Gå til innhold

Ukens retro: GA628


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjermen til GA628 var av den typen som var bygget opp av piksler

 

Er ikke strengt tatt alle mobilskjermer bygd opp av piksler?

Jo, akkurat likt - bortsett fra at de er mindre nå. Litt rar setning...

 

Men det der var jo god-telefon det. Var vel første-telefonen til mange det.. Var jo en av få telefoner som eksisterte da RingKontant ble lansert - med gratis SMS ;)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Ahh husker godt denne ja, hadde sjakkmønster, og tynt batteri og liten antenne på den :)

 

På telefoner på den tiden var det ikke selvsagt at det var piksler i displayet, Ericsson gh199 (den med snurreantenne) Hadde kalkulator display altså hele skjermen var bygd opp av dette mønsteret (14 segment)

 

 

 

 

ElDisp_8B.GIF

 

 

EDIT: Okei da, det er jo forsåvidt pixler det å da, bare litt større og lengre :)

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Ahh dette var den aller første telefonen min. Husker så stolt jeg var når jeg fikk denne. Fungerte glimrende og ble stylet etterhvert også med en kortere antenne med gullring, tynnere batteri og et kult deksel. Selv om dette gikk utover både batterikapasitet og dekning. hehe

Lenke til kommentar

Alle mobilskjermer har vel strengt tatt pixler på skjermen, S700i f.eks har pixler, visstnok 76800 stk, men likevel. Mobiler før dette som har "kalkulatordisplay" har ikke pixler, men segment, derav navnet :)

 

Husker mange vandra rundt med den der, som på den tiden var en murstein i forhold til min telefon, en knallrød GF768. (Dere husker den knøttlille med klaff over tastene?) Jeg var vel rundt 16 på den tiden og hadde aldri i verden råd til en GF, men jeg vant den faktisk i en konkurranse på Ericssons hjemmesider. :D

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
  • 11 år senere...

Husker denne godt. Begynte på ungdomskolen akkurat da kontantkortene kom, og mange hadde denne. Syns ringetonene var kulere enn på min 3110.

5kr pr sms og pr min. Brukte lett 150kr om dagen i kontantpåfylling den gangen.. Og folk klager på dyre mobilregninger nå...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...