Gå til innhold

Ny dobbelkjerne-Xeon på trappene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En dual core Xeon på 3 ghz blir vel strengt talt ingen match for dual core opteron som nylig har kommet i 2,4 ghz om jeg ikke tar feil. Som hos desktop prosessorene hadde det nok ikke hjulpet noe særlig med 3,4 ghz en gang.

5089367[/snapback]

Det er vel "Paxville" det her er snakk om. GamePC har jo nylig testet denne. Kan vel ikke si at Xeon overbeviser helt. Det som derimot er imponerende er den høye kvaliteten på testene hos GamePC.

Lenke til kommentar

dette var jo nesten litt voldsomt da! jeg lette litt etter "feil" i intel-oppsettet som kunne resultere i såpass store forskjeller mellom Intel og AMD på disse testene, men fant egentlig ingen. AMD var helt overlegne på disse testene.

 

Det har vel litt med hvilke programmer som testes osv. Noen linker til tester med IIS6 osv med disse prosessorene?

 

Jeg er da egentlig litt pro-AMD jeg da.. men nå leter jeg litt etter ankepunkter mot denne testen.. 3.0 Ghz versjonen har vel bare 6% høyere klokkefrekvens eller noe slikt.. så det får ikke så mye i si..

Lenke til kommentar
dette var jo nesten litt voldsomt da! jeg lette litt etter "feil" i intel-oppsettet som kunne resultere i såpass store forskjeller mellom Intel og AMD på disse testene, men fant egentlig ingen. AMD var helt overlegne på disse testene.

Husk at GamePC lever av å selge disse boksene også, så de er antageligvis ikke interessert i å gjøre dårlige tester.

Det har vel litt med hvilke programmer som testes osv. Noen linker til tester med IIS6 osv med disse prosessorene?

Skulle gjerne ha sett flere tester, Linux feks. Kommer vel etterhvert.

Lenke til kommentar
dette var jo nesten litt voldsomt da! jeg lette litt etter "feil" i intel-oppsettet som kunne resultere i såpass store forskjeller mellom Intel og AMD på disse testene, men fant egentlig ingen. AMD var helt overlegne på disse testene.

Husk at GamePC lever av å selge disse boksene også, så de er antageligvis ikke interessert i å gjøre dårlige tester.

Det har vel litt med hvilke programmer som testes osv. Noen linker til tester med IIS6 osv med disse prosessorene?

Skulle gjerne ha sett flere tester, Linux feks. Kommer vel etterhvert.

5089954[/snapback]

 

Ja, de testene jeg har sett lover ikke bra for Xeon, men kan hende det litt "skeive bencmarks" nå i starten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...