Gå til innhold

7800GTX 512MB rett rundt hjønet


TaLo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er spent på hvor liten ytelseøkningen blir og hvor stor prisøkningen blir. (256MB ekstra med høyhastighetsminne er neppe billig for produsentene)

 

Forøvrig er jeg mye mer spent på skjermkort som er mer fornuftig priset. F.eks om det kommer en geforce 7600-serie som svar på ATI's X1600-serie.

Lenke til kommentar

512MB på skjermkortet gir liten eller ingen ytelsesgevinst i dag kanskje, men det vil forandre seg i spill som kommer i 2006 ganske sikkert.

 

/off topic/

Til de som sier at 2 stk 7800GTX i SLI er bortkastet i dag, prøv spillet F.E.A.R dere!

Jeg tenker sånn at når man har det nyeste nye i skjermkort som 7800GTX er, så vil jeg spille spill i minst 1024x768 og alle detaljer på max med 4X AA. Men F.E.A.R gjør at det hakker! Tør ikke tenke hva Unreal 3 vil kreve... ;)

 

Edit : og jeg har kun ett 7800GTX kort...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Jeg er spent på hvor liten ytelseøkningen blir

 

Synes det er litt urettferdig å kritisere produsentene for å legge til mer minne. Denne diskusjonen har vi sikkert hatt på hvert trinn 64->128, 128->256, og nå 256->512.

 

Spillprodusentene tilpasser seg det som blir tilgjengelig i hw og snart er vi over på neste trinn: Næh, det ække nødvendig med 1024....

 

"640K ought to be enough for anybody."

Bill Gates, 1981.

Lenke til kommentar
/off topic/

Til de som sier at 2 stk 7800GTX i SLI er bortkastet i dag, prøv spillet F.E.A.R dere!

Jeg tenker sånn at når man har det nyeste nye i skjermkort som 7800GTX er, så vil jeg spille spill i minst 1024x768 og alle detaljer på max med 4X AA. Men F.E.A.R gjør at det hakker! Tør ikke tenke hva Unreal 3 vil kreve...  ;)

 

jeg spiller fear på max grafikk med

1024*768 og med 2X AA/AF uten lagg. og GT kortet mitt er da ikke overklokka engang...

Lenke til kommentar
/off topic/

Til de som sier at 2 stk 7800GTX i SLI er bortkastet i dag, prøv spillet F.E.A.R dere!

Jeg tenker sånn at når man har det nyeste nye i skjermkort som 7800GTX er, så vil jeg spille spill i minst 1024x768 og alle detaljer på max med 4X AA. Men F.E.A.R gjør at det hakker! Tør ikke tenke hva Unreal 3 vil kreve...  ;)

 

jeg spiller fear på max grafikk med

1024*768 og med 2X AA/AF uten lagg. og GT kortet mitt er da ikke overklokka engang...

5061985[/snapback]

 

Mulig det er rammen han har for lite av da... :hmm:

Lenke til kommentar

Tja... :)

 

nVidia sin plan etter hva jeg har hørt er å ha 512MB versjonen av 7800GTX klar for salg når ATi egentlig lovet at de skulle ha x1800XT klar...

 

nVidia lanserte også GeForce GO 7300 idag (basert på 90nm prosess) og det er flere andre billigere 7-serie produkter som skal lanseres før jul

 

Nvidia knows that ATI will be one or even two weeks late with the Radeon X1800XT as we don’t expect to see any cards before the twenty something of November, and Nvidia will be there to nail ATI with its 512 MB cards.

Bombe at ATi er forsinket.... :roll:

Lenke til kommentar

Da jeg testet F.E.A.R i 1600 x 1200 med alt max (tror hvertfall alt var på max ) merket jeg at det ikke gikk helt glatt. Vil ikke si det hakket, men gikk ikke så smooth som jeg forventet :!:

Så tror nok at 256MB mer RAM på skjermkortet har noe å si på høy oppløsning. Har X2 4400, 2gb RAM og 7800GTX

Lenke til kommentar

Vel, har testa 7800GT og GTX (256) på 4400+ X2 og 4GB minne, må si at jeg er ikke så imponert over ytelsen på FEAR og quake 4 :)

Må innrømme at det var Singel card da.. på begge testa.

 

Så jeg håper at dene 512 brikka vil gjøre siste finishen på dette:)

 

Men ellers så er nå dette 2 store spill som krever rå ytelse, akkuratt som BF2

Men ellers så er begge korta helt ok :)

Lenke til kommentar

jeg kjørte det fint på samme innstillinger med bare 1gb ram også (riktignok uten AA/AF) skulle ønske spillet ville kjøre 1280*1024....

 

iriterer meg grenseløst at det skal være så forbanna vanskelig å få lagt inn den oppløsninga i spill. blir vel til at jeg må kjøpe meg en større lcd skjerm snart...

Lenke til kommentar
Da jeg testet F.E.A.R i 1600 x 1200 med alt max (tror hvertfall alt var på max ) merket jeg at det ikke gikk helt glatt. Vil ikke si det hakket, men gikk ikke så smooth som jeg forventet :!: 

Så tror nok at 256MB mer RAM på skjermkortet har noe å si på høy oppløsning. Har X2 4400, 2gb RAM og 7800GTX

5062115[/snapback]

Hos meg gikk det glatt i 1600x1200 4xfsaa/16xaa.Har 4600+,2g ram,samt 7800gtx i sli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...