Gå til innhold

Omtale av Fable: The Lost Chapters (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin omtale. Jeg har selv runnet spillet, og synes det var knallbra. Jeg elsket de varierte miljøene, karakterutviklingen, valgmulighetene, kampsystemet og grafikken. Jeg savnet flere våpen, våpen med særpreg, flere valgmuligheter når det gjaldt klær og rustning og et lengre spill. Jeg synes dette var for kort. Jeg savnet faktisk også enda litt mer frihet, man fikk ofte 2 måter å gjøre quests på, en ond og en god.

 

Et bra spill, og jeg er enig med karakteren som er satt.

Lenke til kommentar

Ikke så aller verst omtale nei.

 

Syntes spillet var bra, men ble overasket over hvor linært og kort det var. Brukte tilsammens 15 timer på hele spillet. Og når det heter "The lost chapters", med flertalls "S", trodde jeg det var flere nye kapitler i spillet.

 

Men men. Er helt ok underholdning og en del timers morro.

Lenke til kommentar

" Syns det var elendig jeg. Dårlige kontroller, PS1-grafikk og kjeeedelig story. 4 på min skala."

 

Storyen er vanskelige å krangle om, da den i stor grad er utsatt for smak og behag, men å kalle grafikken ps1-grafikk er vel litt i overkant? Den er ikke teknisk fantastisk, men om du stiller opp teksturer og modelldetaljer til maksimalt opplever du temmelig flotte teksturer og ikke så altfor lite detaljerte modeller heller (selv om det finnes unntak). Og jeg synes det var fantastisk vakkert med de tydelige fargevalgene og lyssettingene, og den ganske tegneserieaktige stilen spillet er lagt på. Men her er det naturligvis umulig å komme med objektive sannheter igjen.

 

Kontroller dårlige? Vel, igjen er jeg dypt uenig, men her har du jo i det minste muligheten til å omkonfigurere dem? Jaja.

Lenke til kommentar

Ok. Nå er jeg mindre begavet, så jeg hadde satt pris på om noen kunne fortelle meg følgende.

 

Er Fable: The Lost Chapters rett og slett FAble portet over på PC, eller er det Fable portet til PC med et par ekstra små detaljer? Eller er det, kan hende, et spill som hender i fable-verdenen, hvis motor har blitt ført over til PC og så lagt en ny historie rundt?

 

Konseptet virker i alle fall artig...

Lenke til kommentar
men å kalle grafikken ps1-grafikk er vel litt i overkant?
nei, syns jeg ikke. er kanskje ikke like dårlige textrurer, men ellers er det ganske dårlig. Jeg orka bare spille en time før jeg slettta det, så det kan være det blir bedre utover i spillet.
men her har du jo i det minste muligheten til å omkonfigurere dem?
Mente det ikke sånn. Mente at det var VEEELDIG tydelig at det er blitt porta fra XBOX, og dem ikke har brydd seg noe særlig om at det faktisk er mus/tastatur man styrer med. Kan på en måte si at kontrollene var "ekle" å bruke.
Lenke til kommentar
Ok. Nå er jeg mindre begavet, så jeg hadde satt pris på om noen kunne fortelle meg følgende.

 

Er Fable: The Lost Chapters rett og slett FAble portet over på PC, eller er det Fable portet til PC med et par ekstra små detaljer? Eller er det, kan hende, et spill som hender i fable-verdenen, hvis motor har blitt ført over til PC og så lagt en ny historie rundt?

 

Konseptet virker i alle fall artig...

Fable: tlc er fable, portet til pc, med noen nye hatter, et ekstra "kapittel", noen nye npcer og horehus. og litt bedre modeller og teksturer.

Lenke til kommentar

Synes spillet er ganske så fornøyelig. Koser meg både med historien (så langt) og "samfunnsimulatoren". Kampsystemet er desverre litt uoversiktlig. Grafikkmessig så holder spillet en høy nok kvalitet for min egen del.

 

Bra anmeldelse.. men å mase på at Molyneux ikke lover det han holder kunne jo greit vært kuttet litt ned på... ble jo mast nok om det ved utgivelsen av X-Box versjonen.

Lenke til kommentar

Enig i at det blir for mye mas om at det som er lovet ikke blir holdt. En SpillOmtale skal ikke først og fremst handle om hvor vidt et spill har levd opp til hype, men om det er et godt eller dårlig spill. Klart det kan nevnes, men det er neppe avgjørende for selve spillopplevelsen "in and by it self" hvordan noen beskrev den før spillet kom ut.

 

Begynner generelt å se meg litt lei på personfokusen i spillverdenen... Det handler jo om spilla og de opplevelsene de har å tilby, ikke hvem som har laga det og hvordan det måler seg opp mot andre ting de har gjort. Men dette er jo ikke en felle som er spillbransjen forbeholdt. Gjelder alle former for omtaler. Botom line; omtaler skal handle om produktet, ikke ting rundt som, hype, markedsføring, eller hvem som har laget det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Brukte litt under 1 uke på å spille gjennom spillet, med moderat spilletid nesten hver dag. Jeg likte historien og så på alle cutscenene. Kan hende det er derfor jeg brukte så lang tid.

 

Selv om jeg brukte såpass lang tid er det massevis av hemeligheter og våpen som jeg ikke oppdaget. Blant annet fant jeg bare 3 tresure clue, litt for få "legendariske" våpen. Og bare 6 silverkey. Ser kister som tar 20 keys... jaja, blir vel en enkel sak å få tak i dem om man bruker en walkthrough. Men for å få 100% av spillet vil ta lang tid, og spillet er ikke SÅ kort.

 

Grafikken er god nok, ikke noe revolusjonerende. Musikken skaper også en bra stemning.

 

Å styre characteren derimot var ikke alltid like lett. Det kan hende det er jeg som ikke har oppdaget hvordan man skal styre, men syns det var kronglete å switche mellom musknapper-set med leftshift og scroll.

 

Balansen mellom den klassiske warrior, rogue, magic-user syns jeg kunne gjort bedre. Før jeg startet spillet bestemte jeg meg for å bli en evil-warlock men slik ble det ikke. Det ble litt vanskelig, så jeg tok fram sverdet litt for ofte og endte heller som en evil darkknight :) Men når jeg kan slashe rask og gjøre 500+ skade, eller brukte 3 sekunder til å lade opp en fireball og gjør 700 skade. Kunne heller ikke tenkt meg hvordan jeg kunne greid spillet med pil og bue som hovedvåpen (går det?). Så jeg mener det er litt dårlig balanse.

 

Armor er bare for protection og looks? Kunne jo hatt litt "magiske" effekter som styrker karakteren på andre måter, og ikke bare hvordan du ser.

 

Ellers var det dumt at valgene som jeg tok ikke hadde så store innvirkninger på spillet. Så fristelsen for å spillet en gang til er ikke stor.

 

EDIT: Rettet noen trykkleif

Endret av unwill
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...