Gå til innhold

Ikke behov for master-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det var ganske menignsløst egentelig, hva skal man med budskjett og mellomklasse kort i sli/cf?

5127950[/snapback]

Si at jeg kjøper et 1600, bruker det aktivt og det er bra nok for meg. Så kommer Doom4 :dontgetit: og det er ikke kraftig nok. Da kan jeg kjøpe et X1600 til. Og det holder.. Jeg ser helt klart poenget.

Lenke til kommentar
det var ganske menignsløst egentelig, hva skal man med budskjett og mellomklasse kort i sli/cf?

5127950[/snapback]

Si at jeg kjøper et 1600, bruker det aktivt og det er bra nok for meg. Så kommer Doom4 :dontgetit: og det er ikke kraftig nok. Da kan jeg kjøpe et X1600 til. Og det holder.. Jeg ser helt klart poenget.

5128102[/snapback]

 

 

Riktig ikke alle kjøper high end kort :cool:

Lenke til kommentar

Men jeg må si at dette er blitt ganske tidstypisk for ATI, at de lover at snart kommer en driver som lar dette skje. Jeg tviler ikke på at dette skjer, men når?

 

Hva med å vente til man faktisk kan vise til et fysisk produkt eller intelektuell vare før man lanserer det?

Lenke til kommentar
Tror dere vi vil se dette på R580 også  :cool:

5127918[/snapback]

ATi har allerede bekreftet at det ikke gjelder R580

 

Foreløpig tviler jeg på at det kommer til å gjelde for high-end kort, da de er mer avhengig av å bruke PCI Express busen.

 

PS! Det fungerer helt fint å kjøre SLI mellom to 7800GTX kort uten SLI-bro, men ytelsen blir bare lavere, så å sende data over PCIe-busen er ikke noe nytt... Brukes allerede for SLI med GeForce 6600 og 6600LE

 

PS2! Crossfire med x1300 :roll: Det er jo like teit som SLI med GeForce 6600GT

Lenke til kommentar

Jeg er heller ingen SLI mann og har nok hevdet hardt at jeg aldri kommer til å kjøre noe i SLI eller Crossfire da jeg heller bruker litt ekstra på et kraftig kort.

 

Men jeg ser absolutt poenget at det kan være fristende om man sitter med et kort som er litt over middels. 6600GT nå ville jeg ikke kunne tenke meg å kjøre i SLi, da hadde jeg heller kjøpt et 6800GT som koster såvidt 2000,- og hvistnok skal yte bedre enn 2 6600GT i SLI. 6800GT/GS er nå et middels+ kort.

 

Men så kommer det store men'et.... jeg liker pcen og som sagt nye spill kommer og 7800 serien har blitt erstattet av ny serie og mitt billige 6800GT kort begynner å svikte på ytelse. Men systemet ellers er mer enn bra nok. Da er det meget fristende å bruke kun 1.500,- på et 6800GT kort til for å komme hakket over 7800GT(kanskje også GTX) i ytelse til en lav penge.

 

Så jeg skal aldri si aldri jeg heller...

(dog er ulempen jeg ser ekstra belastning på systemet og at jeg ikke får det inn i vannkjølingen som ikke er dimensjonert for 2 skjermkort.)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Eller har 20"++ skjerm med native resolution på 1600x1200 (eller høyere) og vil at de få timene man spiller skal være så perfekte som mulig... ;)

Dvs: på med high details, 16xAF og så masse antialiasing skjermkortet takler. Med Sli har man jo mulighet for 16xAA...

 

Jeg er ikke pro gamer. Jeg spiller kanskje én gang i uka. Jeg er student, ergo ikke fet lommebok. Jeg har to stk 7800GT.

 

Jeg synes Sli/crossfire for det meste er bare positivt, og det er bra at de gjør det enklere (og billigere) å kjøre crossfire oppsett med de billigere kortene. :)

Lenke til kommentar
Jeg er heller ingen SLI mann og har nok hevdet hardt at jeg aldri kommer til å kjøre noe i SLI eller Crossfire da jeg heller bruker litt ekstra på et kraftig kort.

 

Men jeg ser absolutt poenget at det kan være fristende om man sitter med et kort som er litt over middels. 6600GT nå ville jeg ikke kunne tenke meg å kjøre i SLi, da hadde jeg heller kjøpt et 6800GT som koster såvidt 2000,- og hvistnok skal yte bedre enn 2 6600GT i SLI. 6800GT/GS er nå et middels+ kort.

 

Men så kommer det store men'et.... jeg liker pcen og som sagt nye spill kommer og 7800 serien har blitt erstattet av ny serie og mitt billige 6800GT kort begynner å svikte på ytelse. Men systemet ellers er mer enn bra nok. Da er det meget fristende å bruke kun 1.500,- på et 6800GT kort til for å komme hakket over 7800GT(kanskje også GTX) i ytelse til en lav penge.

 

Så jeg skal aldri si aldri jeg heller...

(dog er ulempen jeg ser ekstra belastning på systemet og at jeg ikke får det inn i vannkjølingen som ikke er dimensjonert for 2 skjermkort.)

5131509[/snapback]

 

Joda, ser forsåvidt en nytte, om ikke annet, så skader det ihvertfall ikke. Personlig skifter jeg ikke skjermkort ofte nok til å forsvare det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...