Gå til innhold

Dell-PC med FreeDOS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hadde vel strengt tatt vært bedre å utstyre denne PCen med grafikk fra nVidia, da støtten for Linux i ATI sine drivere er heller laber til tider. Blir vel et ekstra-valg som må betales litt for det, tenker jeg meg.

X300 er vel strengt tatt kun for å tegne opp grafikken i KDE eller liknende?

 

Mente at Dell har forsøkt på dette engang før også? Dvs levere PCer med FreeDOS, mente dog at de sluttet med det pga "ingen" kjøpte dette.

Lenke til kommentar
Det hadde vel strengt tatt vært bedre å utstyre denne PCen med grafikk fra nVidia, da støtten for Linux i ATI sine drivere er heller laber til tider. Blir vel et ekstra-valg som må betales litt for det, tenker jeg meg.

X300 er vel strengt tatt kun for å tegne opp grafikken i KDE eller liknende?

 

Mente at Dell har forsøkt på dette engang før også? Dvs levere PCer med FreeDOS, mente dog at de sluttet med det pga "ingen" kjøpte dette.

Øh? X300 kan jo brukes til spill, hadde bare driverne vært bedre.

 

Grunnen til at ingen kjøper disse er at tilbudet ikke er like bra. Greit nok at man sparer noen hundrelapper på å ikke få med Windows, men sammenlikne n-serien med maskiner fra seriene med windows, og du vil se at man gjerne mister en del gratis og potensielle oppgraderinger (iallefall etter det jeg ser på den amerikanske nettsiden.

Lenke til kommentar

Det var jo et lekkert kabinett da. Men jeg synes også at det kanskje er i det dyreste laget for en maskin. Om vi bruker 10-er-regelen når man går fra us $ til NOK (siden man må ut med MVA og greier) så er faktisk dette en maskin til 8500 kr. Og i det prisområdet der er det vel strengt tatt mulig å sette sammen en Pentium-4 maskin med tilsvarende spesifikasjoner?

Lenke til kommentar

en annen sak jeg ikke likte med den pc'n er at de leverer den med ett ATI grafikkort.

 

ikke det at jeg har noe imot ATI men saken er at ATI sine linux drivere suger lillemann, dem yter dårlig i 3D programmer, ett nvidia 6600gt kort yter like bra som ett ati 850xt i linux, så ett ati x300 grafikkort er ett meget dårlig valg når det kommer til grafikkytelse i linux IMHO.

Lenke til kommentar

Hos dell får man en Dimension 9150 med P4 3Ghz, 1GB minne, 160GB hd, 256MB X600, DVD+/-RW brenner, 3-års At-Home Service og windows xp lisens til litt over 8k

 

hvis vi da får en dårligere utstyrt pc uten windows lisens til samme prisen vil jeg si at man ikke har gjordt det smarteste valget, man kan gjerne bytte inn 3-års At-Home Service med 1 år Collect-and-return(som er standard) så får man råd til en flatskjerm også.

 

Hadde de bare fult opp disse pcene uten lisens med litt reduksjon i prisen ville det vært mye mer attraktivt.

Lenke til kommentar
Det hadde vel strengt tatt vært bedre å utstyre denne PCen med grafikk fra nVidia, da støtten for Linux i ATI sine drivere er heller laber til tider. Blir vel et ekstra-valg som må betales litt for det, tenker jeg meg.

X300 er vel strengt tatt kun for å tegne opp grafikken i KDE eller liknende?

 

Mente at Dell har forsøkt på dette engang før også? Dvs levere PCer med FreeDOS, mente dog at de sluttet med det pga "ingen" kjøpte dette.

Øh? X300 kan jo brukes til spill, hadde bare driverne vært bedre.

Min feil :) Man _kan_ selvsagt spille med X300, men kan også spille med Intel sine extreme graphics sak, poenget mitt var at det ikke det den først og fremst er egnet/laget til...

 

Edit: Jeg regner med at det er 3D driverne sliter med.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...