Gå til innhold

OCZ EL DDR PC-4000 2 GB Gold Edition Dual Channel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Interessant lesning!

Har sjøl akkurat fått på plass 2x1Gb Cruicial Ballistix her, men har ikke prøvd så hardt på klokkinga ennå.

Men nå har du jo lagt lista, så får vi se...

5065062[/snapback]

 

 

Bra test. Har 2 x 1 gb PC 4000 EB utgaven her. Kjører de på 2.5-3-2-7 @ 255.

 

Men ikke noe som slår Ballistixene. 3-3-3-8 @ 280 og det helt stabilt. :yes:

Lenke til kommentar
Men hvorfor tester han brikkene med timingsen: x-x-x-8 ??

 

Er det ikke 11 som er optimalt for AMD`er ?

5066117[/snapback]

 

Veldig lite å si for ytelse generelt. Normalen ligger mellom 5 og 10, valgt ut i fra stabilitet og ytelse til eget system.

 

Prisen på Corsair brikkene blir vel ikke tusen spenn mindre, i så fall konker den ut mange konkurenter ja..?

Lenke til kommentar
Men hvorfor tester han brikkene med timingsen: x-x-x-8 ??

 

Er det ikke 11 som er optimalt for AMD`er ?

5066117[/snapback]

Det stemmer i hvertfall for minnekontrolleren i nforce2 (der jeg sist så tester av dette). Det økte faktisk ytelsen å sette opp timingen fra f.eks 8 til 11. Det var en grundig argumentasjon bak dette på grunnlag av hva de forskjellige timingsene sto for og hvordan de samvirket, men det husker jeg ikke utenat.

Lenke til kommentar

Formelen for tRAS er CAS + tRCD + 2 (CAS 2,5 = 3)

 

tRAS + tRP = tRC

 

Grunnen til at nForce2 ofte yter best med 11, er at tCD og tRFC blir fastlåste på hhv 13 og 15 når man overklokker FSB. Hvis man ikke overklokker vil disse faktisk tilpasses på "normal" måte, og da ser jeg ikke noe som tilsier at 11 skal være best. I teorien vil dette også bare gjelde hvis de andre timingene er 2-2-2-x, ellers vil differansen mellom tRAS og tRC bli feil. I disse tider ser det dog ut til at flere BIOSer har fleksibel tRAS - ellers ville det ikke ha virket å bruke 0, som mange gjør f.eks. på DFI NF4-kortene. Men en mulighet er dog at BIOS-innstillingen bare representerer en minimumsverdi, slik at maksimumsverdien tilpasses automatisk. For lav tRAS kan føre til ustabilitet, til og med filkorrupsjon.

Lenke til kommentar

ser også fram til testing av pc4000 EB settet. har ikke testa så mye selv enda, men jeg har fri i morra, så kanskje jeg kjører en test da. skal i alle fall se om det hjelper å gå ned til 2,7v da 2,8 i realiteten er 2,82-2,84v på mitt hk.

 

fikk feil med 3-3-2-7 på 265mhz etter noen minutter med 2,8v så blir spennende å se om jeg får mer med mindre volt, eller om jeg rett og slett har fått noen svake brikker som vanlig.

 

ser jo flere som får de opp på 270 på extremeforums, så de har jo potensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...