Gå til innhold

mCubed HFX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en kompis som kjører dette kabinettet som HTPC med en 3.2 Prescott. Han måtte sette inn en 92mm vifte i toppen av kabinettet for at den skulle kjøre stabilt. Han måtte også kjøpe eksternt TV kort ettersom det også avga altfor mye varme. Tror nok dette kabinettet ikke er det ultimate HTPC kabinettet. I såfall så bør det kanskje kjøres med 1 Pentium M CPU eller lignende. Hadde vært greit hvis dere kunne teste flere Pentium M baserte HTPC'er.... :innocent:

 

Men kabinettet er jo ganske nice da. Gøy å se at noen PC/kabinett produsenter begynner å ta Stue PC fenomenet på alvor.

Endret av MoNoXiDe
Lenke til kommentar

Bra at dere tester HTPC kabinetter, men med såpass mange feil som dette kabinettet hadde så synes jeg dere kunne vert mye krassere i oppsumeringen.

Det hjelper lite at kabinettet er stille hvis det er håpløst å jobbe med og det pga. høy varme gjør at komponenter mest sansynligvis vil få forkortet levetid.

Utifra bildene og teksten ville ikke jeg gitt dette kabinettet mer enn 2 av 6 poeng.

Lenke til kommentar

Hei!

 

På hjemmesidene til mCubed finnes en kjøler til Pentium M. Da snakker vi god kombinasjon! Prescott blir nok for varmt uansett vil jeg tro. Vendur hadde selv testet med en 3,2 GHz, og det ble ikke særlig stabilt.

 

http://www.mcubed-tech.com/deutsch/produkte.htm

 

Borg HPC 479 – Heatpipe Processor Cooler for Pentium M

 

Ellers samme kjøler som fulgte med vårt testeksemplar, greier altså 120 Watt.

Lenke til kommentar

Hauppage har tvkort med tilkobling for scart.. Det skal stå litt om ka kort som støtter dette på sidene til mcubed. Husker ikkje i farten kor eg fant dette..

 

Ellers så har mCubed testet med AMD Athlon 3500+ med tvkort og godt skjermkort etc. Ved burn-in test på 100% kom den opp i 57 grader som jo er komfortabelt. Sjekk mCubed sine sider for meir info på dette.

 

Men, Prescott P4 er ikkje å anbefale nei..;)

Endret av crusade
Lenke til kommentar

Forsåvidt ikke så overraskende at precotten ble varm, tester jeg har sett tyder på at den drar 150 watt vel full load, og det er jo et stykke over maksen som er oppgitt. Eller er kabinettet en god ide. Men den er jo litt dyre, personlig har jeg et system kjølt av en Zalman reserator, men vifteløs strømforskyning og n nexus drive-way. Og det er jo faktisk billigere (men mye større da). Og i praksis hører man ikke om maskinen er på.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette kabinettet i min egen stue en god stund allerede. (men i sort/sølv) Som dere ser av sig så kjører jeg en A64 4000+, og det helt uten problemer. Jeg har en 92mm vifte som er justert ned til et turtall som akkurat sørger for at den starter. Når jeg sitter i sofaen 3-4 meter unna så er den fullstendig stille. Har en Seagate 400GB i det testede vertical silence hd-kabinettet. Hører kun en svak lyd når disken jobber. (dersom det er fullstendig stille i rommet fra før av)

 

mCubed leverer også et extension-kit som gjør at du kan transportere bort 240W varme fra CPU istedet for 120W som er standard. Har ingen erfaring selv med dette.

 

Jeg er helt enig med tester i at det var et lite mareritt å få montert alt slik det skulle. Men når først dette er gjort så er kabinettet helt sjef. Og det er ganske kult når du får besøk og folk tror det er en enorm effektforsterker.. ;-)

Lenke til kommentar

Hadde vært artig å sett en sammenlikning med et tilsvarende (men bedre termisk designet) htpc-kabinett: A-tech 6000. Ettersom de ikke har norsk importør blir vel det tvilsomt.. Så lenge prisen på det mCubed kabinettet overstiger 6000 kr når en tar med all nødvendig tilbehør spørs det ikke om en like gjerne kan kline til og importere et A-tech kabinett i stedet..

Lenke til kommentar
A-tech er peent..:cool:  men har du reknet på prisen? Sist eg såg på sakene for eit års tid siden kom full pakke på 10-12.000,- med porto og moms.

5041406[/snapback]

Sist jeg regnet på prisen kom den på 645 USD (rundt 4200 NOK) minus frakt og moms. Hva en legger til av ekstra stasj er vel opp til den enkelte, men er enig at prisen fort blir veldig stiv ja.

Lenke til kommentar
Når skal produsentene lære at det er bedre å legge den nødvendige tiden i utviklingen av et produkt, enn å haste det ut på markedet for høest mulig profitt?

5039805[/snapback]

 

Alle fornuftige produsenter gjør hva de kan for å få høyest mulig profitt. (Noen tenker litt mer langsiktig enn andre, men man leker ikke butikk.) Tror de det gir høyest profitt å "haste et produtk ut på markedet" så gjør man selvsagt det! :)

 

Syns forøvrig kassa så veldig pen ut. Hadde jeg skulle satt opp en HTPC så hadde jeg veldig seriøst vurdert denne kassa. Den er forøvrig vesentlig rimeligere enn den vifteløse kassa fra Zalman, og uendelig mye kulere! :)

Endret av daffyd
Lenke til kommentar
Når skal produsentene lære at det er bedre å legge den nødvendige tiden i utviklingen av et produkt, enn å haste det ut på markedet for høest mulig profitt?

5039805[/snapback]

 

Så lenge de får høyest mulig profitt, er vel de så fornøyde som de kan bli ;)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...