Gå til innhold

NZXT Lexa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det så unødvendig stort ut utvendig i forhold til plassen inni. Likte egentlig ikke designen heller. Eller det faktim at det inneholder 6-7-8 støykilder (4 vifter + vifte i PSU + vifte på CPU, brikeksett, skjermkort, og støy fra harddisker). Jeg synes kabinetter bør utformes slik at de kan kjøles effektivt med færrest mulig vifter (= færrest mulig støykilder).

Lenke til kommentar

Jeg hadde gledet meg litt til denne testen, kabinettet så ganske spennende ut. Litt skuffende at fronten ikke var av metall, men plast. Savner litt kommentarer på kvaliteten, en forventer at et kabinett til 1200 er ordentlig laget, uten slark og at det tåler en del.

 

Forøvrig synd at det kommer ferdig utstyrt med vifter og lys, mange av oss liker å ordne sånn selv.

Lenke til kommentar
Jeg synes det så unødvendig stort ut utvendig i forhold til plassen inni. Likte egentlig ikke designen heller. Eller det faktim at det inneholder 6-7-8 støykilder (4 vifter + vifte i PSU + vifte på CPU, brikeksett, skjermkort, og støy fra harddisker). Jeg synes kabinetter bør utformes slik at de kan kjøles effektivt med færrest mulig vifter (= færrest mulig støykilder).

5071066[/snapback]

 

Jepp, jeg er enig, men samtidig honør for at de har mye 120mm-plasser, det er så vel så viktig å kjøle med størst mulig vifter som færrest mulig ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Eksentrisk design på den kassa der og for 1200 kroner tror jeg nok Antec og Lian Li er et bedre valg med tanke på støy og plassbehov, for ikke å nevne deres stilrene design og mindre plastikkfølelse. Men det er nå iallfall min mening. Uansett, veldig flott at dere tester kabinetter for det er nok noen som synes dette er et tøft kabinett. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes det så unødvendig stort ut utvendig i forhold til plassen inni. Likte egentlig ikke designen heller. Eller det faktim at det inneholder 6-7-8 støykilder (4 vifter + vifte i PSU + vifte på CPU, brikeksett, skjermkort, og støy fra harddisker). Jeg synes kabinetter bør utformes slik at de kan kjøles effektivt med færrest mulig vifter (= færrest mulig støykilder).

5071066[/snapback]

 

Forsåvidt enig, savner litt bedre tommleplass innvendig i pcen og en bedre utnyttelse av kabinettet i sin helhet, som for eksempel muligheter for innvendig montering av radiatorer og pumpe i bunn etc.

Lenke til kommentar
AAAH! Gi meg et gulnet desktop-kabinett fra 90-tallet NÅ!

Hva er så farlig med å lage vanlige(firkanta) kabinetter?

5072942[/snapback]

Dette er jo et firkanta kabinett. Man har bare klint på masse dill i kantene og så kaller man det design. Arrgh! Kan ikke noen snart finne på noe nytt...

5073003[/snapback]

Det er vel rent praktiske årsaker til at kabinettene ikke er kuleformete eller liknende. Tror faktisk "firkantet" er veien å gå. Jeg er heller ikke overbevist om at "nytenkning" vil komme fra "over there". Dog kommer jo kabinetter i de fleste størrelser innenfor "firkantet" design :) Skal man ha noe utenom det vanlige kan man jo se på iMac eller noe slikt, men regner med de flese her inne i likhet med meg ser på det som en svært dårlig løsning.

Lenke til kommentar
AAAH! Gi meg et gulnet desktop-kabinett fra 90-tallet NÅ!

Hva er så farlig med å lage vanlige(firkanta) kabinetter?

5072942[/snapback]

Dette er jo et firkanta kabinett. Man har bare klint på masse dill i kantene og så kaller man det design. Arrgh! Kan ikke noen snart finne på noe nytt...

5073003[/snapback]

Det er vel rent praktiske årsaker til at kabinettene ikke er kuleformete eller liknende. Tror faktisk "firkantet" er veien å gå. Jeg er heller ikke overbevist om at "nytenkning" vil komme fra "over there". Dog kommer jo kabinetter i de fleste størrelser innenfor "firkantet" design :) Skal man ha noe utenom det vanlige kan man jo se på iMac eller noe slikt, men regner med de flese her inne i likhet med meg ser på det som en svært dårlig løsning.

5073267[/snapback]

 

Bevis på at andre design er godt mulig og som har runde former :

 

Guru3d

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Må innrømme jeg likte dette kabinetet meget godt.

 

Ser mange pluss sider.

 

Blant annet :

 

Lett (alu)

Medfølger "bæreveske" ( Utmerket til den som er mye på lan)

Utroligt frekt design. Stilfult og rent. Liker man dette, liker man real design.

Fin luft sirkulasjon. 3 store 12cm vifter. En på toppen, en i bunnen, en foran og en bak.

Temp måler som ikke ser så inni h... harry ut.

Fin pris

 

Ulemper?

Jo... Skulle gjerne vært pure metal/alu/stål o.l..

 

Men jeg har ihvertfall bestemt meg for å sjekke denne ut.

Har bestilt en :tease:

 

Dette falt i smak :love:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Må innrømme jeg likte dette kabinetet meget godt.

 

Ser mange pluss sider.

 

Blant annet :

 

Lett (alu)

Medfølger "bæreveske" ( Utmerket til den som er mye på lan)

Utroligt frekt design. Stilfult og rent. Liker man dette, liker man real design.

Fin luft sirkulasjon. 3 store 12cm vifter. En på toppen, en i bunnen, en foran og en bak.

Temp måler som ikke ser så inni h... harry ut.

Fin pris

 

Ulemper?

Jo... Skulle gjerne vært pure metal/alu/stål o.l..

 

Men jeg har ihvertfall bestemt meg for å sjekke denne ut.

Har bestilt en 

 

Dette falt i smak

 

Doh! Du var før meg Bønna! :wallbash::realmad:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...