Gå til innhold

Nytt om Nintendo Revolution (Rev)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken stiller seg neppe slik at Nintendo vil holde spesifikasjonene hemmelig -- det blir det sannsynligvis liten grunn til. Snarere, så vidt jeg har forstått, vil de ikke være med på spesifikasjonsmaset de to andre har lagt opp til i større grad, men vil at spillene skal få tale for seg. Så snart boksen kommer på markedet, er den jo dømt til å bli plukket fra hverandre av entusiaster uansett, og produksjonshusene bak ting som minnebrikker, cpu og skjermkort vil sikkert også stå fri til å fortelle hva som sitter i den.

 

Med andre ord (og så vidt jeg kan se): Nintendo forsøker bare å få fokus over på det som betyr noe -- spillene.

 

Men du kan godt få lov å utdype hva du mener med "overformynderi". Det skjønte jeg lite av.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det har bare Nintendo vært smarte. Det er et par aspekter jeg tenker på da.

 

De har ikke vist bilder fra u-spillbare spill. Nintendo ser ikke ut til å ha noen videre bruk for å hype konsollen sin. Derfor prøver de ikke å vise oss bilder som ikke er ferdig. Jeg ser med skrekk og gru på PFD build-en de hadde satt opp på Magnus Barfot-kinoen i Bergen. Det spillet så så uferdig ut at det var skummelt. Nei, jeg tror nok at Nintendo venter til de faktisk er ferdig med spillene sine, og de er sånn noenlunde bug-frie.

 

Nintendo er jo som alltid sagt ikke med i noen konsoll-krig. De har derfor heller ikke noe behov for å overbevise spillerne om at deres konsoll har best grafikk. Det er dessuten en god stund til konsollen kommer, så de har da heller ikke noe hastverk.

 

De har heller ikke sagt noe om spesifikasjoner. Hvorfor dette er vet de vel best selv. Uansett synes jeg dette er greit, da jeg helt personlig driter i sesifikasjonene. Jeg har jo selv den siste tiden vært vitne til den mest bekymringsverdige diskusjonen på lenge. Hvilken konsoll har best spesifikasjoner. Folk, som egentlig ikke har noe særlig greie på maskinvare, sammenligner jo to helt forskjellige prosessorarkitekturer som om de skulle vært make. Akkurat som når noen prøver å faktorisere et ledd i et mattestykke.

 

Folk krangler i hytt og pine, og ser ikke ut til å spare på fanboy-ismen. Det finnes jo uttallige eksempler på noen som bare må rakke ned på de andre konsollene, selv om han/hun nødvendigvis ikke vet noe spesielt mer enn oss andre om konsollene. For når sant skal være sagt så er det faktisk ingen enda, som vet hvor god de neste konsollene blir "in real life". Et vist intrykk fikk man jo av de få builds-ene som var der ute. Dog ikke nok. Enda værre er det at folk takfast henviser til sider for en spesifikk konsoll, og representerer det som om det skulle være beinharde fakta. Beklager, men et par søylediagram laget i Excel er nok ikke nok for å ta en artikkel seriøst nei.

 

Nintendo har faktisk ikke reklamert noe for sin konsoll. Ikke har de en eget propaganda-divisjon som jeg nesten får intrykk av at Mivrosoft og Sony har. Faktisk fungerer Nintendos taktikk i deres favør. De har faktisk klart å skape blesst rundt konsollen sin uten å reklamere for den. Folk har jo spredt så mye rykter om den at det nesten er skummelt.

 

Uansett tror jeg nok Nintendo avslører det meste om konsollen når de synes tiden er inne. De har faktisk vært flinke med å slippe lekkasjer. Hvordan de har fått til dette må da gudene vite, men de har nå fått det til. Jeg skal ikke si for mye her, så avslutter bare her jeg. Uansett ser jeg meg litt lei av den såkalte "Konsoll krigen". Faktum er at dette bare er ren markedsføring. Den som er flinkes til å markedsføre vil mest sannsynlig få store salgsnumre, uten at dette nødvendigvis betyr masse penger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...