Gå til innhold

Nordmenn mest teknogale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En grunn til at Norge er verdens beste land å bo i :D

Hadde vært morsomt å se prosent av befolkningen osm bruker mms opp mot FNs liste over land med best levekår, hehe.

 

Norge FTW!

Lenke til kommentar

Dette, kombinert med at vi er de som er både blant de dårligste og blant de minst interesserte til å forske og arbeide på ny teknologi, er litt skremmende. Det viser vel litt hvor bortskjemte vi er, når vi har så stort forbruk, men så elendig kunnskap om det som ligger til grunn for de små tingestene som tilfredstiller tekno-lystene være.

 

Men overhodet ikke overraskende det her.

Lenke til kommentar
Det blir vel for smått om norske bedrifter skal forske på ny teknologi i stor skala. Du skal jo tross alt konkurrere med verdas største bedrifter.

Det er overhodet ikke det jeg snakker om. Snakker om utdanning og lignende, jeg sier ikke at vi nødvendigvis trenger å ha de største mobilprodusentene her i landet osv., for å produsere teknologi til slike formål. Har ikke tallene og undersøkelsene her med meg, så skal ikke innlede noen diskusjon da alt jeg har av argumenter er ting jeg husker og ikke har skriftlig her.

Lenke til kommentar

tør da banne på at vi har ett av de mest aktive forskningsmiljøene på teknologi. i trondheim er det jo både det ene og det andre under utvikling osv.

 

er nok på ide-til-produkt stadiet at vi tabber oss ut, ikke på forskningen.

 

er litt rart forresten at vi har noe av det kjedeligste mobilutvalget med tanke på at vi er så gadget gale. kansje vi bør slutte å kaste oss over det første som kommer av ny tech? hmm, hvor blir det av nokia 770 saken forresten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...