Gå til innhold

Omtale av Age of Empires III (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer du deg oppover til de øverste epokene kan du virkelig glede deg over en slagkraft din koloni vil nyte godt av, spesielt militært. Problemet er at alt annet må nedprioriteres om du skal nå til ”Imperial Age”. Tålmodighet er en dyd, også i AoE III.

I setningen som er uthevet skjønner jeg rett og slett ikke helt hva du mener.. Mulig jeg er en hjernedød fjott i dag, men det blir altså vanskelig for meg og forstå setningen. I tillegg føler jeg at ordene står litt på feil sted. dvs. at du må stokke om på noen av ordene.

 

Artilleri er for øvrig svært kraftige saker i AoE III, noen vil kanskje si det er i overkant mektig. Jeg synes det er på sin plass at kanonkulene gjør godt med skade og har en fin rekkevidde.

Vil bare nevne at etter å ha spilt demoen er jeg totalt enig med deg på det punktet.

 

Eneste minus i min bok er at zoomemulighetene skulle vært større utover. Til tider kunne det vært greit å være et stykke lengre unna slagmarken.

Vet ikke hvorvidt det er noen forskjell fra demoen til orginalen som ikke tillater dette, men i demoen kan du hvertfall utvide til mer zoom ved å følge denne guiden. Håper det hjelper deg. Hvis det virker kan du jo slenge inn en link til det i omtalen din :) .

Er også en link til det i en av mine tråder her på forumet som er her.

 

I tillegg ville jeg ha svar på et spørsmål jeg ikke helt fikk svar på.

Hva syns du om det faktum at de har tatt bort alle de gode taktiske formajonene som de viste oss på E3 -messen (og som de jo for så vidt hadde i de tidligere spillene) , og som de gledet seg til at vi skulle få ta del i?

Jeg synes dette er forferdelig. Noen ganger vil jeg for eksempel sette krigerne mine i "defensive formation". Noe jeg kan gjøre, dermed setter de seg på huk, men neste gang jeg beveger meg samles de i en boks (som sikkert kan vær nyttig, men som jeg ikke ønsker) dermed blir det mye pirkearbeid når jeg skal bevege dem. Først må jeg ta dem ut av defensive formation, bevege dem, og deretter sette på defensive formation igjen. Noen ganger vil jeg også ha dem til å stå helt stille på samme plassen hele tiden, men denne muligheten finnes jo ikke i det hele tatt i spillet. Når jeg så vil gi dem litt ekstra plass, så ikke alle blir skutt med en gang, syns jeg ikke akkurat at det er så veldig mye større plass..

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Kommer du deg oppover til de øverste epokene kan du virkelig glede deg over en slagkraft din koloni vil nyte godt av, spesielt militært. Problemet er at alt annet må nedprioriteres om du skal nå til ”Imperial Age”. Tålmodighet er en dyd, også i AoE III.

I setningen som er uthevet skjønner jeg rett og slett ikke helt hva du mener.. Mulig jeg er en hjernedød fjott i dag, men det blir altså vanskelig for meg og forstå setningen. I tillegg føler jeg at ordene står litt på feil sted. dvs. at du må stokke om på noen av ordene.

Setningen gir helt klart mening i mitt hode. Det han mener er at det koster kanskje nesten for mye på bekostning av andre ting for å komme seg til Imperial Age. Jeg har ikke spilt det, men kan tenke meg at man må ha en viss mengde oppgraderinger (kort som det heter i AoE III) og en viss mengde ressurser, for å komme til IA. Dette blir da på bekostning av f.eks. militære styrker.

 

Synes anmeldelsen var fin! Har gledet meg lenge til dette spillet! Dette har vært den spillserien jeg har spilt mest i min barndom, så her blir det litt spilling fremover ...

Lenke til kommentar

for å komme til IA så må du betale 4000 gull og 4000 mat. noe som er rimelig mye. spesielt om du er litt på etterskudd med hæren din.

 

min er faring er den at den som har mest inntekter kommer raskest til IA (logisk nok), og får dermed et større overtak på den andre spillerne, som igjen gjør at det blir enda vanskeligere å komme seg til IA for de andre da de må bruke resursene sine på å forsvare seg.

Lenke til kommentar

hehe, det sa mannen på Ebgames (Bytorget også). Fikk ikke kjøpt det, for det var utsolgt (CE), men jeg returnerer på mandag :D

 

Og bra du nevnte Colonization! Åååå! Jeg mimret over spillet litt da jeg spilte Civilization 4, for jeg, av en eller annen grunn, trodde at det var Civ 1 jeg spilte, og ikke Colonization! De er jo så like og navnene klanger likt! Ah. Elsket det spillet.

Bygger Civ videre på Colon?

 

Flott anmeldese! Du fikk med deg nesten alt jeg ville tatt med og formulert det riktig :p

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som syntes grafikken ser helt sykt bra ut på de screenshotsene som er vist her på gamer.no?

 

Da jeg spilte Demoen fikk jeg grafikk som jeg ikke ble særlig imponert over, men da jeg ser dette så får man jo bakoversveis!

 

Er det mitt skjermkort 9800PRo som må byttes ut eller er den ART vi ser på bildene?

Lenke til kommentar
hehe, det sa mannen på Ebgames (Bytorget også). Fikk ikke kjøpt det, for det var utsolgt (CE), men jeg returnerer på mandag :D

 

Og bra du nevnte Colonization! Åååå! Jeg mimret over spillet litt da jeg spilte Civilization 4, for jeg, av en eller annen grunn, trodde at det var Civ 1 jeg spilte, og ikke Colonization! De er jo så like og navnene klanger likt! Ah. Elsket det spillet.

Bygger Civ videre på Colon?

 

Flott anmeldese! Du fikk med deg nesten alt jeg ville tatt med og formulert det riktig :p

5105477[/snapback]

 

Colonization er et nyere spill en Civ, colonozation er kult det, men civ er jo kongen. Men dette er jo litt OT ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

det jeg savner veldig fra age II er mangfollet, i age 2 hadde mann mange land, vært land hadde jo en unit som var bare for det landet, og ofte av de veldig gode og man måtte nesten bruke dem for å vinnne, på multi eller skermish.

 

det var også forskjellige på hvor mye man kunne oppgradere riket sitt.

noen land kunne oppgradere cavaleriet helt opp andre kunne ikke, men de kunne da oppgradere lengre på andre ting,

 

jeg kjønner jo at noe av grunnet til dette er jo at man spiller på amerika og det var ikke så mange land som kriget der.(noe som jeg syns egentlig bare viser at de valgte feil periode og sted) og fordi fra 1700 ble hærer helt like, alle hadde musketers. noe som fører til litt kjedlige kamper. cavaleriet er kjedlig og gidder aldrig å lage en gang.

 

alle kommer bare til å lage musketers, kanoner og kanskje noe kommer til å prøve med noen hester. og alt blir bare et kappløp om å komme så høyt opp som mulig i tiden for å oppgradere musketers så mye som mulig

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...