Gå til innhold

Thermaltake Tai-Chi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hjelper da vel forsvinnende lite å ha god kjøleprofil på utsiden når en ikke har gjort noe for å ta opp varmen på innsiden. Ser ut som en slik Salman wannabe der en ikke har fattet poenget i det heletatt. Dette er bare sløsing med aluminium til nesten ingen nytte. Elendig ingeniørarbeid, men selger sikkert bra på utseendet. Neppe noe dårlig kabinett, men om hensikten er noe i retning av hva Salman gjorde (noe det ytre i allefall later som) så er dette et kroneksempel på ulv i fåreklær.

 

Edit herre jeg må være trøtt... ulv i fåreklær ble jo "litt" feil ja :p håper de fleste så det.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar
Det hjelper da vel forsvinnende lite å ha god kjøleprofil på utsiden når en ikke har gjort noe for å ta opp varmen på innsiden. Ser ut som en slik Salman wannabe der en ikke har fattet poenget i det heletatt. Dette er bare sløsing med aluminium til nesten ingen nytte. Elendig ingeniørarbeid, men selger sikkert bra på utseendet. Neppe noe dårlig kabinett, men om hensikten er noe i retning hva Salman gjorde så er dette et kroneksempel på ulv i fåreklær.

5099196[/snapback]

 

Ja, jeg skønner ikke helt vitsen med de ribbene på siden jeg heller, det er lufttransport som er brorparten av kjølingen på vanlig kabinetter, å ha ribber på utsiden ser jeg for meg hjelper lite når man ikke "kobler det til" varmeskapende komponenter på en eller annen måte....

 

AtW

Lenke til kommentar
Kabinettet kan ellers friste med solide kjøleribber på siden av kabinettet, og en hydraulisk sidedør.

Da mangler vi bare noen heftige heatpipes som kan ta varmen fra CPU, brikkesett og GPU(er) til kjøleribbene.

 

Kabinettet må være ganske digert siden det er så stor avstand mellom hovedkortet og PSU.

 

Edit: Helt enig med Anders Jensen og ATWindsor.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hmm. Jeg er en av dem som personlig ikke drar på lan, så for meg hadde et slikt kabinett vært midt i blinken, da kanskje spesielt som server eller noe. Er det mulig å kjøpe ekstra HD-skuffer av den sorten som følger med? Jeg må dog si at 18 kg med aluminium på et slikt kabinett som dette vitner om litt sløsing, særlig siden det, som andre påpeker, ikke hjelper med til å lede vekk varme fra det indre.

 

Men det er jo kjekt å se at selv TT kan lage noe helt annet, selv om Tai-Chi navnet kanskje var noe misvisende.

 

Alt i alt en fin test. Er det mulighet for dere på HW.no og legge ved lydfiler på kabinett-støy når dere tester eller?

Lenke til kommentar
Hmm. Jeg er en av dem som personlig ikke drar på lan, så for meg hadde et slikt kabinett vært midt i blinken, da kanskje spesielt som server eller noe. Er det mulig å kjøpe ekstra HD-skuffer av den sorten som følger med? Jeg må dog si at 18 kg med aluminium på et slikt kabinett som dette vitner om litt sløsing, særlig siden det, som andre påpeker, ikke hjelper med til å lede vekk varme fra det indre.

 

Men det er jo kjekt å se at selv TT kan lage noe helt annet, selv om Tai-Chi navnet kanskje var noe misvisende.

 

Alt i alt en fin test. Er det mulighet for dere på HW.no og legge ved lydfiler på kabinett-støy når dere tester eller?

5099551[/snapback]

 

Ja, det er mye vekt, men det hjelper jo litt på vibrasjoner. Håper noen snart lager et kabinett i betong ;). Den sorten som følger med virker litt "sløsende" da den, såvidt jeg forstår, gjør en 5.25 til en 3.5, da liker jeg de som kommer med coolermaster stacker bedre, 3 til 4 og med innebygd 120mm-vifte, som ikke bråker alt for mye. Og den passer i andre kabinett også

 

AtW

Lenke til kommentar
Thermaltake har med Tai-Chi brutt tradisjonen med å montere en rekke tilkoblinger på nedre del av fronten på kabinettet. På Tai-Chi befinner disse seg på toppen av kabinettet, sånn passe langt bak. Montering på toppen synes vi er bra, de fleste plasserer slike kabinetter på gulvet. Dog skulle vi gjerne sett tilkoblingene noe lenger foran.

 

Her burde det vel strengt tatt vært et deksel over, de samler seg fort rusk og rask nedi disse :hmm:

Ellers er jeg enig med de andre her,ribbene på utsiden har liten/ingen effekt utenom å øke vekten og fordyre kabinettet.

Det kan også nevnes at dette kabinettet kan leveres med vannkjøling montert i døren da koster det ca 3000.- kr .

Lenke til kommentar
Kabinettet var litt dyrt, tungt og lignet på radiatorovnen min på hytta.

5099832[/snapback]

Radiatorovner er designet for å avgi varme til luft på en meget effektiv måte uten å støye. Derfor er det synd at innsiden hindrer at formen blir brukt til sitt beste.

 

Overklokking.no hadde for noen år siden også en artikkel der de brukte en radiatorovn (oljeradiator) til radiator for vannkjølingannlegget for en PC.

Lenke til kommentar

De hullene under strømforsyningen, kan de være noe smarte da? Innbiller meg at de bare vil stå og resirkulere luft som blir pumpa ut og dermed punktere noe av sugeeffekten på viftene i bakkant. Hyggelig av TT å lage huller for de som vil ha vannkjøling, men hva med å gi med noen plugger for de som bruker luft? Blir ikke like pent med brun pakketeip, liksom...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...