Gå til innhold

Holder Wikipedia mål?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig med Shimano. Gikk inn på George Bush der. Overskriften var A freaking idiot eller noe. Det blir bare for dumt.

Skriver man der må man være nøytral.

Ikke nå lenger. Du var nok uheldig og kom inn på feil tidspunkt, for som det står..

 

In fact, IBM researchers [3] found that most vandalism on Wikipedia was reverted in less than five minutes.
Lenke til kommentar

Brukerne trenger absolutt ikke å registrere seg for å gjøre endringer, så jeg forstår ikke hvorfor artikkelen sier at du må.

 

Og det var jo selve ideen, det skal ikke være noen hindringer for at mennesker skal gå å endre, rette eller legge til artikler. Det inviterer selvsagt vandalisme, men som sagt tidligere.. den neste personen som ser på den samme siden kan ved et par museklikk reversere vandalismen.

Lenke til kommentar

Har faktisk enda ikke sett en artikkel som har vært vandalisert selv, så jeg er meget fornøyd med wikipedia. Har den på PDAen, slik at jeg har et enormt oppslagsverk i lomma unasett hvor jeg er. Veldig nyttig :yes:

 

Edit: Er spesielt imponert over artiklene innenfor matematikk og fysikk. Ganske fine forklaringer der. Kan kanskje ikke erstatte en lærebok, men er veldig fint oppslagsverk for slike ting uansett. Slike emner er vel gjerne mindre utsatt for vandalisme også.

Endret av dravisher
Lenke til kommentar

Hyperlinkene til ord som ikke er så lette å skjønne er jo veldig brukervennlig. Liker godt oppslagsverket.

 

Vandalisme ser det jo ut som de har kontrollen med. Men det kan jo hende at visse ytringer får leve en stund før noen som har bedre greie på emnet får sagt fra om styggedommen. Det trenger ikke nødvendigvis være mobbing og den slags som er enkelt å få øye på. Jeg tenker på nyanser av fakta om et emne.

 

Forskjellige parter som er i konflikt kan jo tenkes å ville ytre sine sider av (meninger om) de historiske fakta.

Lenke til kommentar
Har den på PDAen, slik at jeg har et enormt oppslagsverk i lomma unasett hvor jeg er.

Virkelig? Går det an å laste ned Wikipedia? Er det plass nok på en PDA??

Jon

Filene ligger her. De filene er i tomeraider format. Vet ikke om det finnes andre prosjekter som har gjort noe lignende. Uten noen bilder tar engelske wikipedia i tomeraider format rundt 7-800MB, også går det oppover til rundt 4GiB (tror jeg) for god kvalitet på alle bilder. På den siden jeg linket til over ligger en versjon uten bilder og en med små bilder i dårlig kvalitet. Har bare 1GB SD-kort så får ikke plass til mere. Er veldig hendig sak å ha i lomma :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...