Gå til innhold

Nytt besøk til Castle Wolfenstein (PC/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, kan bli interesangt dette her, men jubler ikke akkurat av glede.

 

Likte Return to Castle wolfenstein i starten, helt til jeg kom opp mot monster av dimensjoner. Da likte jeg det ikke lengre. Stemningen falt bare bort.

 

Men man får håpe det blir et bra spill i alle fall.

Lenke til kommentar

Hurra! Håper på PC-versjon! :dribble:

 

RTCW er genialt! For en genistrek å gjøre høyeste vanskelighetsgrad så enkel at man føler seg god. :yes: Det diggeste er å bøye seg ned og spraye hodene på horder av tysk-ropende soldater i trange korridorer, så de mister hjelmene i rask rekkefølge. :love: Monstrene er greie, bare man har flammekaster eller tesla-gun. Det er da monstre i originalspillet også.

 

Nazi-estetikken er fanget uhyggelig godt, "men" man kan skyte i stykker flaggene etc.. Det feteste er de plakatene som har norsk skrift. Jeg synes kanskje "god bless America" tar litt overhånd, men bare litt. Man kunne ha vært styrt fra Europa, synes nå jeg... Jeg er ikke helt amerika-hater, men skulle gjerne heller ha kjempet med Norsk flagg. ;) Å, det er sant. Man besøker Norge i en del av spillet. :)

 

Dame-soldatene er kule, hehe, så jævlig stygt gjort å lage nazister sexy. En gang bestemte jeg meg for å drepe en av dem uskadd med bare kniv og spark. Jeg måtte quicksave og -loade mange ganger, og da jeg endelig klarte det, var jeg så vant til å loade at jeg kom borti loade-knappen likevel. :!:

 

Noe annet som er kult, er det at man MÅ snike i noen av oppdragene, og MÅ være rask og vill i noen andre. Altså er spillet innom forskjellige sjangre på en elegant måte. Pluss en viss "arkade-feeling", med "treasures" og sånt. Og litt Indiana Jones med hemmelige rom... :cool:

 

Et av de få spillene jeg har kost meg med nesten uavbrutt fra begynnelse til slutt. Det hakker ikke så mye heller. Et av de beste. :w00t:

Lenke til kommentar

Dame-soldatene er kule, hehe, så jævlig stygt gjort å lage nazister sexy. En gang bestemte jeg meg for å drepe en av dem uskadd med bare kniv og spark. Jeg måtte quicksave og -loade mange ganger, og da jeg endelig klarte det, var jeg så vant til å loade at jeg kom borti loade-knappen likevel. :!:

Hehe. Det med sexige nazister er vel sikkert bare en videreføring av visse ting innen SM-estetikk, men jeg må jo innrømme at jeg lar meg underholde av spill eller filmer der hovedpersonen(e) er dame®, og de sparker seriøst rumpe iført høyhælte støvlett samt erketrange skinntrikoter. Du skal jobbe litt da ;)

Lenke til kommentar
Hehe. Det med sexige nazister er vel sikkert bare en videreføring av visse ting innen SM-estetikk, men jeg må jo innrømme at jeg lar meg underholde av spill eller filmer der hovedpersonen(e) er dame®, og de sparker seriøst rumpe iført høyhælte støvlett samt erketrange skinntrikoter. Du skal jobbe litt da ;)

Du sikter til No one Lives Forever? ;)

Lenke til kommentar
Du sikter til No one Lives Forever? ;)

Blant annet ja. I det minste bruker Lara Croft flate sko ;) Ellers kan man jo trekke paralleller til filmverdenen, og da gjerne Underworld (trange kostymer), Matrix (trange kostymer), eller Charlie's Angels (Trange kostymer + høyhælte sko).

 

Men jeg må jo ærlig innrømme at det føles litt småfrekt å se på slike ting ;)

Lenke til kommentar

Jeg leste Gamer.nos omtale av RTCW nå. Det fikk dårlig kritikk, ja, 4/10. Kritiseres for å være kjedelig, ensformig og uoriginalt. Variasjonen nevnes ikke, selv om den er der...

 

Jeg kan være enig i at selv de største monstrene i RTCW er ynkelige. Da blir det i hvert fall litt realistisk at man klarer å drepe dem med de møkkagranatene/-skyterne, da. Sluttbossen er kanskje for enkel, eller bare så enkel at man ikke rekker å irritere seg.

 

Jeg er enig med omtalen i at det hadde vært kulere om soldatene snakket tysk. Skumlere, liksom.

 

Jeg har aldri tenkt på at man løper fort. Kanskje det er en bug som gjør at hastigheten er påvirket av FPS eller noe? Jeg har følelse av å løpe mye fortere i CS.

 

Noe av det diggeste i et spill er å bli overrasket av en horde fiender og så eie dem likevel. Virkelig ha en følelse av å være god. ;)

Lenke til kommentar
Du sikter til No one Lives Forever? ;)

Blant annet ja. I det minste bruker Lara Croft flate sko ;) Ellers kan man jo trekke paralleller til filmverdenen, og da gjerne Underworld (trange kostymer), Matrix (trange kostymer), eller Charlie's Angels (Trange kostymer + høyhælte sko).

 

Men jeg må jo ærlig innrømme at det føles litt småfrekt å se på slike ting ;)

Ta det med ro så lenge du ikke glor på dem med kåte øyne når de er døde. Eventuelt kan du sprenge dem i filler, da vet du at du må til psykolog hvis du likevel blir lysten. :tease:

 

Du vet, det er i utgangspunktet ikke "sykt" å se på tegnede damer, i hvert fall ikke så realistisk fremstilte som disse er. Anime er en annen sak. :roll:

Lenke til kommentar
Husker ikke hva de snakket i RTCW, men vis de ikke snakket tysk så faller litt av intrykke bort. Blir vel det samme som å se Der undergang dubba til Engelsk.

 

Men skal det være WW2 spill mot tyskere så skal det snakkes tysk. Som f.eks i Brothers in arms.

Det var vel mest engelsk med tysk innimellom, på en litt morsom måte =).

"Ah, killt ze Amerikaner !"

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...