Gå til innhold

Lian Li PC6070B Scand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt at dette kabinettet blir så godt motatt, det er jo alt for trangt.

Coolermaster wavemaster som koster ca. 1000 kroner er et bedre kabinett enn denne "norske" lianli varianten. Hvis man VIL ha lianli så er jo PCV-1000 et langt bedre kjøp, prisforskjellen er jo også bare 200 kroner.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt at dette kabinettet blir så godt motatt, det er jo alt for trangt.

Coolermaster wavemaster som koster ca. 1000 kroner er et bedre kabinett enn denne "norske" lianli varianten. Hvis man VIL ha lianli så er jo PCV-1000 et langt bedre kjøp, prisforskjellen er jo også bare 200 kroner.

Hva som er en god løsning i forhold til plass er jeg en smakssak! Derimot er det ikke noen tvil om at dette er et gjenomført kabinett, og fortjener anbefallingen!

 

Bra test, men litt "grå" bilder..

Lenke til kommentar
Savner en sammenligning totalt over hvordan dette klarer seg mot P180 som ligger i omtrent samme prisklasse og størrelse. Og som Hw.no har testet tidligere i år.

Ja, det hadde jo forsåvidt vært spennede, har et p180 selv, og synes det fungerer ganske bra, veldig bra at man har et eget kammer for PSU, gummiknotter hjelper litt på lavfrekvent "summing" fra harddisker, men det finnes gode muligheter for å forbedre dette selv. Ellers bruker jeg stort sett egne vifter uansett, så medfølgende vifter har ikke alt for mye å si...

 

AtW

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg dette var et lekkert kabinett, og prisen kan forsvares. Lian Li innehar jo langt større mengder med kvalitet enn mange andre aluminium-kabinett. Det er jo heller ikke direkte dumt at det faktisk er dempematter inkludert i prisen og null vindu.

 

Så jo, jeg skjønner godt at folk kan betale 1300 for et kabinett jeg, om det er så bra som det Lian Li sitt kabinett virker som. Nå kan det jo hende at jeg har mer forståelse for slike priser siden jeg selv har et LePont kabinett som også kostet 1300. Dette støyer desverre litt for mye for min smak (7 kabinettviftet+bråkete strømforsyning (med 3 viftet)+lian Li HD-kjøler (med vifte) i de to øverste 5.25" portene. Viftekontroll hjelper lite...

Lenke til kommentar
Jeg syns det er rart at den viftegrillen er montert på innsiden, er det ikke meningen at den skal sitte "utenpå" vifta, så ikke dumme folk putter fingeren sin inn der?

Jeg antar den også fungerer beskyttende mot ledninger som forviller seg i den retningen. F.eks 12V-ledninga, ATX, eller ledninga til CPU-vifta.

Lenke til kommentar

Fin test, men hadde vært flott hvis dere hadde testet med et noe kraftigere skjermkort og en ekstra harddisk (WDC 10k rpm f.eks.) og skrevet noen ord om åssen støynivået hadde vært da. X600 genererer neppe like mye støy som en 7800GT(X). Dette er et kabinett for folk som ikke liker støy, men det er få ord som faktisk omhandler dette. Bruk av verktøy for å lese av støy (db) inne og utenpå kabinett hadde jo vært fint.

Lenke til kommentar

Hater dette kabinettet :p Grubla lenger over hvilket kabinett jeg skulle ha, valget falt på LL PC607B som var på en fin pris på 1300,- hos db.no. Samme kostet 1500 hos microplex så jeg synes jeg hadde gjort et "kupp". Så en uke senere kommer dette kabinettet, da ble jeg morsk.

 

Synes dere burde testet med utstyr som er mer varmkrevende, for støydempningsmatter holder vel bedre på varmen vil jeg da tro? I mitt tilfelle er overklokking ganske utelukket pga jeg sliter med ventilasjonsproblemer(skal prøve å fikse, men er litt på latsiden atm). Kankskje hadde dette kabinettet klart seg bedre for meg.

 

Synes et annet minus er: - Ikke uttagbart hovedkbrettet

Uttagbart hovedkortbrett er jo veldig pratisk og gjorde moteringen til en lek for min del.

 

Ellers enig i det meste. Bra test, men savner dB-måling. Er det ikke noe billig utstyr med litt dårligere nøyaktighet som kan bli skaffet da?

Endret av hds
Lenke til kommentar
Synes dere burde testet med utstyr som er mer varmkrevende, for støydempningsmatter holder vel bedre på varmen vil jeg da tro? I mitt tilfelle er overklokking ganske utelukket pga jeg sliter med ventilasjonsproblemer(skal prøve å fikse, men er litt på latsiden atm). Kankskje hadde dette kabinettet klart seg bedre for meg.

 

Sålenge du har vifter i oppsettet ditt, så er det lite varme som overføres ved direkte varmeoverføring til kabinetett og videre ut, det er luftflyten som gjør brorparten, så veldig store forskjeller blir det neppe med dempematter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Savner litt info om innsuget i front, er det fremdeles like tåpelig som før? De gummiføttene ser ut som de er kortere enn den gamle typen, dette vil i så fall begrense luften som kommer inn enda mer. Hvordan opplevde dere dette?

 

Forresten - flott at dere tok dere tid til å teste 6070-serien, har savnet en test av de :)

Lenke til kommentar

Brannslange skrev:

Vibrasjonsdemping av harddiskene burde være en selvfølge. Har selv Lian Li PC-V1100, et såkalt stillegående kabinett. Måtte jekke ut hele harddiskopplegget og skru fast et par Zalman ZM-2HC2 (vibrasjonsdempende harddiskoppheng) i stedet. Synes det er unødvendig med tanke på prisen på kabinettet.

hva slags disker har du da slange? Jeg har to stk PC-V1000 satt opp med helt identiske disker, 1stk raptor 74gb og 2stk maxline 10 300gb. Vifta på grafikkortet bråker langt mer enn diskene gjør, kanskje du har montert feil eller noe?

Lenke til kommentar

Noen som vet om man får plass til en 120mm raddis på høykant ved innsuget i front hvis det går å kaste ut diskcagen?

 

Hvorfor skjule PSU'en? Bruker jeg oppimot 1000,- på en bra og flott PSU vil jeg gjerne se den når jeg en sjelden gang tar av døren hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg liker ikke kabinett med en dør i fronten. Den er bare i veien.

Så du har ikke småfolk i huset, du altså? ;)

 

Jeg syns det aller kuleste med dette kabinettet er aluminiumsdøra. Har et kabinett med dør i leikebutikkplastikk, og det e'kke gøy... :no: Så dette kabinettet ble en sterk kandidat. Men jeg vet ikke helt hvem av denne og P180 jeg har mest lyst på... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...