Gå til innhold

Omtale av Burnout: Revenge (PS2/Xbox)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

like realistisk som gud.

Grafikken er heller ikke helt på topp, skal være mulig å tweake den litt til.

Håper med lanseringen av xbox360 at vi kan få mere kvalitet istedenfor kvantitet.

Begynner å bli lei av at det spys ut ubrukelige spill som er laget i bakrus eller verre. Folk skal tross alt betale 400 kroner for noe de håper er bra og det er ikke rettferdig av media og gi slik søppel karakterer det ikke fortjener.

Jeg begynner å lure på om media er betalt av importør til å gi en altfor god omtale?

 

edit: dette er jo heller ikke noe man kan kalle et bilspill, det er kun å trykke gassen i bonn og håpe på det beste, svinge trenger man heller ikke!

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar
like realistisk som gud.

Grafikken er heller ikke helt på topp, skal være mulig å tweake den litt til.

Håper med lanseringen av xbox360 at vi kan få mere kvalitet istedenfor kvantitet.

Begynner å bli lei av at det spys ut ubrukelige spill som er laget i bakrus eller verre. Folk skal tross alt betale 400 kroner for noe de håper er bra og det er ikke rettferdig av media og gi slik søppel karakterer det ikke fortjener.

Jeg begynner å lure på om media er betalt av importør til å gi en altfor god omtale?

 

edit: dette er jo heller ikke noe man kan kalle et bilspill, det er kun å trykke gassen i bonn og håpe på det beste, svinge trenger man heller ikke!

Nå prøver jo faktisk ikke Burnout å være en bilsimulator, tvert imot. Burnout er bare pur kjøreglede for dem som liker fart, kollisjoner og det som enda værre er. Dersom man absolutt skal ha en bilsimulator kjøper man seg GTR, Live for Speed, Gran Turismo eller Forza Motorsport. Disse spillene er relistiske i ulik grad. Der de mest realistiske er GTR og Live for Speed.

 

Et annet eksmpel på et knall bilspill er jo Mariokart. Målet til dette spillet har jo aldri vært å være realistisk. Målet var å alge et spill man sammen med venner kunne ha veldig stor glede av. Jeg ser tilbake på hundrevis av timene jeg spillte Mariokart: 64. Aldri gikk jeg lei, og kan fortsatt ta det frem en gang i blant når jeg får lyst.

Lenke til kommentar

Fordi PC er nærmest forlatt som spillplattform for alt annet enn skytespill, strategi, flerspillerverdener og Barbie Fashion Designer. Ja, og simulatorer som GTR og Live for Speed.

 

Når det gjelder actioneventyr, plattform, mainstream-racing, skrekkeventyr og GTA-kloner, er det konsollene som gjelder. Kanskje fordi PC-publikummet er så kravstort og lite - jeg har ikke tallene til å backe opp denne påstanden, men det virker som PlayStation, Xbox og GBA eier alt annet ganske hardt i rene salgstall.

 

Andre momenter utviklerne kanskje synes det er greiest å slippe å forholde seg til:

- økt utviklingstid som følge av høyere forventninger til grafisk ekstravaganse

- økt utviklingstid som følge av mye mer omfattende testing (maskinvareoppsett o.l.)

- aparte kontrollsystem (mus og tastatur)

- forventninger om oppdateringer til spillet

- mer utbredt med piratkopiering (noe som er et mindre problem for skytespill, strategi og flerspillerverdener, siden de krever pålogging online for flerspillerbiten)

 

Nyskaping i PC-eksklusive spill foregår for øvrig nesten bare innen de vante rammene - og igjen, innen strategi, skytespill og flerspillerverdener. Darwinia er et hederlig unntak, men en svale gjør ingen sommer.

Lenke til kommentar
kunne nesten vært et X360 spill.

Det er virkelig synd at folk har vent seg til dårlig grafikk, håper alle useriøse utviklere blir luket bort når det gjelder xbox360 slik at vi kan få mere kvalitet framfor kvantitet.

 

Til alle, våkn opp og ikke godta slik søppel, dere betaler tross alt 400 spenn for et produkt som stort sett er en kopi av forrige spill.

Endret av audi_a8
Lenke til kommentar

det jeg tenkte på var at grafikken er veldig god for å være PS2 som tross alt er en 5 år gammel boks med 300Mhz prosessor og 32MB minne, og at det er ganske imponerende hva de klarer å skvise ut av den :) og den er jaggu ikke langt unna noen sc shots jeg har sett av X360 spill som ikke var like grafisk imponerende som feks PGR3 og Gears of War.

 

Og jeg synes det virker litt merkelig om du kaller Burnout Revenge søppel, det har fått strålende kritikk og jeg synes det er et utrolig fett og kult spill.

 

Så det så!

 

(Dog så er jeg litt enig at det er litt melking, men her er hvertfall alle banene nye, og alle bilene og svjv, og det er nye ting du kan gjøre +++ så det er nok mange andre spill serier som er mye verre på det med melking, *hostSimshost*

 

Just my 2 cents..

 

BTW, Burnout 5 på X360 :dribble:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
Det er virkelig synd at folk har vent seg til dårlig grafikk, håper alle useriøse utviklere blir luket bort når det gjelder xbox360 slik at vi kan få mere kvalitet framfor kvantitet.

 

Til alle, våkn opp og ikke godta slik søppel, dere betaler tross alt 400 spenn for et produkt som stort sett er en kopi av forrige spill.

Det var da voldsomt som vi skulle sutre!

For at et spill skal være bra, MÅÅÅ ikke grafikken være den feteste og beste og drøyeste og fineste osv.

Et bra spill er et spill man virkelig har det gøy med når man spiller! Personlig spiller jeg mange spill uten god grafikk, men det er ikke pga grafikken jeg spiller de! Ta f.eks Diablo II; skal ikke skryte av at grafikken i dette spillet er fet, men spillet spilles jo av sinnsykt mange for det, siden det er et godt spill. Hell, jeg kan kose meg blå av å spille C64 og NES emulator på XBOX, og der er det jo ikke snakk om bra grafikk!

 

Et spill blir ikke nødvendigvis bra av god grafikk, det er bare et pluss!

 

EDIT: trykkleif.. + Burnout Revenge er FETT!

Endret av -=nibbler=-
Lenke til kommentar
For at et spill skal være bra, MÅÅÅ ikke grafikken være den feteste og beste og drøyeste og fineste osv.

Akkurat det skal vel ikke Burnout-spillere snakke for mye om.

 

Forøvrig prøvde jeg dette spillet for første gang i dag hos en venn. Steike, så gøy! Spesielt i flerspiller oppstod det en del vittige situasjoner. Jeg ser for meg at dette er noe man går fort lei av, men det er uten tvil et perfekt partyspill. :)

Lenke til kommentar

Burnout: revenge var en stooor skuffelse!

 

Etter å ha spillt burnout: Takedown, som er et glimrende bil/arcadespill, ble jeg

vanvittig skuffet etter å ha spillt noen timer på Revenge.

 

Det er, som noen sier bare kjipe oppgulp og repriser fra forrige spill. Crash-modusen

er endel forandret. istedet for å kunne hente multipliere og crashbreakers etter man har krasjet, er nå poenget å få et visst antall biler til å krasje, og øke crashbreaker-baren din, for så å få bilen din til å eksplodere og få poeng ut fra det. Skuffende, blir kjedelig etter 10 minutter.

 

En ny modus er og lagt til; Traffic Attack, her skal man bare kjøre i biler, nesten som

et race, og gjøre skade for et visst beløp. Dette er så dørgende kjedelig at jeg heller

spiser 5 dager gammel rema kneipp og setter på best of DVD'en til Kontrapunkt.

 

Jeg hadde store forhåpninger til dette spillet, og gledet meg som en unge til å ta fatt på

mange timer spilling. Men det er vel sånn nå at det er milevis mellom de virkelig gode spillene man bare MÅ spille flere ganger. Og kan ta opp etter de har støvet ned i et

par måneder.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...