Gå til innhold

Produktsøk på HWB.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg er enig med deg i at det nok er en del bedrifter som har egne innkjøpsavtaler.

 

På samme tid er det nok av tilfeller der bedrifter av varierende størrelse er på utkikk etter små eller større ting som må kjøpes inn. Og for de ønsker vi å ha et enkelt, men samtidig kraftig, søk tilgjengelig.

 

Det er klart at dette havner et steds mellom f.eks. Amobil.nos prisguide med spesifikasjoner, tester, osv. rett i guiden og en bedrifts faste innkjøpsavtaler med større aktører.

 

På den annen side har vi tro på at det er mange som kan være interessert i å:

- Sjekke priser på diverse utstyr (både for å sammenligne, men også for å kjøpe)

- Sjekke tilgjengelighet fra andre aktører dersom ens egen aktør f.eks. har urimelig lang leveringstid på et produkt.

- Sjekke hvilke aktører som selger de ulike produktene

- Kjøpe tilleggsutstyr eller rekvisita til eksisterende eiendeler, der de store og typiske aktørene i de typiske kanalene ofte har et høyere prisnivå på slikt enn en del nettbutikker, m.fl.

 

I det store og det hele håper vi at dette er en tilleggstjeneste som kan bidra til å øke informasjonsflyten rundt og måten man kjøper inn utstyr på.

 

Vi har selv hatt bruk for denne funksjonaliteten, av de samme grunner som er nevnt over.

Lenke til kommentar

For meg som jobber i offentlig sektor er slike avtaler ikke særlig aktuelle da innkjøpsregler stikker kjepper i hjulene. Men ved hjelp av prisguiden kan jeg fort kartlegge prisnivå og dokumentere ovenfor revisjonen at et rimelig alternativ er valgt.

 

Det største problemet med prisguiden er fravær av enterpise-produkter og alle de små jallabutikkene.

Lenke til kommentar
For meg som jobber i offentlig sektor er slike avtaler ikke særlig aktuelle da innkjøpsregler stikker kjepper i hjulene. Men ved hjelp av prisguiden kan jeg fort kartlegge prisnivå og dokumentere ovenfor revisjonen at et rimelig alternativ er valgt.

 

Det største problemet med prisguiden er fravær av enterpise-produkter og alle de små jallabutikkene.

Helt enig. De fleste innskjøpsavtalene jeg har vært borti i offentlig sektor så binder man seg til å kjøpe alt innenfor spesifike områder fra gitte forhandlere uansett om varen koster halvparten hos komplett eller andre.

 

Man kan jo heller ikke gå over til bare Komplett eller lignende sjapper da disse ikke selger enterpriseprodukter. Eneste webshoppen som kunne fungert var NDS, men da sitter man kun med et alternativ og hvis man først har noen rabatter der så finner man ikke de via et produktsøk her.

Lenke til kommentar

det er så å si helt umulig å finne prisguide.no's tilbake meldings post,

ville bare ta med at det hadde vært kjekt å ta med en knapp der man kan velge bort de som ikke har produktet på lager, så å si hver gang jeg skal finne en vare så har ca 80-90% av alle som er oppført som ikke har varen på lager dette er et veldig stort irritasjonsmoment for meg.

 

takk.

Lenke til kommentar
@crzt_t: Nettopp, og så er du bundet til de merker og leverandører butikken velger. Plutselig får du ikke kjøpt det du har standardisert deg på...

Har jeg faktisk aldri opplevd :D HP og Cisco er ikke noe folk ofte plukker ut av vareutvalget sitt :D Uansett så er det vel også et krav i innkjøpsavtaler at hvis forhandler ikke kan levere gitt produkt kan man gå til andre.

Lenke til kommentar

Hei,

 

takk for tilbakemeldinger!

 

Jeg skal ta en prat med driftsavdelingen her og se på filtrerinsmuligheter, osv.

 

Tanken var jo i utgangspunktet å ha et enkelt søk på fritekstbasis, men vi bygger gjerne ut.

 

Når det gjelder mer type Enterprise-produkter, så er mulig at vi skal forsøke å få flere slike butikker inn i vårt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...