Gå til innhold

Projekt "Le Jaune et Le Bleu" PSU 2.feb!


Anbefalte innlegg

Le Jaune et Le Bleu

Logo_fra_Faris.jpg

 

Ja, da må ett Cooler Master, av typen Centurion

 

Grunnen til at den trengs litt mere modding er at den nylig falt i bakken når en forsøkte å ta den inn i bilen. Skaden ble ikke veldig stor, bare bakparten der topplokket festes med thumbscrew.

 

Det som skal bli gjort er å lakke dataen i gult og blått. Altså gule paneler, kanskje med detaljer i blått, nytt vindu med gravering (trenger ide her), chassiset i blått, psu'en i gult, blå viftegriller osv.

 

Har dessverre ikke skisser enda, men sjekk noen gamle bilder, før jeg rydda opp Her!

 

Kom gjerne med konstruktiv kritikk takk :)

 

Sponsorer:

Hobbyelektronikk.gif

spacer.gif

 

Edit: Skifta navn og tekst.

Edit: Logo laget av Faris. Hail! Hail! Hail! :w00t:

Edit: Sponsing av Norsk Hobbyelektronikk

Edit: Sponsing av Netshop!

 

Le Jaune et Le Bleu

Betyr enkelt "Gult og blått"

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update!

 

Har nå fått gjort div. ting. Blant annet kjøpt inn lakk, grunning, klarlakk, 3 brytere og 1m rød leding og 1m svart ledning.

 

Jeg må også bruke gul farge istedenfor grønn. Fant nemlig ingen kule grønnfarger :(

 

Trenger også noen ideer ang. topplokket, tør ikke ha håndtak der lenger, det er ikke trygt. Hva skal jeg gjøre der? Skjære ut en logo og legge på plexi på toppen for å kanskje lyse det opp med LEDs`?

 

Bilder:

5f5eee86.jpg

Her er da chassiset, det trenger litt modding. :dremel:

Viftehull.jpg

Her blir det festa en plexiplate hvor jeg kutter ut viftehull.

94b60c3a.jpg

Her er fronten ogsånt :)

969dd71b.jpg

Her er sidedørene, de hullene skal bli bli til et ordentlig viftehull, og jeg skal ha et nesten heldekkende vindu.

cbb99918.jpg

Her er fronten grunna, brukte først:

Sandpapir! I 400, 600, 800 og 1200

e3eacb2c.jpg

Så var det knappene, 2 til CD-brenner og DVD-spiller, en til katoder.

Ferdiglakkadotter.jpg

Her er dottene til viftestyringa, de skal bli blå :D

Viftegrillenemine.jpg

Mine vakre viftegriller.....

9ec3b970.jpg

Lakka! I blå!

 

Det var det for nå, skal moddes mer imorra, blant annet fjerne popnaglene fra topplokket, kutte ut plexiplata og litt mere lakking.

Endret av king_of_kong
Lenke til kommentar

Alt skal lakkeres, fikk også kutta ut rammen som viftene skal festes i, men jeg HATER å jobbe med plexi, og stikksaga slår seg vrang et par ganger, så det ble litt skjeivt. Dessuten lukter det d***t.

 

Trenger også forslag til et ordentlig navn, pluss en logo som skal graveres i plexivinduet, og hvordan blå detaljer som skal lakkes på sidedørene og toppen osv. :)

Lenke til kommentar

Haha! Replikk-stjeler! Men tilbake til saken...

 

 

UPDATE!

Da har jeg ikke jobba som en gamp i det siste, men her kommer en bitteliten update:

 

LakkaFront.jpg

Fronten, fin gul ikke sant :p Litt dårlig gulfarge spør du meg. Dø Europris lakk! Dø!

Ferdigeviftegriller.jpg

Ferdig viftegriller :)

Ferdiglakkadotter.jpg

Dotter ferdige :)

TehRealShit.jpg

Mmmmmm! ;)

 

Plexiramma trenger noe modding for å kunne passe inn, og loddinga skjer kanskje til helga, eller uka :)

 

Trenger også hjelp til det jeg skal gravere inn, og andre innspill! Kom med innspill! :)

Lenke til kommentar

Oohhh, fine tilbakemeldinger. Nå vil jeg modde :)

 

 

 

 

 

.....men først er det skole... :( Men det blir tilpassing av plexi, markering av vinduet, og kanskje andre ting og finurlige løsninger.

 

Må fikse en logo snart. har forsøkt selv, men det blir ikke noe særlig... Photoshop er ikke akkurat mitt spesialiseringsfelt :)

 

Jeg tenker på å bruke noe netting som jeg har til å ha som støvfilter. Lakke det gult også..... Kanskje... Kanskje det ja..

 

Plassering av knapper og andre fiks-fakserier: Jeg tenker på å montere knapper og sånt i et ledig 5.25 brønn, et det siste dekselet.

 

Jeg må vel kutte ut noe på toppen av kabinettet også. Det blir 5 stygge hull på bak- og frontdelen av topplokket. Der må jeg vel kutte ut noe, kanskje bruke noe blå plexi der. Med en gravering der det står "Le Jaune et Le Bleu". *fjerne etch på blå plexi*

 

Mer senere idag. Kom gjerne med kritikk og alt sånt. Si også hva dere kunne tenkt at skulle vært på modden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...