Gå til innhold

Nedtelling til Radeon X1K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså onsdag den 5. Oktoer kl 09.00 norsk tid etter mine beregninger.

 

Men det jeg er mest spent på er Radeon X1600 (RV530). Jeg regner med den blir en ny slager. Får bare håpe at den blir lansert samtidig. (Men det er kanskje mye å håpe på siden de tydeligvis sliter med å selge ut gamle X800-brikkene, nå i form av GT og GTO).

Lenke til kommentar
Lurer på hva man skal tolke avstanden som når det kommer til den fine lille formelen? Tiden er jo selvsagt det at den kommer etter 7800 og dermed skal være mer moden. Farten er også selvsagt det at den skal bli raskere enn overnevnte konkurrent. Så hva er avstanden da?

At det utviklingsmessig har blitt tilbakelagt en god avstand (modning av produktet)? Har egentlig ikke peil, men tøft var det. :)

 

EDIT: la til quote

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Ja, hadde vært bra for konkurransen om de kom med et meget godt kort nå! Men 1000 poeng mer er ikke nok for min del, da vil jeg si NVIDIA har vunnet denne runden. Er jo så lenge etter, at det neste NVIDIA kortet snart er her antakelig... (overdrivelse)

Hvis X1800XT kommer til å koste det samme som 7800GTX og 1000 poeng (=13%) mer i 3DMark05 er representativt for de fleste spill og det ikke er noen andre store svakheter ved kortet (som f.eks ekstrem varmeutvikling) så er jeg ganske sikker på at folk velger ATi fremfor Nvidia. I hvertfall hvis de ikke er helt "blinde" Nvidia-fan. I så fall vil det jo være ganske så skivebom å utrope Nvidia som vinner og ATi som taper av denne "runden".

 

Det smarteste vil nok være å smøre seg med tolmodighet og se hva som egentlig blir testresultaten og prisene før man begynner å antyde hvem som ligger godt an og ikke.

Lenke til kommentar
Nå blir det jo litt feil å rapportere at det scorer 1000 poeng mer enn 7800gtx, når svært mange scorer i 8000-9000 med det kortet faktisk.

Hvis man skal sammenligne så må sman selvfølgelig sammenligne ikke overklokket med ikke overklokket. Altså kan man ikke komme og sammenligne et X1800XT på standard hastighet med et 7800GTX som er overklokket fra produsent eller blodklokket på egenhånd. X1800XT kommer sikkert også til å bli overklokket fra både produsenter og brukere, men der har vi ingen tall ennå, så det ville jo vært kunstig å sammenligne det på noe vis.

Lenke til kommentar
Jeg tror en av utfordringene til ATI vil være å levere hovedkort med gode nok klokkeegenskaper i tillegg i til Crossfirestøtte.

Utfordringen til ATi blir også å lage drivere til andre platformer enn Windows!

 

For oss som bruker 3D i Linux og andre gratis operativsystemer som BSD og Solaris er ikke ATi noe reelt alternativ desverre... Selv om de måtte være 13% raskere i Windows... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Raptor' date='25/09/2005 : 23:15']
Jeg tror en av utfordringene til ATI vil være å levere hovedkort med gode nok klokkeegenskaper i tillegg i til Crossfirestøtte.

Utfordringen til ATi blir også å lage drivere til andre platformer enn Windows!

 

For oss som bruker 3D i Linux og andre gratis operativsystemer som BSD og Solaris er ikke ATi noe reelt alternativ desverre... Selv om de måtte være 13% raskere i Windows... :thumbdown:

Enig! Jeg er personlig møkklei av at ati nedprioriterer de av oss som bruker linux såpass mye som de gjør. Vurderer sterkt å la mitt neste kort være fra nVidia, selv om jeg vet at ATI har bedre kort. :(

Lenke til kommentar
Raptor,25/09/2005 : 23:15]
Jeg tror en av utfordringene til ATI vil være å levere hovedkort med gode nok klokkeegenskaper i tillegg i til Crossfirestøtte.

Utfordringen til ATi blir også å lage drivere til andre platformer enn Windows!

 

For oss som bruker 3D i Linux og andre gratis operativsystemer som BSD og Solaris er ikke ATi noe reelt alternativ desverre... Selv om de måtte være 13% raskere i Windows... :thumbdown:

Enig! Jeg er personlig møkklei av at ati nedprioriterer de av oss som bruker linux såpass mye som de gjør. Vurderer sterkt å la mitt neste kort være fra nVidia, selv om jeg vet at ATI har bedre kort. :(

Linux har tross alt blitt bedre... Men det finnes ikke drivere for BSD eller Solaris i det heletatt...

 

Blir spennende å se iallefall. 7800GTX hadde stabile Linux drivere fra dag 1. Lurer på hvordan R520 sine Linux drivere blir, og når vi får dem.

 

Det som blir mest spennende nå er at samtidig med ForceWare 80 så kommer SLI støtte til Linux! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...