Gå til innhold

Utvider XPS-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med Intel kan ikke Dell konkurrere med Alienware, VoodooPC, Falcon NW og alle de der. De velger bare den dyreste Intel prosessoren, og selger PC'er til kvisete fjortiser fra Bærum. De som kjøper en slik PC til blodpris fortjener ikke bedre.

 

Synd Dell ikke selger AMD, men det ville vel gått krafig ut over inntjeningen pga avtalebrudd med Intel.

Lenke til kommentar

Eksklusivitet og Dell? :lol:

 

Det blir som om Rema 1000 skulle begynne å selge gourmetmat, med andre ord total skivebom :nei:

 

The Inquirer sa det ganske bra her:

http://theinquirer.net/?article=26536

Michael Dell is set to promise that XPS class customers will get a special sales and customer service team.

 

Dell spinners said that the real feeling of luxury will come from its customer service. Buyers of the XPS laptops will be connected with a customer service representative within five minutes. That is about half the time that regular Dell customers wait. Only with Dell is reasonable customer service considered a luxury.

Det eneste som er eksklusivt med Dell er deres beryktede eksklusive avtale med Intel...

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Herlighet, snakk om fordommer!!

 

XPS PC'ene er faktisk veldig bra, og med "normal" CPU (ikke extreme edition) er de også veldig konkurransedyktige på pris.

Jeg jobber som IT-sjef i en stor bedrift, har bygget svært mange PC'er og arbeidsstasjoner, ofte i svært høye prisklasser og med "state of the art" komponenter mange av dere sikler etter.

Sitter nå med to XPS gen 4 maskiner fra Dell, og de fungerer svært bra, er dønn stabile og ytelsen er helt ekstrem (jeg har også en del andre maskiner å sammenligne med, både med annen hardware og software plattform).

Dell tillater ikke overklokking, men med et slikt system er det ikke nødvendig, for vårt bruk er stabilitet det viktigste.

Driver mye med tung grafisk databehandling, men også en del spilling, og de fungerer glimrende til det.

 

Må ellers si at vi har gode erfaringer med Dell både på PC'er og servere.

Har opplevd svært lite problemer, og de gangene ting har oppstått har servicen vært veldig bra :yes:

 

Det med eksklusivitet må jeg si meg enig i, litt feil valg av ord i markedsføringen kanskje ;) Neida, alt kommer jo an på pris, jo dyrere, jo færre som har råd til det, og dermed mer eksklusivt :roll: Ville ha satt pris på noe annet enn plastkabinetterer da :thumbup:

 

Arcade

Endret av arcade
Lenke til kommentar

Når det gjelder Dell og amd prosessorer er det vel en lang rekke tråder om det temaet fra før, så det skulle vel ikke være nødvendig å ta opp igjen :-).

Dell har valgt Intelog da bør en respektere dette og enten kjøpe produktet eller la være, så enkelt er det vell :-)

Når det så gjelder disse maskinene så får de ikke den beste ytelsen som er på markede pr i dag,men ting kan jo endre seg og vi vet jo alle at det ikke er så veldig lenge til Intels nye serie med cpuèr kommer, disse vil vel ligge helt i toppen hva ytelse anngår, så hva da ?

Lenke til kommentar

Synes at "flaggskipet" av desktop-modellene XPS 600 har et ganske fælt kabinett.

 

Denne lille saken falt jeg imidlertid for umiddelbart: :love:

 

http://www1.us.dell.com/content/products/p...s=19&l=en&s=dhs

 

Eneste som er synd er at den bare kan fåes med integrert grafikk eller X600 SE.

 

Størrelse og design er imidlertid utrolig tiltalende. :thumbup:

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Når det gjelder Dell og amd prosessorer er det vel en lang rekke tråder om det temaet fra før, så det skulle vel ikke være nødvendig å ta opp igjen :-).

Dell har valgt Intelog da bør en respektere dette og enten kjøpe produktet eller la være, så enkelt er det vell :-)

Når det så gjelder disse maskinene så får de ikke den beste ytelsen som er på markede pr i dag,men ting kan jo endre seg og vi vet jo alle at det ikke er så veldig lenge til Intels nye serie med cpuèr kommer, disse vil vel ligge helt i toppen hva ytelse anngår, så hva da ?

Poenget er vel at dell prøver å lansere "toppmaskiner" med dette merket såvidt jeg skjønner, og fordi de ikke bruker AMD så lykkes de ikke med det. Så jeg ser på det mer som en poengtering av at produktlinjen faller litt igjennom, mer enn noe annet, Dell er bra på endel ting, men som levrandør i "alienware"-klassen ser det ikke ut til at de har det som trengs....

 

AtW

Lenke til kommentar
Når det gjelder Dell og amd prosessorer er det vel en lang rekke tråder om det temaet fra før, så det skulle vel ikke være nødvendig å ta opp igjen :-).

Dell har valgt Intelog da bør en respektere dette og enten kjøpe produktet eller la være, så enkelt er det vell :-)

Når det så gjelder disse maskinene så får de ikke den beste ytelsen som er på markede pr i dag,men ting kan jo endre seg og vi vet jo alle at det ikke er så veldig lenge til Intels nye serie med cpuèr kommer, disse vil vel ligge helt i toppen hva ytelse anngår, så hva da ?

Poenget er vel at dell prøver å lansere "toppmaskiner" med dette merket såvidt jeg skjønner, og fordi de ikke bruker AMD så lykkes de ikke med det. Så jeg ser på det mer som en poengtering av at produktlinjen faller litt igjennom, mer enn noe annet, Dell er bra på endel ting, men som levrandør i "alienware"-klassen ser det ikke ut til at de har det som trengs....

 

AtW

Riktig og som jeg sier dette at de "faller litt gjennom " nå kan fort endre seg når de får tilgang til intels nye serie med cpuèr som kommer snart , har disse en lik eller bedre ytelse enn amd er jo bildet snudd totalt .

Lenke til kommentar
Når det gjelder Dell og amd prosessorer er det vel en lang rekke tråder om det temaet fra før, så det skulle vel ikke være nødvendig å ta opp igjen :-).

Dell har valgt Intelog da bør en respektere dette og enten kjøpe produktet eller la være, så enkelt er det vell :-)

Når det så gjelder disse maskinene så får de ikke den beste ytelsen som er på markede pr i dag,men ting kan jo endre seg og vi vet jo alle at det ikke er så veldig lenge til Intels nye serie med cpuèr kommer, disse vil vel ligge helt i toppen hva ytelse anngår, så hva da ?

Poenget er vel at dell prøver å lansere "toppmaskiner" med dette merket såvidt jeg skjønner, og fordi de ikke bruker AMD så lykkes de ikke med det. Så jeg ser på det mer som en poengtering av at produktlinjen faller litt igjennom, mer enn noe annet, Dell er bra på endel ting, men som levrandør i "alienware"-klassen ser det ikke ut til at de har det som trengs....

 

AtW

Riktig og som jeg sier dette at de "faller litt gjennom " nå kan fort endre seg når de får tilgang til intels nye serie med cpuèr som kommer snart , har disse en lik eller bedre ytelse enn amd er jo bildet snudd totalt .

men inntil det skjer, så holder det ikke heeelt til mål ikke sant?

så å vente er da ikke en unskylding. og om det skulle være det, så er det jo bare å vente på at amd gruser intel, for å så vente på at intel gruser amd... stygg spiral dette :yes:

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok aldri kjøpt en Dell-maskin, jeg liker best å velge ut de delene jeg selv har lyst på, og treninga med å bygge maskinen selv kommer godt med. Men det er nok fint for dem som ikke har lyst eller kunnskap til å bygge selv.

 

Dessuten virker det for meg som at grunnkonfigurasjonene er billige, men så snart du begynner å bytte om på deler, så blir det litt dyrere?

Lenke til kommentar
Riktig og som jeg sier dette at de "faller litt gjennom " nå kan fort endre seg når de får tilgang til intels nye serie med cpuèr som kommer snart , har disse en lik eller bedre ytelse enn amd er jo bildet snudd totalt .

Jepp, har tiltro til at intel kan klare seg bra i neste genrasjon, tross alt har de klart seg helt ok med netburst, da burde de klare seg bra med en arkitektur som faktisk er bra ;)

 

AtW

Lenke til kommentar

Det "ekslusive" ved XPS support er at man har gratis telefonsupport 24 timer i døgnet, vel og merke på engelsk. Har testet det for moro skyld, funker bra hvis man ikke har problemer med indisk eller skotsk (?) aksent.

 

Skjønner at AMD-klanen lider som foreldreløse barn i mangel av en solid PC-leverandør... men fortvil ikke, en dag kommer det noen som vil ha dere :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...