Gå til innhold

Server housing Oslo?


Nilzor

Anbefalte innlegg

Hei jeg trenger et sted å sette en maskin som skal jobbe som offentlig web/ftp server. Finnes det firmaer i Oslo som tilbyr dette til en overkommelig pris for en privatperson?

 

Jeg trenger helst 10mbit opp/ned men mindre kan være aktuelt.

 

Jeg er ikke ute etter å leie maskinvare. Jeg har alt selv. Trenger kun en kvadratmeter og et hull i veggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

lemen, du nevnte Oslo ISP. Det er ikke billigere. Faktisk virker det som om de på trafikkprisene prøver å konstant ligge 50-100kr billigere enn domeneshop.

 

Men greia er: colocation.no(domeneshop) har INKL. mva, det har ikke osloisp.no...

 

EDIT: så nå at trådstarteren spør spesifikt om 10mbit, da vil osloisp.no bli billigere. Men som domeneshop.no skriver på sine sider, bruker 50% mindre enn 25GB pr mnd. Altså vil folk flest velge volum, ikke fast båndbredde.

Endret av BremnesX
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
lemen, du nevnte Oslo ISP. Det er ikke billigere. Faktisk virker det som om de på trafikkprisene prøver å konstant ligge 50-100kr billigere enn domeneshop.

 

Men greia er: colocation.no(domeneshop) har INKL. mva, det har ikke osloisp.no...

 

EDIT: så nå at trådstarteren spør spesifikt om 10mbit, da vil osloisp.no bli billigere. Men som domeneshop.no skriver på sine sider, bruker 50% mindre enn 25GB pr mnd. Altså vil folk flest velge volum, ikke fast båndbredde.

5087456[/snapback]

 

Ok, jeg beklager det. Var litt for kjapp med og se over siden dems :)

Lenke til kommentar

Send alltid en spesifikasjon om hvor trafikken din skal gå når du ber om tilbud! De fleste isp'er betaler ikke noe for mengden trafikk innad i Norge og mot peer's på nix, men heller i dyre dommer for global transit.

 

Dvs, skal du hoste sider som primært blir brukt av nordmenn kan du glatt

klare deg med 10mbit mot nix og en mye mindre hastighet mot utlandet:)

Hvis isp'en er villig til å sette opp 2 traffic shapes da, vil det brått kunne bli mye billigere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...