Gå til innhold

SP5 for Windows 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 2000 lenge leve vil jeg si. Liker godt Windows 2000, og det er kanskje bra at noen tar opp ballen etter at Microsoft har skuffet brukerne på en så sjofel måte. Det er tross alt mange som la sin lit til Windows 2000 som et sikrere system enn det som fantes før tusenårskifte.

 

Nei, det er vel helst med opensource alternativene en kan vente at det oppdateres for fremtiden. Håper Linux med tiden blir mer moden slik at en kan ta steget vekk fra Microsoft.

 

Hvorfor skal jeg gidde å kjøpe nye windows varianter (lisenser) til PC'ene som har Windows 2000 installert? Ikke er hardware'n sterk nok for disse OS'ene, og så har de sånn ekkel autentiseringsprosedyrer innebygget, noe Windows 2000 ihvertfall i starten var fri for. (Tenker litt på den Windows update forandringen som kom sommeren 2005 som en større forandring).

 

Liker at noen tar slike intiativ som å fortsette å flikke på, noe som allerede er ganske bra. Kanskje dette OS'et kan leve litt lengre på min maskin likevel?

 

Er det slik at det lages ordentlige og nye patch'er for sikkerhetshull som Microsoft ikke har giddet å tette? Er patch'ene opensource? Er det ærlige og redelige sjeler som har kodet dem, slik at en kan forvente seg kvalitetskode som også er fri for trojanske hester og annen malware? Malware er det største aberet jeg har mot å installere sånn tredjeparts kompilert kode!

 

Hvordan har de kunnet flikke på Windows? Er det gjennom "reverse-compilers" ?

(Den kildekoden som tidligere glapp ut på internett på Windows NT og 2000 var jo ikke den fullstendige koden)

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja, det er jo en haug med sikkerhetsoppdateringer som er i en og samme pakke. Hva ellers? Bruker å laste ned den nyeste AutoPatcher`n hver måned. det følger med ganske mye spennende med disse pakkene, samtidig som at det er de siste oppdateringene som følger med da så klart :)

Bruker det jeg, og etter jeg begynte med det har jeg sluttet å installere hverken Service Pack eller oppdateringer manuelt. Alt går automatisk. Hender bare at det er noen små oppdateringer som henger igjen, men dette går fort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...