Gå til innhold

Budsjettkort med dobbel PCIe x16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtte for to skjermkort er nok mest salgsgimmic ovenfor intetanende kjøpere. I praksis tror jeg det PCIe-sportet med 4x elektrisk kommer til å bli brukt til diverse kort, f.eks TV-kort, ++.

 

Jeg tror ikke at Crossfire eller SLI har noe å gjøre på et slikt hovedkrort. For det første bør man kjøpe topp-kort for at det skal ha noen hensikt fremfor ett raskt kort. For det andre begynner det å bli vanskelig å få tak i Athlon64 sokkel 754. Dermed vil man bli tvunget på en CPU som ikke står i stil til to toppkort.

 

En annen ting jeg stusset på angående dette hovedkortet var den store avstanden mellom PCIe-portene. Kortet er likevel ikke rettet inn mot høytytende og dyre systemer, så da lurer jeg på hva som er vitsen med å sette av så stor plass til et lettkjølt low-end eller midt-end skjermkort.

 

For min del kunen de gjerne byttet den "16x" 4xPCIe-porten med en ekte 4x/4x PCIe-port. Også kunne de ha satt et vanlig PCI-spor mellom PCIe-portene for å utnytte plassen.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke at Crossfire eller SLI har noe å gjøre på et slikt hovedkrort. For det første bør man kjøpe topp-kort for at det skal ha noen hensikt fremfor ett raskt kort. For det andre begynner det å bli vanskelig å få tak i Athlon64 sokkel 754. Dermed vil man bli tvunget på en CPU som ikke står i stil til to toppkort.

Tja - du har jo Turion-serien. Og de nye Sempron-prosessorene er uansett bedre enn Clawhammer og Newcastle på alt, bortsett fra den lite utslagsgivende L2-størrelsen. Men for all del, jeg ser heller ikke noe stort marked for dette hovedkortet - spillentusiaster kjøper neppe socket 754 uansett.

Lenke til kommentar
En genistrek ville vært å gi støtte for Turion. Turion + SLI er vel noe vi ikke har sett enda.

Eller ennå bedre: Desktop hovedkort med passiv kjøling over hele linja, støtte for Turion64, og MXM-grafikk-port eller AXIOM-grafikk-port.

 

pci-e tv-kort? eh

Ja, PCI-express TV-kort. Det er jo slike kort PCI-express 1x 2x og 4x-portene er ment for.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...