Gå til innhold

Nådde verdenstoppen på ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å se at det går opp for Norge i CS, som etter min mening også er verdens mest hyppa spill, men å si følgende:

 

- Jeg tror det er en blanding av at det er et lagspill og en semi-realistisk førstepersonsskyter.

 

er bare litt utenfor kanten. CS er så langt fra semi realistisk som det går ann. Og egentlig er det ikke mye team spill heller, ikke basert på lagene, men oppbygningen av brettene. Er i min mening alt for linært.

 

Men ønsker vedkommende person lykke til videre på ferden.

Lenke til kommentar

Quake-lignende spill krever ikke trening og ferdigheter, nei....Kanskje den dummeste uttalelsen jeg har hørt fra en erfaren gamer, spes når en skal være såpass profesjonell.

Timing, presisjon, evne til å forutsi baner på ikke-instant-hit-våpen og motstandere, kontroll over egne bevegelser osv. er ferdigheter du trenger i kjappe,adrenalinpumpende spill som quake. Kan ikke helt se at å lære seg kontroll over spray&pray og diverse abuse'er er noe som er overlegent dette. :thumbdown:

 

 

Men ellers, gratulerer med internasjonal suksess! :yes:

Lenke til kommentar
Det er ikke noe vanskelig å bli god i slike spill, det er bare å sitte og gnu på musa så kommer ferdigheten

Tror ikke denne karen har spilt mye UT for å si det slik. Krever mye mer enn bare aim for å bli god der.

 

Men bra at dere har intervjuer med profiler innenfor gamer verdenen. Fortsett med det.

Lenke til kommentar

Savner spørsmål om hvorfor de fremdeles sitter å spiller et så utdatert spill. :roll:

Quake, UT, Painkiller osv. er mye mer krevende enn CS på alle andre måter enn lagarbeid. Det er fordi de nevnte spillene hovudsaklig er "deatmatch," CS kommer så og si på bunnen av min liste hvis vi samenligner med andre FPS-lagarbeid spill.

 

(Nå kommer noen til å kjefte på meg :whistle:)

Lenke til kommentar
Jeg har alltid holdt på med lagidretter og lag-aspektet interesserte meg veldig og jeg har egentlig aldri vært noen fan av skytespill som Quake hvor man hopper og spretter over alt, skyter med laservåpen og det hele. Det er ikke noe vanskelig å bli god i slike spill, det er bare å sitte og gnu på musa så kommer ferdighetene.

 

Haha! Minner meg om noobs som seier: "you cant move like that! cheater!!". Nei, han får holde seg til CS der å hoppe med space bar er den hardaste movement ferdigheten.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid holdt på med lagidretter og lag-aspektet interesserte meg veldig og jeg har egentlig aldri vært noen fan av skytespill som Quake hvor man hopper og spretter over alt, skyter med laservåpen og det hele. Det er ikke noe vanskelig å bli god i slike spill, det er bare å sitte og gnu på musa så kommer ferdighetene.

 

Vi har to muligheter.

 

Alternativ 1: Han sa det for å være morsom og/eller trekke oppmerksomhet. Samtidig ville han fyre opp den lille gruppen spillere som spiller Quake eller andre raske FPS-spill.

 

Alternativ 2: Han sa det fordi han mente det, og ville vise hvor lite peiling han hadde på FPS-gaming utover CS. Samtidig ville han fyre opp den lille gruppen spillere som spiller Quake eller andre raske FPS-spill.

Lenke til kommentar

I mine øyner er CS ganske enkelt elendig og de som er proklamerte gode er oppskrytte blærer som tror de er konge bare fordi de spiller CS og er "profilert" i spille miljøe.

 

Vil nå si at en mer profilert MP spiller er en som våger å skifte mellom spillene og faktisk vise at han er god i flere MP sjangrer enn bare team DM, som CS er låst til.

 

Level designe til CS banen er også i mine øyne simpelt. Rett frem, et par veier til målet, og samme gamle rutinen hele tiden. Spring, skyt, dø. Repeter.

 

Men men, la gutten spille CS og tro han vet best over alle MP spill. Kommer en dag når noen måker han over øynene med virkeligheten, og den svir grasalt.

 

Jeg jumper nå fra MP spill til MP spill jeg. Blir så fort kjedelig når du holder deg til 1 spill hele tiden.

Lenke til kommentar
I mine øyner er CS ganske enkelt elendig og de som er proklamerte gode er oppskrytte blærer som tror de er konge bare fordi de spiller CS og er "profilert" i spille miljøe.

 

Vil nå si at en mer profilert MP spiller er en som våger å skifte mellom spillene og faktisk vise at han er god i flere MP sjangrer enn bare team DM, som CS er låst til.

 

Level designe til CS banen er også i mine øyne simpelt. Rett frem, et par veier til målet, og samme gamle rutinen hele tiden. Spring, skyt, dø. Repeter.

 

Men men, la gutten spille CS og tro han vet best over alle MP spill. Kommer en dag når noen måker han over øynene med virkeligheten, og den svir grasalt.

 

Jeg jumper nå fra MP spill til MP spill jeg. Blir så fort kjedelig når du holder deg til 1 spill hele tiden.

5120026[/snapback]

 

kunne ikke vært mer enig

Lenke til kommentar
I mine øyner er CS ganske enkelt elendig og de som er proklamerte gode er oppskrytte blærer som tror de er konge bare fordi de spiller CS og er "profilert" i spille miljøe.

 

Vil nå si at en mer profilert MP spiller er en som våger å skifte mellom spillene og faktisk vise at han er god i flere MP sjangrer enn bare team DM, som CS er låst til.

 

Level designe til CS banen er også i mine øyne simpelt. Rett frem, et par veier til målet, og samme gamle rutinen hele tiden. Spring, skyt, dø. Repeter.

 

Men men, la gutten spille CS og tro han vet best over alle MP spill. Kommer en dag når noen måker han over øynene med virkeligheten, og den svir grasalt.

 

Jeg jumper nå fra MP spill til MP spill jeg. Blir så fort kjedelig når du holder deg til 1 spill hele tiden.

5120026[/snapback]

 

kunne ikke vært mer enig

5120234[/snapback]

 

Enig.

Lenke til kommentar
I mine øyner er CS ganske enkelt elendig og de som er proklamerte gode er oppskrytte blærer som tror de er konge bare fordi de spiller CS og er "profilert" i spille miljøe.

 

Vil nå si at en mer profilert MP spiller er en som våger å skifte mellom spillene og faktisk vise at han er god i flere MP sjangrer enn bare team DM, som CS er låst til.

 

Level designe til CS banen er også i mine øyne simpelt. Rett frem, et par veier til målet, og samme gamle rutinen hele tiden. Spring, skyt, dø. Repeter.

 

Men men, la gutten spille CS og tro han vet best over alle MP spill. Kommer en dag når noen måker han over øynene med virkeligheten, og den svir grasalt.

 

Jeg jumper nå fra MP spill til MP spill jeg. Blir så fort kjedelig når du holder deg til 1 spill hele tiden.

5120026[/snapback]

 

kunne ikke vært mer enig

5120234[/snapback]

 

Enig.

5120386[/snapback]

 

Nå sa han vel ikke at han var dritgod i annet enn cs heller da... Tenkte det ble litt flaming etter den uttalelsen, men dette overgår alle forventninger :p

Lenke til kommentar

Ganske synd at CS overskygger dei fleste andre spel så til de grader. Eg er enig med konklusjonen til asimov:

cs er vel en av de få fps spillerne der en totalt amatør kan joine en server å faktisk fiske opp et par frags, det er vel også en av grunnen til populæriteten.

 

Eg kan ikkje kalle meg noko ekspert hverken på CS, Quake eller Unreal Tournament, men meiner at CS er eitt enklare spel. Alle kan bli god i CS, hvilket nok er derfor så mange speler det. Andre spel har så mange aspekter, mens CS er verdas mest repitive spel.

 

Nok klaging for i dag, flott at Norge blir kjent i det store utland på dette området, sjølv om eg skulle ønska det hadde vært i ein litt annan setting :)

Lenke til kommentar
Det er ikke noe vanskelig å bli god i slike spill, det er bare å sitte og gnu på musa så kommer ferdigheten

Tror ikke denne karen har spilt mye UT for å si det slik. Krever mye mer enn bare aim for å bli god der.

5117779[/snapback]

 

Mhm, det kreves jo blant annet at du trykker på Space også. Hårde bud! ;)

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk både enig og uenig med den omtalte uttalelsen.

 

Jeg har spilt UT2004 ca hver dag i 2 år og 3 måneder (AS, ONS, CTF, TAM), og blir seriøst forvirra når jeg prøver meg på cs, prøver konstant å ta dodgejump og walldodger, og aimer akkurat på hodet til folk og skudda fly alle andre veier enn til hodet jeg sikter på.

 

Men men jeg har da bare prøvd cs et par ganger.

 

 

Og det er sikkert vanskeligt å lage gode baner til cs og, jeg har prøvd meg litt på å lage baner til UT2004 og det er sannelig ikke lett.

Minimumskravene er at hvert rom skal ha minst 3 utganger, og skal helst ha 2 etasjer og det skal være lett å bevege seg opp og ned til enhver tid, og gode pickups skal være lett tilgjengeligt, men vanskeligt å komme seg vekk fra i live. blablabla.

 

 

For dere som spiller UT er nicket mitt for øyeblikket TG|Harmandibus / AppleTree / Legend|AppleTree, og jeg spiller oftest TAM (Team Arena Master, en slags cs mod til UT)på TG sine servere.

 

Ble litt offtopic det siste, men jeg føler jeg aldri ser norske UT spillere :ermm:

 

Djevelen:

Den mest avanserte måten å forflytte seg på i UT er walldodge, dvs at du hopper opp mot en vegg, og mens du fortsatt er på vei opp trykker du to ganger kjapt til den motsatte veien av veggen, da hopper du av veggen, og mens du ennå er på vei opp trykker du på space igjen og fullfører manøveren. Alt samtidig at du skal sikte og skyte på folk rundt deg :p

 

Pluss at du hele tiden må vite hvor fiendens folk befinner seg på banen, og så bør du beregne hva tid 100 armoren, og eventuelt 50 armoren, spawner.

 

Jeg kunne snakket om dette i timer :tease:

Endret av Mr.Hamburger
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...