Gå til innhold

Ukens retro: Siemens S25 (1999)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde den mobilen, men meiner den heite SL25? Husker lydene/ringetonene var usedvanlig skarpe(som ga folk eit støkk og irriterte når du var trøtt). Var ein god mobil som tålte mykje juling. Hadde den der i 2000-2002.

5059825[/snapback]

 

SL25 var en helt annen mobil fra Siemens.... :yes:

Lenke til kommentar

Nei, aldri noe som het SL25.

 

S25 var forresten den første mobilen der man kunne legge inn logo selv (ved å overføre via infrarød). 3-4 år etter var det _fortsatt_ mange som ikke visste at dette var gratis på Siemens-mobiler...

 

S25 var såpass bra at jeg startet egen nettside om den :D

S25 var verdens første mobil med WAP, men hadde desverre en wap-standard som ikke var støttet i Norge.

Endret av molna
Lenke til kommentar
Hadde den mobilen, men meiner den heite SL25? Husker lydene/ringetonene var usedvanlig skarpe(som ga folk eit støkk og irriterte når du var trøtt). Var ein god mobil som tålte mykje juling. Hadde den der i 2000-2002.

5059825[/snapback]

 

SL25 var en helt annen mobil fra Siemens.... :yes:

5060497[/snapback]

 

Ja, det er det.. Var S25 eg hadde.

Lenke til kommentar

Det var vel Siemens S10 som var den første Siemensen med fargeskjerm.

 

Den var "diger" men mindre enn Nokia 1610...

 

Gikk rett på S35 eg. Har den liggende 100% strøken men støtter ikkje moderne sim kort!!

 

Simkort må vere gamlare enn 2000 for å funke på den, var noke rare funksjoner som skulle gjer simkort lesing raskare som kødda ting til

Lenke til kommentar
Hadde ikke denne mobilen også funksjonen til å ta opp enhver lyd og bruke den som ringetone?

 

Nei, C55 var den første mobilen fra Siemens med slik funksjon.

5065549[/snapback]

 

Den kunne brukes som diktafon, samt ta opp samtaler. Trur det var ein begrensing på ca. 1minutt.

 

Det kunnne vere ein del fjas på den etter ei fuktig helg. :!:

Lenke til kommentar

Jeg jobbet noe i butikk og solgte bl.a. mobiltelefoner i 1997-2001. Husker at Siemens var en telefon som det var lite feil med og gjenerelt svært solid. Ericsson hadde masse feil på den tiden, og Nokia begynte å få en solid økning i feil i modeller etter 2001.

Her mener jeg da altså feilprosent på mobilmerkene i forhold til antall solge av hvert merke.

 

Har en Siemens m35, som var enestående, liten, vært i vann flere ganger og tålt mye røff bruk m.m. Den fungerer fint enda, særlig lydkvaliteten under telefonsamtale er svært god.

 

Ericsson reddet nok seg selv med å komme under Sony. Ericsson slet veldig med kvalitet på mobilene sine fra år 2000 frem til Sony kom inn.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Andre ting som denne telefonen imponerte med var 10 timers taletid og 400 timers standby, noe som var nesten utenkelig for de fleste telefoner på den tida. Nå var det dog ikke ikke SÅ optimale forhold noen steder jeg var, så man måtte regne med å lade den opp en gang i uka.

 

En annen ting som jeg ikke har sett på noen andre telefoner var et forholdsvis avansert musikkprogram der man kunne sette inn noter på et "noteark" og lage ringetoner med det. Var ikke det mest brukervennlige og ble vel derfor ikke videreført til andre modeller.

 

Enda en fordel med denne telefonen var at når man skrev/leste SMS-meldinger så hadde man 6 tekstlinjer, noe som var utrolig mye i forhold til andre telefoner på denne tida.

 

Hadde også S3, S10 og S55. S55 kunne også brukes som diktafon, men jeg er litt usikker på om den ble lansert før, etter eller samtidig som C55.

 

wsp

Lenke til kommentar
avansert musikkprogram der man kunne sette inn noter på et "noteark" og lage ringetoner med det. Var ikke det mest brukervennlige og ble vel derfor ikke videreført til andre modeller.

Grunnen er vel mer det at det er operatørene som styrer markedet idag og hvis en bruker har mulighet til å lage sine egne ringetoner så betyr det mindre salg av ringetoner for operatørene.

 

Siemens har vel alltid vært det minst likte merket hos operatørene grunnet det åpne filsystemet (som de _fortsatt_ bruker). Desto mer likt blant forbrukere selvsagt :D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...