Gå til innhold

Prosessorer du har råd til


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fint å se at billig cpu`ene Semperon tar knekken på Celeron. Ville ikke akkurat tvilt p det heller siden jeg aldri har testet en bra celeron. Det hjelper ikke uansett på klokking da cachen er uber liten. Samme gjelder egentlig Semperon, men siden det er AMD så fungerer den såvdit :p Intel på laptop (m/centrino siden de bruker lite strøm og eier) AMD på stasjonær ( siden de alltid har vært best :p ) jaja....uansett ..aldri celeron :p

Lenke til kommentar
Cinebench liker seg godt med toppmodellene fra Intel og AMD. Likevel ser vi at Athlon 64 3500+ til en brøkdel av prisen, plasserer seg like bak

 

cinebench_2003.png

 

Plasseringene på denne grafen er etter min mening helt feil, da de kun er plassert etter rekkefølgen på scene 2. Ser man "bak" plasseringen ser man at Sempron 2800+ har 0.1 fps mindre i scene 2 enn celeron cpuene, men likevel langt bedre på scene 1, til og med bedre enn P4 2.66.

 

I tillegg setter jeg spørsmål med kommentaren som jeg har quota, 3500+ ligger 1.1 fps bak i scene 2, men 1.7 fps foran i scene 1, altså er den 0.6 fps raskere sammenlagt. Om man måler i % på hver test blir forskjellene enda større i AMD's favør.

 

Sempron 3300+ ligger også foran P4 640.

 

Etter min mening burde grafen sett slik ut:

 

A64 FX-57

A64 3500+

IP EE 840

A-S 3300+

IP-4 640 (3.2GHz)

A64 3000+

A-S 2800+

IP-4 506 (2.66GHz)

IC-D 345J (3.06GHz)

IC-D 326 (2.53GHz)

 

Ellers en fin review - bare bet meg merke i akkurat det over, er lett å få "feil" resultat. :thumbup:

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Bra test.

 

Jeg må si meg fornøyd med AMD64 3500+(Winchester), men i dag hadde nok valget falt på 3700+, siden jeg mener den gir mer for pengene.

 

Det er også hyggelig at AMD64 3500+ gir så god ytelse i spill i forhold til FX-57, og prisen er en brøkdel. Da er det bedre å kjøpe to pcer med 3500+ i stede for én med FX-57, så kan to personer spille over nettverk :yes: . Men så er det noen som vil ha det aller beste.

 

Hva som vil skje i prosessormarkedet i neste år er alt for tidlig å si. Jeg tror at "spranget" mellom AMD og Intel på ulike områder vil minske, altså AMD vil få større innpass i markedet for bærbare pcer, og Intel bedre prosessorer for spillere. Men dette er bare tipping, og vi vet ikke hva AMD og Intel har "på lur" av overraskelser.

 

Edit:

 

meget bra test =) GO AMD! GOoooooooooo
Fanboys(og girls?) er like gale om det er av den ene typen eller den andre. Jeg velger ikke AMD fordi jeg liker AMD eller fordi jeg mener at Intel er dårlig eller at Intel er slu, nei jeg velger AMD fordi mener jeg at AMD gir mest ytelse for pengene. Om noen måneder vil det kanskje se helt annenledes ut, og da er det ikke sikkert AMD har de beste alternativene. Endret av efikkan
Lenke til kommentar
Plasseringene på denne grafen er etter min mening helt feil, da de kun er plassert etter rekkefølgen på scene 2.

 

Ja, vi har dessverre et problem med testdatabasen vår som ikke lar oss generere helt korrekt sorterte tabeller ved flere del-resultater. Det jobbes med å rette opp dette!

 

Vi beklager at dette kan gi noe uryddige/usorterte grafer, men selve resultatene stemmer iallfall :)

Lenke til kommentar

Fin test, sikkert meget nyttig for dem som skal oppgradere eller kjøpe ny prosessor.

 

Digit-Life har forøvrig laget en meget grundig serie av artikler vedrørende prosessorer for vanlige folk som jeg antar også vil være av interesse for leserne av denne tråden:

 

Processors for common people Part 1: Intel Socket 478 Platform

 

Processors for common people Part 2: Intel LGA775 Platform

 

Processors for common people Part 3: AMD Socket 939 Platform

 

Processors for common people Part 4: AMD Socket 754 Platform

 

:thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...