Gå til innhold

Gigabyte 3D Galaxy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare meg, eller forsvinner meninga med vannkjøling for de som vil ha stillegående maskin når det er flere vifter enn en vanlig CPU kjøler?

Den høres absolutt ikke særlig stille ut nei, synes egentlig at en 7700 alcu bråker skuffende mye på laveste setting, er den mest støyende komponentetn i maskinen jeg bygde til min bror, den er ikke bråkete, men heller ikke superstille. Så om stillhet er målet virker dette som et litt rart kjøp, personlig har jeg reserator vannkjøling, o gden er tålelig stille.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synnes egentlig at designet på denne viften var elendig, det føles veldig som de har valgt å prøve å overbevise mannen i gata som har luftkjøling at dette er det samme og like sikkert men med bare bedre ytelse.

 

Et vannkjølingssett skal i mine øyne :

 

*Redusere behovet for vifter.

*Redusere støynivået betraktelig i forhold til luftkjøling.

*Gi bedre ytelse en standard luftkjøling.

 

Det jeg synnes også manglet i denne testen var en ordentlig test av kjølevæska som ble levert, noe som enkelt kunnet blitt gjort ved å fylle et glass med vann med den og ha oppi noen forskjellige skruer av aluminium, stål og kobber for å så sette den i et vindu.

Da har vi sannsynligvis kunnet framprovosere ganske kjapt eventuelt alger og oksidasjonsprosseser.

Lenke til kommentar

Leste en test av dette vannkjølings settet og da var den testet opp mot Zalman sin nye CPU kjøler CNPS-9500.

 

På samme lydnivå (i følge testerens øre) ha Zalmanen bedre kjøling, det var snakk om ett par grader eller mer hvis jeg ikke tar feil. Men når 3D kjøleren ble satt til mer hørbart så kjølte den bedre.

 

Men hva er vits med vannkjøling om den bråker mer og kjøler dårligere enn vifte kjøling?

Lenke til kommentar
Vannkjøling kjøper jeg den dagen det kan gi en 100% viftefri maskin, dvs den med vifteløs radiator gir kjøling til cpu, nb, gfx OG siste men VIKTIGST av alt PSU-en! PSU-en er støykilde nr1 hos meg.

Da tror jeg du må vente en stund, kjøler cpu, gpu og nb med vann, og har vifteløs strømforskyning, har et par-tre stillegående 120mm for å holde ting passe kalt, ram og slikt klarer seg uten, men greit å ha en komfortbel temp, og en stille undervoltet 120mm bråker ekstremt lite.

 

Man må unasett ha pumpe og HD, og det går fint ann å få 120mm med støynivå som ikke er høyere.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

skulle tro det var rimelig enkelt å lage ett kabinett med integrert radiator i ene siden? Dvs lage den stor nok(større kjøleoverflate?) til at vifter er overflødige?

 

Ellers virker dette som en litt bortkastet "leke" vannkjøle løsning. Jeg har aldri drevet med eller tenkt på vannkjøling, er litt redd for akvarielyd istedet for viftesus :)

Lenke til kommentar
skulle tro det var rimelig enkelt å lage ett kabinett med integrert radiator i ene siden? Dvs lage den stor nok(større kjøleoverflate?) til at vifter er overflødige?

Det er nok ingen dum ide, det hadde bare vært å sveiset rør fast på baksiden av kabinettet (bak HK). Selv om det ville blitt ett par meter med rør, så skulle nok ikke det vært noe problem for en pumpe, og så lenge rommet rundt er kjølig, så burte nok det gi en grei nok temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...