo ikke bare ubegrunnet krangling. Hvis det derimot var et middel man kunne smøre vinduer med for at de ikke skulle få riper, for eksempel, burde det kunne hete "Windows Defender" uten at MS skulle blande seg.

Lenke til kommentar

Det er vel like før norske H-vinduet får en telefon fra et kobbel med microsoft-advokater og blir "vennlig" forsøkt overtalt til å bytte navn. For hvis ikke så risikerer de vel å bli saksøkt til grunne samme hvem som har loven på sin side.

 

Og etter H-vinduet blir vel Hurtigruta saksøkt fordi MS ønsker å lansere "Fast Windows" eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...