Gå til innhold

Blogg: En superkort karriere som spillutvikler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Najs, må vel prøve dette. Er selv en fyr som ikke kan en tøddel om programmering og modellering, så jeg får vel prøve meg på å laste ned ferdig-figurer og heler satse stort på en god historie. Virkelig fint at folk tar seg tid til å faktisk lage slike programmer som andre folk kan bruke til å lage sitt eget kunstverk, og atpåtil helt gratis! Verden er sannelig ikke så vond likevel! :)

Lenke til kommentar

HAHA :D

 

Skjønner akkurat hvordan du har det ;)

 

Selv har jeg kansje 10 helt snodige påbegynte spillideer som har gått helt i glemmeboka, har "fullført" kun et par spill.

 

Jeg vil også si det kan være lurt å laste ned animasjoner i starten, for man blir rimelig lei etterhvert av å prøve å perfeksjonere de man lager selv. Spillet blir egentlig bedre om man har gode animasjoner og ikke bare en strekmann laget i paint.

 

Kanskje planlegge litt på starten å, kjipt å se at man må endre på ditt og datt hele tiden :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Strengt tatt veldig gamle nyheter dette.

 

Forøvrig; Adventure Game studio lager fantastiske spill, som hedrer den gode gamle "dos spiriten" som vi alle har skjønt å sette pris på.

 

Tommelen og hodet opp for disse gutta, de har min respekt.

 

mvh.

 

edit: The apprentice har en oppfølger, "the apprentice II: THe knight's move":

http://herculeaneffort.adventuredevelopers.com/

enjoy :)

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Hehe, morsomt skrevet. Men er mye rart man kan lage. Husker jeg ble totalet opphengt i "5 days a stranger" og "7 days a skeptic" som mot all formodninger hadde elementer hentet fra Fredag den 13 filmene.

 

Har selv prøvd meg ut med dette programmet, og mine kreasjoner var så bra at den plassen de fikk i søppelbøtta, den hadde de ærlig fortjent :p

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spillutvikling er ikke bare fryd og gammen. Det merker du fort.

 

Skal du faktisk lage noe seriøst noe, selv med et supert hjelpemiddel slik som dette, så er mitt råd å skrape sammen et team av likesinnede med forskjellige ekspertiseområder. Ved mindre du har minimum flere måneder av fritid så klarer de færreste å lage noe komplekst helt på egenhånd.

 

Verktøyet er dog helt genialt. Uten tvil kunne du nok med et lite team av erfarne "moddere" laget noe veldig profesjonellt ut av dette, og lett salgbart. Jeg anntar dog at da skal de som lagde programmet ha en ganske fet provisjon hehe ^_^

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...