Gå til innhold

16.000 i bot for piratkopiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...skummel sak. Før har dei stort sett gått for dei største delarane, men dersom Svenska Piratbyrån kan gå inn på DC, finne ein tilfeldig brukar som har piratkopiert programvare delt på PCen sin og straffe vedkommande med 16k kan dette faktisk ramme alle.

 

Har Norge ein instans for å bekjempe piratkopiering? Dersom dei tar i bruk samme metode vil nok mange slutte å dele piratkopier.

Lenke til kommentar

Jeg har lest at kun deling av rettighetbeskyttet materiale er ulovlig, men at selve nedlastningen ikke er det, eller dvs at hele saken er omdiskutert. Har noen blitt tatt for å laste ned før? Er det noen lov som sier at det er ulovlig (unntatt piratkopiering)? Hvis det er noen streng straff for å laste ned, så syns jeg det hele er tåpelig fordi det er svært mange som ikke er klar over hvor alvorlig det er, sett fra et juridisk synspunkt.

Endret av lovehater
Lenke til kommentar
Faktisk har du lov til å f.eks. dele en film med venner og familie. Det er slik jeg har oppfattet copyright loven i hvert fall, og isåfall er det ikke så lett å dømme folk for fildeling.

5078775[/snapback]

 

Før hadde du lov til å laste ned til privat bruk, men ikkje nå lengre. Det blei slutt på det i år dersom eg ikkje husker heilt rett. Nokre som har link til lovdata?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...