Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown (Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okay, 1 stor feil angående omtalen din.

 

For det første så er det Ubi soft Montreal studioet som har laget Lockdown X-box versjonen og ikke Redstorm. Redstorm har laget Ps2 versjonen og holder på med PC versjonen.

 

Så Redstorm har ikke gjort noe galt i den forstand, men det er Ubi soft Montreal studioet som har ut-vannet denne serien med mer action sekvenser og mindre planlegging. Redstorm fortjener ikke den kritikken!

Muligens dere kan endre på det? Redstorm har ikke hat noe med X-box versjonen å gjøre i det hele tatt!

 

Er selv en hardcore Rainbow Six fan fra den originale spillet på PC samt Rogue Spear & Raven Shield på PC.

Har Spilt Raven Shield i over 2år og har vært game & cup supervisor på www.clanbase.com for RvS.

 

Ellers bra omtale, har sett flere som hauser Lockdown opp i skyene mens du kom med en ærlig og hardslående omtale :thumbup:

 

Vi får vel se hva Redstorm kan koke opp med PC versjonen av Lockdown...

Lenke til kommentar
okay, 1 stor feil angående omtalen din.

 

For det første så er det Ubi soft Montreal studioet som har laget Lockdown X-box versjonen og ikke Redstorm. Redstorm har laget Ps2 versjonen og holder på med PC versjonen.

Nå har jeg foretatt noen dobbeltsjekker og det kan nok stemme at det er Ubisoft Montreal som har hatt med denne versjonen å gjøre. Jeg legger meg langflat, beklager dette på det sterkeste og endrer feilene umiddelbart. :cry:

 

Jeg har muligens ikke fulgt godt nok med i timen, men de gjør det sannelig ikke lett når de i startsekvensen av Xbox-versjonen kjører Red Storm Entertainments logo samt at deres navn står svart på hvitt på siste side i boken som følger med.

 

Uansett er det bra observert, jeg får smekk på pung og lærer til en annen gang. :)

 

Syns nå 5/10 på grafikk var litt gjærrig?

 

Som jeg nevnte er grafikken ganske grov og det er noe teatralsk over kulissene. Det ser ganske så falskt ut. Fysikkmotoren er heller ikke på topp, noe som gjør at bevegelser på mennesker, eksplosjoner o.l. ikke ser spesielt pene ut.

 

Det hele så litt slurvete ut, og jeg fikk min mistanke bekreftet da jeg så skyggen av godeste Chavez. Selv om det ikke betyr så alt for mye, vil jeg før trekke for sløvt arbeid før jeg belønner det, og en pikslete og stygg skygge skal du lete lenge etter. :yes:

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Jeg elsket RainBow Six på Xbox.

Likte Black Arrow veldig godt også.

Helt enig med anmelder av LockDown.

Det strategiske/taktiske er så godt som borte.

Spillet heller mer mot bang-bang-action.

 

Enkelte oppdrag er rene shout-out arenaene uten snev av taktisk spill.

Hvor ble det av "Zulu" kommandoen?

Sniperoppdragene latterlig kjedelige!

Storyen, flat og kjedelig.

Jeg har inntrykk av at røykbombene ikke fungerer lenger. Bli skutt rett på uansett hvor mye røyk jeg har lagt ut.

 

Jeg er 100% enig med anmelder slik artikelen framstår i dag.

For de som vurderer å kjøpe spillet, spill heller om igjen et av de to forrige. Det gir mye bedre underholdning.

Lenke til kommentar

Trist at dette ikke ble et bra spill - Men det kom ikke som noen bombe, da jeg så på filmene lenge før spillet kom ut at dette kom til å bli et FPS uten taktisk smak, og med massevis av CS-elementer.

Jeg hadde lenge fryktet at dette ble et gjennomsyret drittspill som ikke hadde noe osm helst med forgjengerne å gjøre.

Trist at jeg hadde rett denne gangen. :(

 

Men artikkel-skriver; Hvorfor er det at du gir slakt på historien?

Du sier at den burde være dyp og engasjerende.

Du mener at den klassiske greia med terrorister som vil ta over/utslette verden, osv, er helt idiotisk, men hvordan mener du at historien burde være da?

Mener du at det burde være noe skikkelig grensesprengende?

For i virkeligheten er det jo ikke noe sånn! Folk dreper hverandre for simple grunner, og går til massive kriger for enda simplere grunner!

I 2001, om du kan huske det, så "forsvann" Twin Towers. Det var ikke noe sinnsykt dyp intensjon Bin Laden hadde, annet enn å drepe så mange han kunne i èn aksjon, og skape frykt blant våre tykke venner.

Som en slik spesialgruppe trenger man uansett ikke vite mye. Man skal inn, drepe de som skal drepes, og ut igjen. Man trenger egentlig ingen historie. I SWAT4, for eksempel, finnes det INGEN historie, og ingen sammenheng mellom oppdragene. SWAT4 beviser jo egentlig at vi ikke trenger noen slik sammenheng, og at det blir dårligere med en sammenheng, da det ikke er sånn i virkeligheten!

 

Så jeg spør igjen: hvordan mener du at historien burde vært?

Lenke til kommentar
Men artikkel-skriver; Hvorfor er det at du gir slakt på historien?

Jeg gir slakt på historien akkurat fordi den er alt for lite engasjerende. Den mislykkes totalt i å skape den stemningen den er laget for og jeg tviler på at Tom Clancy har brukt lang tid på dette. Det baserer seg på velkjente klisjèer vi har sett gang på gang.

 

Terrorister og deres våpen hører vi ofte om i spillverdenen og selv om det er aktuelt i dagens samfunn, begynner dette konseptet å bli så utpløyd at jeg tror de fleste er om ikke drittlei, så ganske fed up for å bruke et godt norsk uttrykk.

 

De aller færreste terrorister ønsker seg verdensherredømme men bruker terror som et verktøy for å nå sine politiske mål. ETA vil ha et selvstendig Baskerland, IRA vil ha et selvstendig Nord-Irland, Bin Laden er kjempesint på USA og Storbritannias politikk i Midt-Østen osv. osv.

 

Så jeg spør igjen: hvordan mener du at historien burde vært?

 

Du svarer nesten for meg her :), hva med å IKKE ha en historie i stedet for å ha en uinspirerende affære som får deg til å gjespe under briefingen? Som Ding Chavez er jeg egentlig ikke interessert i HVEM sin datter som holdes fanget i det skotske parlamentet. Jeg er interessert i å vite HVOR mange personer som skal reddes, potensielt antall terrorister, skal alle skytes eller skal jeg forsøke å pågripe noen, er det bomber eller andre farlige omstendigheter å tenke på...

 

Jeg forventer ikke noe storslått epos hvor du trenger å ansette en assistent for å holde kontroll på alle løse trådene, men snarere litt mer fintenkning, kreativitet og engasjement :thumbup:

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Rundt PC versjonen er det veldig hyjs hyjs for øyeblikket.

Som sagt er det Redstorm som står for PC vers. samt. PS2 vers. Enkelte påstår at PC vers. vil bli en port av PS2 vers.

 

Men jeg håper de er smarte nok til å ikke lage en port vers. fra PS2 og lage den 100% dedikert for PC.

 

Liten Q&A fra fansen besvart av Redstorm fra juni:

http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc...5823#9551085823

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...